Tähtitaivas ja Ingrid

IMG_3207r.JPG

IMG_3204r.JPG

IMG_3205r.JPG

IMG_3209r.JPG

Kuuntelen juuri Johanna Kurkelan tänään ilmestynyttä albumia Ingrid. Levyllä on kaksi kappaletta, jotka saivat minut ajattelemaan näitä viime yönä otettuja kuvia. Olin jo käymässä nukkumaan, kun poikaystäväni kotiin tullessaan kertoi, että ulkona on aika kirkas tähtitaivas. Tähtien kuvaamiseen ei tällainen kaupungissa sijaitseva parveke taida olla ihan ihanteellinen paikka, mutta täytyihän sitä kokeilla ensimmäistä kertaa, saisimmeko mitään näkymään. Olen ihan tyytyväinen, että sain otavan tunnistettavasti joihinkin kuviin mukaan, ja näkyipä ihan hentoisia revontuliakin hieman. Kannatti nousta sängystä.

Niin, oli kai tarkoitus sanoa jotakin niistä biiseistä. Maailman valtiaat ja Kiertokulku, kannattaa kuunnella vaikka Spotifysta. Ensimmäistä kappaletta kuunnellessa, niinkuin tähtitaivasta katsellessa, muistaa oman pienuutensa ja toisaalta myös planeettamme pienuuden. Pallomme on vain pieni piste avaruudessa. Mittasuhteet ovat niin äärettömiä, että niitä on vaikea kuvitella. Kuinka minä voin nähdä jotakin, joka on satojen miljoonien kilometrien päässä, mutta toisaalta niin lähellä kuitenkin, että avaruuden mittakaavassa matka on mitättömän pieni?

Kiertokulku taas muistuttaa siitä, kuinka kaikki kiertää ja olemme yhteydessä toisiimme ja luontoon, oli kyse sitten puista tai sukupuuttoon kuolleista lajeista. Elämä jatkuu meissä ja meidän jälkeemme.

Ingrid on aika syvällinen levy. Suuria ja ajankohtaisia aiheita. Mörköjä ja melankoliaa, mutta valoisuus kumpuaa silti jostakin.

Hyvinvointi Mieli Musiikki Syvällistä

DIY tarrat

IMG_3003.JPG

Olen pienestä asti pitänyt tarroista. Ala-asteella lajittelin tarrat tarrakirjoihin tyylin tai aiheen mukaan. Kaikista kauneimmat laitoin tietenkin ensimmäisille sivuille, ja kavereiden kanssa vaihdetuille tarroille piti tietysti olla oma sivu. Minulla on vieläkin nämä kirjat tallessa, mutten oikein raati käyttää niissä olevia tarroja. Nykyäänkin ostan vielä tarroja, jotta voin liimailla niitä kirjeisiin ja kortteihin ja lähettää muutaman silloin tällöin kirjeystävillekin. En siis enää keräile tarroja, vaan ne tulevat käyttöön.

IMG_2997.JPG

Jokin aika sitten sain idean kokeilla omien tarrojen tekoa. Ostin askarteluliikkeestä kaksi kaksipuolista tarra-arkkia, ja tänään etsin varastoistani tarpeeksi ohuita papereita ja kokeilin, kuinka tarranteko sujuu. Ja sujuihan se, helppoa kuin mikä! Paperi liimautui tarrapohjaan kiinni todella siististi ja pysyvän oloisesti. Käytin itse sydänkuviollista lävistäjää, mutta sakset sopivat puuhaan ihan yhtä hyvin.

IMG_2998.JPG

Tuli mieleen, että esimerkiksi erilaisista lehdistä tai mainoksista saisi hyvää materiaalia tarroihin. Lopputulos on joka tapauksessa persoonallinen ja uniikki, käytti sitten mitä tahansa paperia.

IMG_3001.JPG

Askartelu on jäänyt minulta viime aikoina aika vähiin. Ehkä näin syksyn tullen ja joulunkin jo lähestyessä innostus taas herää. Voisin oikeastaan tehdä pienen koonnin viime kuukausina tehdyistä korteista tänne, kunhan vain ensin löydän ne tuolta kuvakansioista..!

Kauneus DIY