10 vuotta nuoremmaksi

41!! Kehoni ikä on 41. Ok, minä olen 36 mutta kehoni 41! En ole vielä henkisesti juhlinut nelikymppisiä mutta kehoni vetelee jo viidennellä kymmenellä!

Otin joku päivä sitten itselleni tavoitteen pudottaa muutaman kilon painoa. On näet huomattava rasitus nivelille harrastaa juoksua ja painaa näin paljon. Käytin kuntamme liikuntapalvelujen erästä palvelua, kehonkoostumuksen analyysiä, nähdäkseni mikä on painonpudotus urakan lähtökohta. Ajatuksena tietenkin se että voin syksyllä käydä uudessa mittauksessa toteamassa onko mitään muutosta tapahtunut. Tuo mittaus maksaa täällä 15€ ja siihen sisältyy mittaus sekä sen mittaustuloksen analysointi. Mitään ei jää epätietoisuuteen!

Ainakaan tuo vartalotyyppianalyysi ei jätä paljon arvailujen varaan. Selvästi ylipainoisella puolella. Rasva on jakaantunut tasaisesti joka puolelle vartaloon. Ainoa valopilkku analyysissä oli, että vaikka rasvan määrä jokaisessa raajassa ja vartalossa on punaisella, on myöskin jokaisen raajan ja vartalon lihakset paremmassa kunnossa kuin keskimäärin ihmisillä. Liikunnan lisääminen siis näkyy tuloksissa, vaikka rasvaa liikaa onkin!

Olen joskus 15 kg sitten käynyt viimeksi inbody mittauksessa, ja silloin minulla ei ollut liikaa viskeraalirasvaa, nyt sitä kyllä löytyy. Näkee siis sen minne se rasva on kerääntynyt enimmäkseen, mahan ympärille.

Eipä siinä. Nyt on siis tavoitteena sekä pudottaa vähän painoa, mutta myös saada kehon ikä laskemaan mielellään sen 10 vuotta! Ei se mahdotonta ole, ainoa mahdoton asia on nivelieni kestää syksyn puolimarathonin tuoma juoksurasitus jos paino pysyy näissä samoissa lukemissa.

Tähän mittaukseen sisältyi myös suositus pudotettavasta rasvanmäärästä jotta olisi ns. Normaalin painoinen (se on muuten lähes 10 kg vähemmän kuin laskennallinen ihannepaino käskisi pudottaa) ja suositus päivittäisestä ravintomäärästä ja liikuntamäärästä jolla paino putoaisi 35 viikossa siihen lukemaan. No, minä tavoittelen vähän eri lukemia, joten nämä ohjeet saa vielä olla. Kunhan nyt pääsisin sen oman asettamani tavoitteen mukaiseen painoon niin olisin tyytyväinen.

Ainakin tänään vointini on mitä parhain, lenkki sujui hyvin. Tämä viikko oli juoksurintamalla ns. raskas viikko. Siis usea peräkkäinen pitkä lenkki juosten ja kävellen, vain 1 lepopäivä. Ensi viikko puolestaan alkaa lepopäivällä 🙂 Lihashuoltoa pitäisi kyllä tehdä enemmän.Otin liikuntahommiin taas osaksi 5 tiibettiläistä riittiä, onko ne tuttuja sinulle joka luet tätä? Sitä ohjelmaa kun tekee joka päivä määrää lisäten, saa vatsalihaksiin harjoitusta ja vartaloon liikkuvuutta. Tykkään.

Mahtoi vastaantulijoita tänään naurattaa kun tämä pallero juoksi sotamaalukset poskilla!

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *