Hävyttömän hyvä Beastie Boys

Beastie Boys, paras rap-yhtye ikinä, julkaisee uuden albuminsa toukokuun toisena. Levyn lisäksi ulos tulee puolen tunnin musiikkivideo — tai jotakin — jonka trailer on aivan hävyttömän hyvä.

 

 

Siis jestas.

Albumin ensimmäinen single, Make Some Noise ilmestyy ensi maanantaina. Eikä kuulosta yhtään hassummalta.

 

 

On se vaan aika siistiä, kun valkoiset keski-ikäiset miehet yltävät edelleen aika lailla parhaalle tasolleen. Pakko tykätä.

 

hot_sauce_committee_part_2_cover.jpg

 

Single ilmestyy muuten Record Store Dayna seiskatuumana, jonka b-puolena on Passion Pitin remiksaus samasta raidasta. Oijoijoijoi.

Loppuun vielä vanha lemppari. Oh my god that’s the funky shit!

 

 

 

Kulttuuri Musiikki Suosittelen

Jenny Wilson ja päivän häh

Hei Jenny, mitäs tää ny sit on?

 

blazing_poster_c_clrtest.jpg

 

Yksi kevään odotetuimmista uudelleenlevyttäjistä on etukäteen ollut Jenny Wilson. Toissakesänä Hardships!-lätyllä ja hienoilla keikoilla hurmannut ruotsitar julkaisi kuun alkuun uutta materiaalia.

 

Tupla-albumi! Ja mukana tulee levytyksestä kertova kirjakin. Oih!

Kunnes seuraava reaktio oli että häh.

Eilen ilmestynyt Blazing I sisältää kolme uutta raitaa, yhden turhan väliosan ja seitsemän uutta versiota Hardships!-biiseistä. Uusissa äänityksissä on enemmän soulia ja perinteisempää fiilistä. Tarpeellisilta ne eivät kuitenkaan tunnu — eivätkä ainakaan itseeni pure yhtä kovasti kuin alkuperäisversiot. Blazing II sisältää kahdeksan raitaa, joista puolet ovat edellislevyn remiksauksia.

Jotenkin tästä tulee vähän outo olo. Ei vuonna 2011 toki pidä enää tuijottaa liiaksi perinteisiin albumikonventioihin, mutta jotain rotia kai toivoisi — julkaisutyylistä tulee nyt mieleen viime vuonna vastaavasti kummastuttanut Robyn.

No mut.

Work on ainakin ihan kiva biisi.

 

 

Kulttuuri Musiikki