The Sound of Arrows ja murtunut myytti

Hetken aikaa hävetti.

 

36655_490250_the_sound_of_arrows.jpg

 

Vierailin tänään pitkähköstä aikaa yhden maailmanparhaanbändin, ruotsalaisen the Sound of Arrowsin MySpacessa katsoakseni, onko parivaljakon tekemisistä mitään uutta tietoa. Ja olihan siellä, herranjestas — uusi biisi ja video ilmestynyt jo yli kuukausi sitten.

Äkkiä katsomaan!

 

 

Nova-single osoittautui kuitenkin yhdeksi pahimmista pettymyksistä ikinä. Ihanan kasariestetiikan ja lapsenomaisen magiikan pyhä liitto ei tuntunut toimivan tällä kertaa sitten ollenkaan. Kertosäkeen synaleadit muistuttavat juustoisimmista ysäridanceista ja visuaalisuuskin on mennyt kansikuvapoikien patsasteluksi.

Vaikka tapanani ei olekaan tuntea häpeää tykkäämistäni asioista, tuntuu Nova olevan biisi, jota ei oikein kehtaa kuunnella — saati sitten julkisesti soittaa. Eikä tee yhtään mielikään.

Vuosi sitten olin vielä vakaasti sitä mieltä, että Ruotsin villanahit, Stefan ja Oskar eivät junoistaan ja memorymoogeistaan saa kaivettua irti sellaisia asioita, joita en messiaan toisena tulemisena pitäisi. Viime aikoina fiilis ei ole ollut enää yhtään niin varma. Kaksikon edellinen työ, remiksaus (Annan syystä kehuman) the Naked and Famousin täydellisestä Young Bloodistakin oli vähän turhan oloinen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=01rqPozs3m4

Myytti on murtunut, täydellistä yhtyettä ei löydy ehkä tästäkään. Onneksi aina voi kuunnella putkeen ne kolme parasta biisiä ikinä.

 

 

 

Uudestaan ja uudestaan.

Kulttuuri Musiikki Suosittelen

Uijui, uusi Regina!

Kun taannoin kantautui tieto siitä, että Reginalta on tulossa uutta julkaisua, oli olo lievästi kuvailtuna innostunut. Pientä varovaisuutta tosin aiheutti se, että yhtyeen mukaan Puutarhatrilogiasoundiin ei enää suoraan palattaisi. Uudistuminen on hyvästä, mutta kun bändi edellisellään onnistui löytämään sen mainion, omaperäisen tyylin ja tuotannon, tuo muutosuutinen tiettyjä kysymysmerkkejä.

 

regina_a3.jpg

 

Joista suurin oli se, että onko tuleva Jos et sä soita -single Anna Hanski -cover.

 

 

Ensitahdeista alkaen oli kuitenkin selvää, että huolet ovat aiheettomia. Jos et sä soita kuulostaa ihan älyttömän tuoreelta ja vetävältä. Riisuttu elektroakustinen pop lainailee soundimaailmaa nyt ajanmukaisista lofi-indieilyistä ja sopivan kuluneista synamaalailuista, jotka voisivat toimia virallisina kevätmerkkeinä. Ei siis ihme, että kotimainen blogosfääri puhisee tänä viikonloppuna vain yhden yhtyeen nimeen.

Ihana, ihana uusi tuleminen.

Kulttuuri Musiikki Suosittelen