Ruisrock: ekat ennakot

Ruisrock julkaisi tänään osan tulevan kesän esiintyjistään. Siinä missä Provinssi tarjoaa tänä vuonna lähes poikkeuksetta ns. jäätävää paskaa, profiloituu Ruissi tosissaan Suomen kiinnostavimmaksi festivaaliksi.

Miinus Flow.

 

Turussa olisi tänä kesänä tarjolla siis…

The National, joka tulee nähtyä ennakkoon jo ensi viikolla, jei.

 

 

Uuden albumin toukokuussa julkaiseva Fleet Foxes.

 

Viime vuonna Flow’ssa ihastuttanut Robyn.

 

 

Hurts, jonka olin toivonut jo hiljalleen unohtuvan.

 

 

Ilmeisen legendaarinen Primus.

 

 

Isobell Campbell & Mark Lanegan, joista ensimmäisen näkemistä odotan twee-pojan väpättävällä sydämellä.

 

 

Rockpoliisit ja bloggaajat tasaisen varmasti hurmannut Anna Calvi.

 

 

Ja sitten vielä the Prodigy, joka voi vuonna 2011 olla jotain ihan hirveää tai sitten siisti nostalgiatrippi. Valitettava veikkaus ensimmäiselle.

 

 

Kiitti Turku, heinäkuussa nähdään.

Kulttuuri Musiikki

Våren, jag kommer!

Veikkailun voi jättää sikseen; kevätbiisi ’11 on tässä.

 

 

Veronica Maggio on en supersöt tjej useammankin hyvän popkappaleen diskografialla. Jag kommer -uutuus on kuitenkin jotain muuta. Jotain enemmän.

Oli se sitten kirmaamaan vaativa komppi, sielua hyväilevät viulut tai niinkin yksinkertainen asia kuin ruotsin kieli, nousee uutukainen kirkkaasti tämän kevään tunnuskappaleeksi.

Natten är ung och jag ligger vaken
Jag är ”Lucy in the sky”, jag är högt över molnen

Oih.

Anna salapoliiseili Veronican tulevan Satan i gatan -albumin (ihh! nimelle) tuotannon takana olevan maailman toiseksi ihanimman pojan, Markus Krunegårdin. Ja ei se linjojen vetäminen Jag är en vampyristä Jag kommeriin mitenkään mahdottomalta tunnu.

 

 

Samoin kuin the Strokesin Reptiliaan, jota kommenteissa sanottiin jopa plagioidun. Pyh. Oli lainailua tai ei, näin hyville biiseille on aina tilaa.

 

 

Oj våren, jag kommer! Jag är nästan där.

Kulttuuri Musiikki Suosittelen