5 x ÄRSYTYKSET

2.png

3.png

 

Jaoin kanssanne kesäkuussa asioita, joita mieheni ei vaan tajua. Nyt ajattelin kuitenkin jakaa kanssanne omat top 5 ärsytykseni eli asioita, joita en itse vaan tajua… 

 

Purkan mässyttäminen

…Tai puhelimeen kovaäänisesti hölöttäminen, kynän napsuttaminen muita häiriten. Seriously?

 

(Kassa)jonossa etuilu

Tai etuilu ylipäätään! Erityisesti tämä ilmiö on raivostuttava, jos uusi kassa aukeaa. Silloin tietenkin annetaan ensimmäinen paikka seuraavana jonossa olleelle. Ei nopeat syövät hitaat, vaan hyvät käytöstavat!

 

Tien antamatta jättäminen

Jos huomaat, että jollakin on kiire tai joku on juuri ylittämässä katua, tottakai annat tietä! Sama pätee istumapaikkoihin: Istumapaikkaa nyt vain kaiken järjen mukaan kuuluu tarjota sitä enemmän tarvitsevalle. Julkisisissa on esimerkiksi sydäntä riipivää katsella, kun vanhukset yrittävät epätoivoisesti tasapainoilla seisaalleen kyydissä, eikä kukaan tarjoa istumapaikkaa. Sama juttu raskaana olevien kanssa, haloo! Vauvavatsan kanssa tasapainoilu on sekin melko riskaa peliä. Niistä vanhuksista puhumattakaan.

 

Töykeä asiakaspalvelu

WORD. Töykeä asiakaspalvelu on asia, jota en voi ymmärtää ja täällä olenkin aihetta sivunnut. Jos olet valinnut asiakaspalveluammatin, pliis pure hammasta ja hoida hommasi kuten hyvän asiakaspalvelijan kuuluu, äläkä pura ikävää oloasi asiakkaaseen i k i n ä.

 

Tervehtimättä jättäminen

Ihmiset, oikeasti? En vain ymmärrä, millainen ihminen jättää tervehtimättä (esim. naapuriaan rappukäytävässä), kun selvästi huomaa toisen tervehtivän? Kolme kirjainta, yksi sana, h e i, ei siis kovin vaikeaa, mutta ehdottomasti hyviin tapoihin kuuluvaa. Vai mitä?

 

Lentokoneessa leveily

Lentokoneessa matkustamisesta saisi helposti vaikka oman postauksensa, mutta erityisesti ärsytystä aiheuttaa kanssamatkustaja, joka ei ota vierustoveriaan huomioon vaan matkustaa kuin maailman omistaja. Levittäytyy tavaroineen ympäriinsä ja valtaa myös sinun paikkasi istumalla leveästi, valtaamalla käsinojat (FYI keskikäsinoja kuuluu käytäväpaikkalaiselle!) ja tökkimällä kyynärpäällään sinua kylkeen koko matkan. Huh. Kunpa jokainen lukisi nämä vinkit ennen ensimmäistäkään lentoaan, niin matkanteko olisi kaikilla sujuvampaa ja mukavampaa.

 

Tiivistettynä voisi siis kai sanoa, että yksinkertaisesti ajattelemattomuus ja hyvien käytöstapojen puute on se, mikä saa itseni ajoittain kiehumaan. Nyt kuitenkin unohdetaan ärsytykset ja nautitaan kesän parhaimmasta viikonlopusta. Edessä on Ilosaari ystävien kanssa. 

Mahtavaa ja rakkauden täyteistä viikonloppua!

M.

 

Kommentit (7)
  1. Aaargh naapurit jotka eivät tervehdi rappukäytävässä!!!

    1. Sano muuta! I just don’t get it!!

  2. Amen!

    Paitsi sen haluaisin lisätä, että ei se asiakaspalvelijakaan ole mikään roskakuppi, johon asiakas voi sylkeä oman huonon olonsa. Monta vuotta asiakaspalvelijana olleena valitettavaa kyllä on, että monet tulevat sinne kauppaan kiukuttelemaan huonoa päiväänsä. Ymmärrän sen, että jos on reklamoitavaa tai ei saa palvelua, että siitä sanotaan, mutta sellainen typerä myyjälle kiukuttelu ja tiuskiminen kun myyjä tervehtii ja tarjoaa apuaan on ihan liian yleistä.

    Sit jäin miettimään tuota keskimmäistä käsinojaa lentokoneessa… Eikös käytäväpaikallakin ole vielä oma käsinojansa siinä ulkoreunassa? Miksi siis keskimmäinen käsinoja kuuluisi käytäväpaikkalaiselle? En tajunnut. 🙂

    1. Mäkään en käsitä miksi keskimmäinen käsinoja kuuluisi käytäväpaikalle, sillähän on siinä käytävän puolella käsinoja. Muutenhan ikkunapaikalla oleva jäisi ilman käsinojaa, siinä ikkunan alla kun ei ole 🙂

      1. Apua, eikös useimmissa koneissa kuitenkin ole käsinoja myös ikkunan puoleisella paikalla? 😮

    2. Amen! 

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä, että asiakaspalvelijakaan ei todellakaan ole mikään roskakuppi. Itsekin asiakaspalvelutyötä tehneenä on tullut koettua ja nähtyä jos jonkinmoista. Kiukuttelijoita ja pahan päivänsä purkajia löytyy aina, molemmissa, asiakaspalvelijoissa ja asiakkaissa. Ja se on harmi!

      Tuo lentokoneessa matkustamisen käsinoja-dilemma on vähän monipiippuisempi juttu. ”Etikettisääntönä” on, että koska ikkunapaikkalainen saa nauttia maisemista, kuuluu käytäväpaikkalaiselle keskimmäinen käsinoja tasapuolisuuden nimissä 😀 Itse kuitenkin aina pelaan tilanteen mukaan. Se kumpi tarvitsee enemmän tilaa, saa sitä. Toisaalta kuitenkin molempien pitäisi mahtua matkustamaan mukavasti ilman, että kanssatoveri tökkii kokoajan kyynärpäällään käytti käsinojaa tai ei…

      1. Mutta mites sitten se keskipaikkalainen? 🙂 Vai puhutaanko tässä nyt vaan koneista, joissa on kaksi istumapaikkaa vierekkäin? Oon alusta asti ajatellut sellaista kolmen istumapaikan riviä ja en ihan päässyt kärryille käsinoja-asiasta. :))

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *