Lokakuu

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lokakuu meni ihan hujauksessa. Tavallisesti koko lokakuun kestävä ja vähän marraskuutakin verottava syysblues kesti nyt vain semmoiset kolmisen päivää kuun lopussa kun tajusin että nyt eletään sitä synkkää ja väsynyttä aikaa kun pitää vain käpertyä ja nyhjöttää. Lokakuussa oli hyviä ihmisiä, paljon sushia, uusia hyviä asioita, satsumia, ystäviä joita oli ikävä, kurahousuja ja kumppareita, yksi ilotulitus, ihanat yökyläilijät (ja yllättävän hienosti onnistunut kahden lapsen nukuttaminen samaan huoneeseen!), kitaran kovettamat sormenpäät ja taiteilijaparini tanssija-seppo. Että niin tuo lokakuu taisi mennä vain kitaraa soitellessa ja riisiä keitellessä, mikäs siinä.

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Seppo syö

Seb on aika hyvä syömäri nykyään. Välillä tulee joitain ihme nirsoilukausia ja hampaidenkasvatuskausia kun mikään ei maistu, mutta normaalisti herra vetää aika hyvällä halulla sitä mitä eteen laitetaan. Meillä ei syödä lihaa (kalaa kyllä), mutta Paddyn luona Seb saa syödä ihan mitä on tarjolla, oli se sitten pepperonipitsaa tai pekonipastaa.

Haarukka pysyy jo ihan kivasti pienessä kädessä mutta kyllä sormet on edelleen paljon käytännöllisemmät ruokailuvälineet. Meillä syödään suunnilleen se viisi ateriaa päivässä niinkuin kai kaikissa perheissä, iltapalat tosin välillä unohtuu ja lounaat ja välipalat vaihtaa vähän paikkaa, ei ole niin justiinsa.

Välillä tuntuu että arki soljuu eteenpäin ruokailujen ympärillä, mikä ei oikeastaan haittaa yhtään. Minusta on tulossa ihan kelpo kokki ja tykkään miettiä jotta mitä sitä tänään väsäisi, suunnitella parin päivän ruoat kerralla ja kerätä hyvää hätävarastoa niille päiville kun ei keksi mitään. Yleensä teen päivällistä sen verran että siitä riittää myös seuraavan päivän lounaaksi mikä helpottaa elämää todella paljon. Olen myös ajatellut siirtyä kotimammailun uudelle asteelle ja kokeilla tehdä jonkinlaista viikon ruokalistaa, mikä on aika helppo homma siinä mielessä että Seb viettää kuitenkin ainakin sen pari iltaa viikosta isänsä lihapatojen äärellä ja äippä saa sillä välin ahtaa itseensä sushia ja pakastepitsaa.

No mitä meillä sitten tavallisesti syödään? Tässä on esimerkkejä yleisimmistä sapuskoista.

Perunaa, falafelpyöryköitä, kermaviilikastiketta, fetaa ja tomaattia

image.jpg

Linssi-kikherne-kidneypapusörsseliä, smetanaa ja leipää
image.jpg

Kookos-nuudelikeittoa pitkin pöytääimage.jpg

Aamupalaksi leipää, kurkkua, juustoa, omenaa ja rypäleitäimage.jpg

Pastaa ja falafelpyöryköitä tomaattikastikkeessa, fetaa ja vähän basilikaa jonka seppo noukkii nätisti pois
image.jpg

Porkkanaa ja parsakaalia kookoskermassa, riisiäimage.jpg

Perunamuusia, lohta kermakastikkeessa, salaattijuttujaimage.jpg

Munakasta, satsumaa, voileipääimage.jpg

 

Koti Ruoka ja juoma