hohhoijaa

img_1256.jpg

Raskausviikkoja 41+1 eikä vauvauutisista ole tietoakaan. Tunteiden kirjo on ollut laaja: viime viikolla supisteli useampana päivänä kipeästi ja toivoin joka ilta nukkumaan mennessäni herääväni parin tunnin päästä lapsiveden lorinaan. Lopulta turhauduin ja vaivuin epätoivoon. Viime lauantain jälkeen on ollut vain napakoita harjoitussupistuksia ja ihan mitätöntä jomotusta, eli ei mitään erikoista. Eilen ja tänään olen sitten psyykannut itseäni ajattelemaan että lapsi syntyy ensi viikolla, vaikka sitten käynnistyksellä. Toki se voi syntyä koska tahansa, mutta omalle pääkopalleni tekee hyvää olla odottamatta ja pettymättä joka päivä. Ei tässä joka tapauksessa ole montaa päivää jäljellä. 

Hassua miten suhtautuminen synnytykseen muuttuu tässä viime metreillä. Aiemmin olen ajatellut että petyn suuresti jos joudun sektioon tai synnytys käynnistetään. Olen jopa kuvitellut pettyväni jos otan epiduraalin, sillä olen haaveillut superluomusta synnytyksestä. Nyt kuitenkin alkaa olla sellainen asenne, ettei haittaa vaikka synnytys käynnistettäisiin ja ottaisin kaikki lievitykset ja kärsisin silti monen monta tuntia ja joutuisin vielä kaupanpäälle hätäsektioon, kunhan vain saisin sen vauvan tänne ja mielellään terveenä kiitos. Kaikki muu tuntuu nyt niin toisarvoiselta. 

img_1254.jpg

img_1255.jpg

 

Suhteet Oma elämä

Ensimmäinen potku

Tunsin viime viikolla pientä liikehdintää alamahassani, ja mietin ääneen isämies-Paddylle, että onkohan se vauva joka siellä muljahtelee. Paddy tokaisi tähän että no kukas muu se muka voisi olla. Liikkeet toistuivat ja voimistuivat lähes joka ilta ja lopulta uskalsin myöntää itselleni, että kyllä ne vain lapsukaisen liikkeitä ovat.

Tänään alkoi raskausviikko 17. Aiemmin tuntemani liikkeet olivat nimenomaan sellaista pientä muljuntaa tai kuplintaa, mutta tänään tässä tietokoneen ääressä istuessani tunsin ensimmäisen kunnon potkun! Oletin tuntevani näin selviä liikkeitä vasta joskus 20. raskausviikolla, ja ilon kyyneleitä pyyhkien kerroin asiasta miehelle. Nyt en malta odottaa seuraavaa töytäisyä.

 

Kuinka paljon voikaan rakastaa ihmistä, jota ei ole vielä tavannut.

Suhteet Oma elämä