Ei ole välttämättä selvää, mutta pyyhkijänsulat ovat tärkeitä

komponentteja, jotka ovat
vastuussa turvallisuudesta. Viallisten osien kanssa tai ilman
pyyhkijänsulkia ajaminen on
vaarallista. Niiden päätoiminto on tuulilasin puhdistaminen, jotta
kuljettaja voisi nähdä tien
selkeästi.
Mitä ovat pyyhkijänsulkien eri tyypit?
Näitä komponentteja on paljon erilaisina markkinoilla nykyään.
Katsotaanpa tärkeimpiä
tyyppejä.
Kiinnitystavan perusteella:
Koukku;
Slim-top;
Pinch-tab;
Top-lock;
Liukulukko;
Pistin.
Joillain pyyhkijänsulilla on vain yksi mahdollinen kiinnitystapa, kun
taas toiset ovat ‘’multifit’’ ja
niiden mukana tulee useita eri adaptereita.
Suunnittelun perusteella:
Tavanomainen. Näillä komponenteilla on runkomainen metallirakenne, ja
metallituetut
kumilastat. Nämä ovat yleisimpiä niiden saatavuuden ja edullisen
hintansa vuoksi. Tämä tyyppi
on kuitenkin altis korroosiolle. Se ei ole myöskään paras vaihtoehto
talveksi, sillä metallirunko
kerää lunta ja jäätä, ja pyyhkijät menettävät tiukan otteensa.
Olemassa on siltikin pyyhkijöitä,
joilla on kumisuoja rungon päällä, joka ehkäisee lumea ja jäätä
tukkimasta pyyhkijöitä.
Litteä. Tämän tyypin komponenteilla ei ole metallirunkoa. Tämän sijaan
niissä on jännitetty
metalliliuska paksun kumiterän sisällä. Koska näissä osissa on
vähemmän elementtejä, niillä on
paremmat aerodynaamiset ominaisuudet ja ne tuottavat vähemmän melua.
Ne ovat myös
korroosionkestäviä. Ne ovat kuitenkin kalliimpia kuin tavanomaiset komponentit.
Hybridi. Tämän tyypin pyyhkijänsulat ovat yhdistelmä aikaisemmasta
kahdesta. Niiden
suurimmat hyödyt ovat korkea suorituskyky ja hyvät aerodynaamiset
ominaisuudet. Ne
koostuvat metallirungosta usealla eri painekohdalla varustettuna
paineen tasaista jakoa varten,
sekä aerodynaamisesta spoilerista. Rakenteella on kuori, joka suojaa
pyyhkijänsulkia
korroosiolta.
Olemassa on myös joitain toisenlaisia pyyhkijänsulkia
(hyötyajoneuvoille tai takapyyhkijöille
tarkoitetut komponentit). Ne eroavat myös kooltaan ja terissä
käytetyltä materiaaliltaan (esim.
Käsittelemätön, halogeenikovetettu tai tuplakumi).

Milloin pyyhkijänsulat tulee vaihtaa?
Useimmat merkit huonoista pyyhkijänsulista ovat:
Katkenneet, haljenneet, huonokuntoiset sulkien kumit;
Uurteet tai maa-aineen ja lian tahrat tuulilasilla;
Vinkunat, jne.
Sinun tulisi myös muistaa, että sulat tulisi vaihtaa kausien välissä
parempia puhdistustuloksia
varten.
AUTODOC on johtava auton varaosien kauppa
Harkitsetko pyyhkijänsulkiesi vaihtamista? Autamme sinua mielellään!
Verkkokauppamme
tarjoaa hymyissä suin sinulle valtavan valikoiman näitä komponentteja
eri tyyleillä ja koilla
luotetuilta valmistajilta, kuten Boschilta, SWF:ltä, Valeolta,
Micheliniltä, TRICO:lta ja muilta.
Alennuksillamme, tarjouksillamme ja kampanjoillamme tulet saamaan vain parasta
ajoneuvollesi.

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *