48 miljoonalla saa vain tietyn määrän luovuutta

golioder1.jpg

Löysin The Business of Fashionin kommenttiosastosta yllä olevan kuvan, joka on Slovenialaisen Rompom -suunnittelutoimiston työ vuodelta 2009. Kuva on lähes identtinen alla olevan H&M:n ja MMM:n yhteistyön mainoskuvan kanssa. Identtisyys korostuu erityisesti tässä giffissä, jossa kuvat on rajattu samaan kokoon. Ja kuten tälläisissä jutuissa aina, alkuperäisen kuvan suunnittelijalle ei ole maksettu korvauksia. H&M, I see what you did here. Tänään kauppoihin tulleen yhteistyödiilin arvo oli kuulemma 48 miljoona. Luulisi että niin suurella summalla olisi saanut projektiin edes hitusen luovuutta.

announcement_final-698x488-vert.jpg

Ja ennen kuin joku mainitsee kahdeksankerroksisen megapaardin NYC:issä performansseineen ja julkkiksineen, niin mitä sitten? Rahalla saa. Jokainen näytös Martin Margielan vielä olessa talossa oli luovempi, ikinä. Kurssijohtajani sanoin: whatever great idea you think you have, Margiela’s probably done it. Vaikka muuten rakastan H&M:n yhteistyömallistoja, tästä jäi paha maku suuhun. Tuntuu kun koko juttu on tehty tuomaan julkisuutta H&M:lle ja mainostamaan Dieselin valmistamia Margiela -hajuvesiä. 

Ei kiitos.

muoti ostokset trendit ajattelin-tanaan
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.