KUN KIEHUU YLI: ASOS.COMIN LUOKATON ASIAKASPALVELU

-1_0.png

Mainitsin jo aikaisemmin että Asokselta tilaamani Birkenstockit eivät ole tulleet. Tilasin samassa paketissa myös eräät silkkihousut, arvatkaa onko paketti käsissäni nyt? Eipä tietenkään.

Tilaukseni tehtyäni pohdin minkä kuljetuksen valitsisin, ja päädyin collect+ palveluun jonka ideana on että paketti saapuu johonkin kauppaan tai vastavaan, josta sen voi hakea kymmenen päivän sisällä. Näppärä idea, ei tarvitse venailla kotona paketin saapumista. Tilasin pakettini lähikiskalle, off-licenseen, reilun 10 minuutin kävelymatkan päähän kotoa ja tekstari paketin saapumisesta tuli pian tilauksen jälkeen.

Marssin 17.6 paikalle annettu koodi kädessä ja sanoin tulleeni hakemaan asos-tilaustani. Vaan vastaukseksi tuli ei-oota, joku laite on rikki, he eivät vastaanota tilauksia, pakettini on lähetetty takaisin, minun pitää soittaa jonnekin. Soitin siis collect+ lähetyspalvelun asiakaspalveluun, ja he vahvisitivat asian ja pyysivät anteeksi. Anteeksipyyntö ja automaattitekstarit olivat ainoa asia minkä lähetyspalvelusta päin kuului, he pyysivät ottamaan yhteyttä Asokseen.

Koska Asoksella ei ole asiakaspalvelua puhelimitse, laitoin saman päivänä sähköpostia.

Siitä alkoi väsyttävä ja turhauttava sähköpostien vaihtelu.

Asos vastasi ottavansa yhteyttä kuljetuspalveluun ja palaavansa asiaan.

Asoksesta ei sen jälkeen kuulunut viikkoon mitään. Laitoin kypsyyntynenä sähköpostin jossa pyysin Asosta peruuttamaan tilaukseni ja palauttamaan rahani. En jaksa nimittäin huolehtia kadonneista paketeista.

Vastauksena tuli 24.6 että olemme ottaneet teihin yhteyttä 21.6 ja paketin voi nyt noutaa kaupasta.

Harmi vaan että sähköpostistani, puhelimeni viesteistä tai puhelinhistoriasta ei löytynyt mitään mikä viittaisi siihen että Asos tai collect+ olisi ottanut yhteyttä 21.6. Ja että kun menin kauppaan hakemaan tilausta, se edelleenkään ollut siellä. Vastaus oli taas sama, joku laite on rikki, we don’t do that ja minun pitää soittaa lähettäjälle.

Laitoin taas kypsyyntyneen sähköpostin Asokselle jossa sanoin että minuun ei ole otettu yhteyttä kyseisenä päivänä, paketti ei ollut kaupassa ja voitteko nyt oikeasti peruuttaa tilaukseni.

Tälläinen vastaus tuli eilen 3.7, viikon hiljaisuuden jälkeen:

”After checking with the local Collect Plus store I can confirm that the parcel was definitely with them for the last 10 days. As the parcel wasn’t collected within 10 days, the parcel is now being returned back to our warehouse.

Please allow 10 working days for us to receive your parcel back to our warehouse, once we have received the parcel we’ll let you know via email and refund the full amount of the order.”

Anteeksi mitä?!

Kävin kaksi kertaa kysymässä pakettiani kaupasta, ja molempina kertoina vastaukseski tuli ei-oota. Toinen kerta jolloin kävin kysymässä pakettia oli 25.6, mikä on 8 päivää sitten eilisestä. Yritin hakea pakettia kaksi kertaa kymmenen päivän sisällä, ja molemmilla kerroilla minulle sanottiin että paketti ei ole kaupassa. Toisella kerralla mukana oli myös todistaja tilanteelle. En ole saanut asos.comilta tai collect+ lähetyspalvelulta yhteydenottoa, että pakettini olisi 25.6 jälkeen ollut haettavissa, vain automaattitekstiviestin että paketti olisi 27.6 lähetetty takaisin Asokselle, mikä ei voi olla totta jos paketti ei alunperinkään ollut kaupassa.

Hienoa, asos.com, hienoa.

Innolla odotan saanko edes rahani takaisin ilman vääntöä ja lisähäslinkiä.

Kuvan kissa ei liity tapaukseen, mutta näytti niin hellyyttävältä viinikaupan ovella aamulla että tilanne oli pakko ikuistaa.

muoti trendit
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.