Järeämmät aseet käyttöön

 

Kerroinkin jo aiemmin junnaavasta painostani. Normaalipainon sisällä on huomattavasti paljon vaikeampaa tiputella painoa kuin ylipainosta normaalipainoon. Keskustelimme ongelmastani Personal Trainerini kanssa ja päädyimme laskettuun ja suunniteltuun ruokaohjelmaan. Ideana on se, että myös noudatan orjallisesti paperilla olevia päiväkohtaisia ruokavalioita. Tämä vaatii paljon myös minulta, sillä minun on itse pidettävä huoli ateriarytmistä ja siitä mitä suustani alas laitan.

img_1701.jpg

Suurin ongelmani on ollut se, että ruokarempan jälkeen poistettuani ruokavaliostani epäkohdat tai vaihdettuani ne kevyempiin jää päivän kokonais kalorit aivan liian alas! Olen huono syömään muutenki, tunnen harvoin nälkää ja syön hyvin epäsäännöllisesti ja mitä milloinkin. Tällä ruokaohjelmalla päivittäiset kcal ovat 1500 lepopäivinä ja 1800kcal treenipäivinä. Yleisin ongelmahan painon junnaamisessa on nimenomaisesti liian alhainen päiväkalorimäärä, jolloin kroppa on säästöliekillä kokoajan ja ei tajua käyttää rasvaa energian lähteenä. Tällä ruokaohjelmalla pyritään käynnistämään kehon luontainen rasvanpoltto ja aineenvaihdunta jolloin paino lähtee taas laskusuuntaiseksi.

img_1706.jpg

Kuten sanoin, helppoa tämä ei tule olemaan. Jälleen luvassa hampaiden kiristelyä, eikä suinkaan siksi että tarvitsisi nälkää nähdä vaan päinvastoin, ohjelmassa syödään 3h välein ateriat, jotka koostuvat tarkasti lasketuista proteiineistä, rasvoista ja hiilihydraateista.

Alankin parhaillani väsäämään ruokalistaa ensiviikolle jotta osaan purkittaa kaiken valmiiksi ja töiden ja kiireen keskellä ainoa miettiminen on se, että mistä purkista syö 🙂

img_1691.jpg

Ruokavalioon ei kuulu pussikeittoja tai ateriankorvikkeita vaan ihan normaalia kotiruokaa, paljon vihanneksia ja lihaa joten valtavaa shokkihoitoa tämä ei tule olemaan. Raporttia luvassa kuinka lähtee ralli etenemään, nyt lähden talousvaa´an ostoon!

Onko kiinnostusta tutustua ruokaohjelmaani?

Ihania kevätpäiviä, nautitaan auringosta!

Kommentit (2)
  1. Yhdyn edelliseen! 

    Itsellä paini samaisen ongelman kanssa, paino ei inahda ylös eikä alas vaan pysyttelee samassa. Saliohjelmassa tiedossa päivityksiä mutta ruokavalion kimppuun tarvitsee käydä, saatu kalorimäärä päivässä jää pienehköksi eli alle sen mitä normaalisti kulutan lihomatta-laihtumatta (vaivaiset 1500kcal) ja tämän päälle vielä treenaus. Eli tämähän on aikalailla naisten yleinen ongelma 🙂 

  2. Laita ihmeessä ruokavaliostasi enemmänkin tietoa, kunhan alkuun pääset. Tsemppiä!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *