Perjantaispaghetti

 

5A055014-21A4-495C-907B-A1F0DBD8901F.jpg

IMG_4682.JPG4D519E55-FC78-49D7-86FD-D6AE40413DD0.jpg

Tämä resepti on ihana juuri näin perjantaisin, kun ulkona on jo ihan syksy, työviikko on ollut pitkä kuin nälkävuosi ja viikonlopuksi on kaavailtu hitosti hommia. Resepti on omiaan, kun ei ehkä ole energiaa kokata mitään ihmeellistä, vaan tekee mieli vaan riisua työvaatteet ja rojahtaa sohvalle.

Pastan valmistus onnistuu käden käänteessä ja arvokasta aikaa jää kaikkeen muuhunkin, kuten vaikka loikoiluun ja leffailtaan. 

Pähkinäinen spaghetti yhdelle (reilu annos):

Kourallinen spaghettia

1 valkosipulinkynsi

1 dl parmesanjuustoa

1/2 dl pinjansiemeniä

nokare voita

Laita spaghetit kiehuvaan ja suolattuun veteen. Raasta sillä aikaa parmesanjuusto ja valkosipulinkynsi kulhoon. Paahda pinjansiemenet pannulla ja lisää ne juustoraastevalkosipuliseoksen joukkoon. Nosta seoksen päälle voinokare. Tsekkaa spaghetit, ne ovat tällä välin jo suurin piirtein kypsyneet – varo keittämästä spaghettia liikaa. Valuta vedestä ja lisää spaghettien joukkoon aiemmin tekemäsi seos. Sekoita ja tarjoile heti.

Tuplaa, triplaa ja niin edelleen ainesosat jos ja kun syöjiä on enemmän. Valkosipulin määrää voi vähän miettiä.

Juomaksi suosittelen erästä luomuvalkoviiniä. Ystävieni kanssa hyväksi todettu (puoli)kuiva valkoviini on Kendermannsin Organic 2016 – sopii tälle ruoalle tai muuten vaan nautittavaksi.

Ihanaa viikonloppua!

Koti Ruoka ja juoma

Taideilta Oskun kanssa

915B702E-49B7-4853-B276-40458DCC7F37.jpg

CB47EEB9-66D6-4819-85BF-ED6AA5D2BBA3.jpg

0723CFC7-F7E0-4E6A-A2A1-521B6C2C0631.jpg

1B77B932-68D0-48D7-83F9-1E401CE882D3.jpg

Tuo ihana kiharahiuksinen, joillekin ehkä tv:stäkin tuttu suurisydäminen Osku vieraili tänään luonani. Me ollaan tunnettu jo yläasteelta asti ja nähdään aina silloin tällöin. Meitä varmasti yhdistää tietynlainen herkkyys, huumori ja chillaus. Oskun seurassa on aina hyvä olla ja voi miten ihana ihminen hän onkaan.

Ehdotin että tällä kertaa maalataan toisillemme taulut. Osku totesi, että ideani oli jännittävin aikoihin. Ehkä maalausta jännempää olisi karaokessa laulaminen, tuumi hän.

Hetken epäröinnin jälkeen taululle ilmestyi mieluisa kuva ja kantaa ottava teksti. Minun tekemä teos lähti Oskun mukaan, kuulemani mukaan hänen toimiston seinälle. Oskun Grl Pwr jäi minulle. <3

Taideilta onkin toisenlainen ja yksi hauskimmista ideoista viettää aikaa kaverin tai kavereitten kanssa. Toisen tekemää taulua katselee paljon mielummin omalla seinällä.

Lämmin kiitos sinulle Osku taas hyvästä seurasta, maalailemisiin!

Suhteet Ystävät ja perhe DIY Suosittelen