Fugen reissu!

Fuengirola oli…no, ei yhtään semmoinen, mitä olin odottanut. Ja toisaalta taas kyllä.

Pahimmalta turistihelvetiltä meidät pelasti kämppä turistialueen ulkopuolella, alueella, jossa asuu vain paikallisia (ei turren turrea näkyvissä, meitä kahta lukuunottamatta) – kuitenkin vain kilometrin päässä juna-asemalta. Vietimme monta monituista tuntia tupakoiden ranskalaisella parvekkeella, seuraten vastapäisessä talossa asuvaa tummaa ja partaista komistusta, joka niinikään kessutteli (ja pössytteli!) menemään aika antaumuksella.

Ystäväni kännykkään tuli tasaisin väliajoin päivityksiä kämpän omistajalta; lounastakaa tuolla, sieltä ja sieltä saa parhaat sushit, lauantai-illan paras baari on se-ja-se. Ihana omistaja oli jättänyt meille jopa sixpackin olutta, “jotta selviätte kauppaan asti” (ai miten niin tuntee meidät, heh heh). Ja mikä olikaan ihanampaa, kun heti kämppään saavuttuamme rojahtaa sohvalle ja suhauttaa kylmät oluet auki.

Kaupasta ostimme tapaksia, cavaa, viiniä ja lisää olutta; olimme jo päättäneet, ettemme lähtisi palloilemaan kaupungille ensimmäisenä iltana – oli kivaa vaan hengailla “kotona” ja jutella. Ja nauraa! En edes muista, milloin olisin viimeksi nauranut yhtä sydämeni pohjasta; sellaista naurua, että nikotuttaa, vedet tulevat silmistä, ja heikompirakkoisella olisi ehkä jo inkontinenssiongelmia.  Naurua, joka tuntuu seuraavana päivänä vatsalihaksissa asti.

Oli ihanaa nähdä ystävääni pitkästä aikaa; sitä, jonka kanssa voi olla pitämättä yhteyttä vaikka yli puoli vuotta putkeen, ja kuitenkin heti tavatessa se on se sama, tuttu ja paras ystävä.

Lauantaina suuntasimme rannalle (myös kävelymatkan päässä), ja hämmästykseksemme tajusimme, että oli niin lämmin, että shortseissa ja t-paidassa olisi tarjennut ihan hyvin. Rullasimme farkkujen lahkeita ylemmäksi, kuoriuduimme villatakeistamme, kuuntelimme laineitten vaimeaa pauhua ja puhuimme elämästä. Joku puolihullu tuli tarjoamaan meille rannalta varta vasten keräämänsä kivisydämet “which, if you flip them, are stone asses instead”. Kännissä vaiko hullu – emme koskaan päässeet selvyyteen asiasta.

Kun alkoi janottaa, maleksimme rantabulevardia pitkin terassille ja tilasimme muutamat oluet; lounastimme myöhään ja laiskasti. Kotona popsautimme cavan (jaa, vissiin kaksikin) ja siestailimme illalliseen asti; pizzat maistuivat ja toimivat sopivana pohjustuksena pubi-illalle, jossa nautimme livemusiikista ja nauroimme itsemme taas kipeiksi, koska eräs bändin jäsen muistutti niin yhtä yhteistä tuttuamme, että tyyppiä oli pakko videoida ja lähettää video kyseiselle tutulle yön pikkutunneilla älyttömän naurukohtauksen säestämänä.

Sunnuntaina samat kuviot; ranta ja terassi, joskin tällä kertaa oluen asemesta (vähän lisää) cavaa. Tilasimme 0,2 litran pikkupullot naiseen. Ja sitten vielä toiset. Ja sitten kolmannet. Ja tajusimme, että loppujen lopuksi olisi tullut halvemmaksi ostaa se ihan liian iso pullo, josta olisi vain tullut känniin.

Koko ajan hymyilytti, eikä se ollut vain cavan ansiota; aurinko paistoi ja meillä oli mukavaa.

Olimme Fugessa kolme iltaa, mutta päädyimme rimpsalle vain yhtenä näistä illoista. Kaksi muuta puhuimme menneistä, nykyisestä ja tulevasta. Kysyimme neuvoa sydämen dilemmoihin ystävän Jenkeistä hankkimilta, aivan loistavilta povauskorteilta (The Answer Deck, kuvassa) ja nauroimme itsemme kipeäksi korttien tulkinnan lomassa.

answer_deck.jpg

Kun halasimme maanantaina hyvästit, päätimme, että tästä on tehtävä perinne. 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Matkat

Hyvä pössis!

Tänään on pitkästä aikaa hyvä pössis. Vaaka näytti aamulla kolme kiloa vähemmän (ei paha noin kahdessa viikossa), hiilareitten maltillisempi mättäminen on nostanut yleisvirettä, ja tuntuu, että olen kaventunutkin enemmän kuin kolmen kilon verran; kai ne hiilarit sitten jotenkin turvottavat..?

Huomenna viikon viimeinen työpäivä, ja perjantaina suihkaisen FUGEEN tapaamaan parasta ystävääni, jota en ole nähnyt useampaan vuoteen. (Ystävän aviomies on vieläkin myrtsinä, mutta avioerohakemusta ei ole pistetty menemään, eli eivätköhän selviä tästäkin kriisistä.) Viikonlopun ohjelmasta ei ole keskusteltu etukäteen, mutta mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa, puhumme äänemme käheiksi, parannamme joutessamme maailman ja viini loppuu luultavasti kesken.

En ole edelleenkään harrastanut liveseksiä sitten marraskuun alun…

Niin. Liveseksiä.

Olen itseasiassa jo varmaan syyskuusta asti jutellut paitsi Moodyn, myöskin erään toisen FB-Messengerin kautta “tutun” tyypin kanssa. Joo, uusi harrastus: kirjekaverit modernissa paketissa.

Alkuun viestittely oli kausiluontoista, ja saattoi mennä päiviäkin, ettemme olleet yhteydessä. Suhtauduin tähän pakistanilaistaustaiseen nuoreen mieheen vähintäänkin lievällä varauksella, semminkin kun tyypin Naamakirja oli pelkkää selfietä selfien perään.

Liian nuori. Liian komea. Liian itserakas. Liian isot kulttuurierot.

Pidin nenää pysyvästi pystyssä, vastailin nihkeästi, ja kun tyyppi viestitteli lomani aikana, äsähdin, että on tässä muutakin tekemistä kuin äppäillä jonkun tuikituntemattoman huithapelin kanssa.

Liekö ollut jokin luolamiesaikainen metsästysvaisto, mutta miekkonen ei antanut periksi. Ja yhtäkkiä huomasinkin, että juttelen itseasiassa todella söpön, lempeäluonteisen, fiksun ja komeankin miehen kanssa. Aloin huomaamattani odottaa hänen yhteydenottojaan, ja huomasin ikävöiväni keskustelujamme, mikäli hänestä ei ollut kuulunut hetkeen.

Jossain vaiheessa – muutama viikko sitten vasta – keskustelut saivat vähän intiimimpää sävyä. Lähetetyt kuvat (hänen puoleltaan!) alkoivat olla vähän rohkeampia (ensin ilman paitaa, myöhemmin sitten vieläkin vähemmissä vaatteissa), eikä hän painostanut, kun sanoin, että itse en tule lähettämään koskaan mitään, mitä en myöskään voisi julkaista Facebookissa.

Viime viikon alussa vastaanotin (luvallani) kuvan, jonka johdosta jouduin jopa luopumaan siitä tietystä stereotypiasta, joka koskee aasialaisten miesten varustusta. Jösses. Pakollinen disclaimer: koolla ei ole väliä, mutta tätä yksilöä oli kyllä erittäin mukava katsella. Ehkä koolla kuitenkin on virtuaalisesti ja visuaalisesti väliä, ellei kyse ole oikeasta keho-keho –kontaktista ja “oikeasta” ihmissuhteesta? Hävettää myöntää, mutta tämä vanha tammakin innoistui kirmailemaan. Yaaahhhtzeeee!!!

Sen keskustelun aikana harrastimme ensimmäisen kerran seksiä viestien välityksellä, ja tajusin, että virtuaaliseksi on itseasiassa kaikin puolin aika mukavaa hommaa – sitä voi harrastaa vaikka pieruverkkareissa ja meikittömänä, ja tukka petolinnunperseenä; tyydytys on taattu, eikä ole pelkoa sukupuolitaudeista tai raskaaksi tulemisestakaan.

Sen kännykän kylkeen on vaan niin pirun vaikeaa käpertyä post-coitaalisessa hurmoksessa.

Ai juu. Tämä Caramel Candy*) on tietysti neitsyt. Uskonnollisista syistä.

caramel_candy.jpg

*) Kuulostaa ihan helvetin rasistiselta lempinimeltä, mutta kuitenkaan ei ole sitä tahallisesti; lempinimen pohjana on ällömakea keskustelu, jonka tarkoituksena oli antaa toiselle mahdollisimman makea (sweet, ei cool) lempinimi. Kinuski on niin hampaitavihlovan makeaa, että läväytin ensimmäisen assosiaationi, ja CC tykästyi siihen.

Samassa keskustelussa muuten eräs CC:n panoksista oli “doughnut”. Johon minä:

“Right – round with a hole in the middle!”

Sekin jäi käyttöön. 

Suhteet Oma elämä Seksi Ystävät ja perhe