Tsäbinää talvimasennukseen (feat. Taiteilija)

Harmaata, pimeää ja kylmää. Ahistaa, eikä oikein mikään hotsita. Silmät ristissä töihin pimeässä, haukotellen hapuillen kotiin, edelleen pimeässä. Keho huutaa stimulantteja; sekä keinotekoisia, että luonnon omia. Panettaakin, perkules. 

Jotain piristystä on saatava. Käyn työaikana varovasti kuikuilemassa pettäjäsivustoilla; postilaatikko on taas täynnä kaikenkarvaisia yhteydenottoja, joista pahimmaksi mieleen jää yhden lauseen kutsu, jossa lainataan tuttuja lyriikoita:

Hold me, thrill me, kiss me, kill me

Siis oikeesti. Mikä helvetin rukoilijaheinäsirkkaseksi sällillä on mielessä. Siirrän viestin inhosta nyrpistellen, peukalon ja etusormen väliin virtuaalisen varovasti puristettuna, roskakoriin.

Puistatus.

Eikö täällä taaskaan ole mitään järkevää.

Klikkaan toista viestiä.

haluatko naida nuorenkundin kanssa aivos pellolle

Mee itte sinne pellolle ja pysy siellä, kun viestisi perusteella jo siellä koko elämäsi olet elänytkin. Roskakori täyttyy ja mieliala latistuu entisestään. Kunnes.

Profiiliisi jäi heti koukkuun! Luulen löytäneeni sinussa sen ajattelevan, itsenäisen ja toivottavasti vähän itsepäisenkin naisen, jota olen luultavasti etsinyt koko elämäni. Kelpaisiko juttuseura 26-vuotiaan taiteellista alaa opiskelevan, hieman ujon ja kokemattoman, mutta taatusti hassun sinkkumiehen kanssa?

Hmm…kiinnostavaa. Taiteilija… Luova mies? Ei mainintaa seksistä heti alkuun, ei tylsiä kliseitä. Hassuudesta aina plussaa. 

Taitelijasta tulee toisaalta mieleen virttyneessä villapaidassa haahuileva pesemätön runoilija, joka on aina vähän päissään. (Anteeksi nyt kaikki taiteellisella alalla toimivat ihmiset tästä stereotypiasta!) Huomaan kuitenkin pitäväni viestistään, joten klikkaan katsomaan profiiliin liitettyjä kuvia.

Tyyppi näyttää vähän nuorelta Russel Brandiltä. Intensiivinen katse suoraan kameraan, trendikästä parransänkeä; pitkät, tummat, vähän kiharat hiukset ulottuvat lapaluille. Tiukat, kulahtaneet farkut; joku pikkutakin tapainen, sen alla sugarskull-t-paita. Ranteessa ja kaulassa miehisiä koruja. Kokonaisuus on sopivan rosoinen ja huoliteltu, mutta kuitenkin jotenkin rock.

Profiilin toinen kuva on otettu kesäisellä picknickillä; hän istuu viltillä hihattomassa paidassa ja nauraa hillittömästi hiukset kietaistuna man-bunille, siinä hetkessä näennäisesti autuaan tietämättömänä siitä, että hetki on ikuistettu. Uuuhh.

Taiteilija vastaa vastausviestiini välittömästi. Hän kertoo oman nimensä, pyytää käväisemään FB-sivuillaan. Hän antaa myös sähköpostiosoitteensa ja puhelinnumeronsa, ja pyytää ottamaan yhteyttä minulle parhaiten sopivan viestimen kautta.

Epäilen noin kolmekymmentä sekuntia, ennen kuin vastoin kaikkia periaatteitani lisään hänet heti Whatsappiini.

Taiteilija ei vielä tiedä sitä, mutta hänestä tulee minun uusi rakastajani. 

Suhteet Oma elämä Seksi

-ttomat reseptit on s**tanasta?

Perjantain kunniaksi jaan kerrankin videon sen sijaan, että horisisin itse loputtomasti.

Disclaimer, tai itseasiassa kaksikin: 1) mummu on aika kova kiroilemaan (teitä on varoitettu), ja 2) tarkoituksenani ei ole morkata ruoka-aineallergikkoja.

Tämä mummeli summaa aika hyvin mun asenteen kaikkiin gluteenittomiin, rasvattomiin, munattomiin, sokerittomiin ja suklaattoomiin suklaamuffinseihin ja kaikkiin muihin herkkujen korvikkeisiin, jotka kuuleman mukaan maistuvat “ihan yhtä hyvältä”, mutta oman kokemuksen perusteella joko lähinnä pahvilta tai läveltä.

https://www.youtube.com/watch?v=7_4S_S-sZwY

Kammoan raakakakkuja, supersmoothieita, kaikkea mikä on nyhtö-jotain mutta ei lihaa, sekä ylipäätään noh, lähes kaikkea ns. terveellistä. Inhoni jopa ihan Fazerin perustummaan suklaaseen on niin suuri, että jätän mieluummin suklaan syömättä, mikäli tarjolla ei ole maitosuklaaversiota. Kyllä, olen reliikki niiltä ajoilta, kun kakussa oli vielä nyrkillinen voita, kulhollinen sokeria, ja Sunnuntai-vehnäjauhoja. 

Samalla haastan kaikki blogini lukijat jakamaan mulle jonkun –ttoman reseptinsä, joka on oikeasti parempi – tai ainakin yhtä hyvä – kuin alkuperäinen, epäterveellisempi versionsa! Parhaiten myydyn reseptin voin jopa ehkä uskaltautua testaamaan,  raportin kera tietenkin.

(Kukkakaalipizzapohjaakaan en ole vielä uskaltanut testata, koska pizza on mulle pyhä asia.) 

Edes videon mummun positiivinen suhtautuminen kyseiseen paakkelssiin videon lopussa ei vakuuta minua – vaikka oma kokkaustyylini, ainakin kielenkäytön osalta, on kovin lähellä videomummun tulkintaa. 

Suhteet Oma elämä Liikunta Terveys