TBT in NYC.

267891_2099517042482_8260649_n.jpg

Throwback Thursday heittää meidät tällä kertaa parin vuoden takaiselle matkalle, joka oli yksi elämäni parhaista viikoista. Tai siis paras. Ehdottomasti.

Olin saanut ensimmäisen välivuoteni päätökseen ja kerättyä juuri sen verran rahaa, että sain ostettua meno-paluulennot ja viikon majoituksen New Yorkista. Matkaan lähdin ihanaisen S:n kanssa, joka on yksi parhaista ystävistäni ja the ultimate sex and the city -fani. Olimme tuolloin 19- ja 20-vuotiaat, joten arvata saattaa, että olimme kaupungissa (ja oikeastaan koko lomaa edeltäneen puolivuotisen) aivan suunniltamme innostuksesta.

260186_2099512442367_3772657_n.jpg

Pikku-S ja Pikku-V peiliposettamassa 5th Avenuella. Muistan muuten saaneeni tuona päivänä kehuja lierihatustani ja eurooppalaisesta, tyylikkäästä pukeutumisestani! Well done little V!

261381_2099518282513_8111446_n.jpg

262256_2099521562595_7551971_n.jpg

Parhaimpina juttuina muistan matkalta Sinkkuelämää-turistikierroksen, jossa ajelimme bussilla ympäri Manhattania vieraillen tunnetuimmissa kuvauskohteissa, valtavat cupcakesit ja porkkanakakkupalat, Starbucksin aamu-, päivä- ja iltafrappuccinot, brunssi-picnicin Central Parkissa Vogueta lukien ja tietysti shoppailun, shoppailun ja shoppailun.

Rahaa ja ikää oli tuolloin kertynyt vasta niin vähän, ettemme oikein tajunneet missä olimme. Jälkeenpäin olemme harmitelleet, kuinka monta isompaa laukku- tai kenkähankintaa olisi kannattanut tehdä sen sijaan, että juoksentelimme halpisliikkeestä toiseen hullaantuneina parinkympin korkkareista. Ostin Chinatownista jopa uuden matkalaukun kaikkia ostoksiani varten.. Reissu oli kuitenkin kultaakin kalliimpi nuorille New York -unelmoijille, enkä vaihtaisi tuota matkaa mihinkään.

263766_2099517722499_349621_n.jpg

263946_2099521882603_2823672_n.jpg

Uskaltauduimme iltapimeällä sillan toisellekin puolelle. Manhattanilta poistuessa ihmisvilinä katosi välittömästi, eikä Brooklynin puolella olisi voinut tuntua enää erilaisemmalta verrattuna Manhattanin tunnelmaan. Tuolla tajusimme ensimmäistä kertaa, että Manhattanilla ei tarvinnut pelätä hetkeäkään: vasta ihmisten kadottua ympäriltä alkoi vähän jännittää. Hyvän kuvan sain huolimatta siitä, että S vaati vieressä kiljuen lähtemistä takaisin turvalliselle saarellemme.

267961_2099522722624_1177584_n.jpg

268166_2099513162385_2741351_n.jpg

Wannabe-Carrie haikailee takaisin New Yorkiin, suosittelee kaupunkia upeimpana matkakohteena maailmassa ja toivottaa mukavaa torstai-iltaa. Ja katsoo ehkä pari jaksoa sexandthecityä.

271021_2099514682423_5436041_n.jpg

 

Suhteet Oma elämä Matkat Ajattelin tänään

THE DAY OFF.

PC034096.JPG

Sain joskus opiskelujeni alussa tehtävän, jossa piti kuvata ”minun päiväni”. En muista yhtään millainen lopputuloksesta tuli, mutta sen tiedän, että olen edelleen surkea tällaisissa jutuissa. Seuraavat kuvat puhuvat aika hyvin puolestaan. Vaikka aamulla vapaapäivän taltioiminen tuntui loistavalta ajatukselta, nyt huomaan, että se ei sitä ollut.

Tein tyypillisimpiä arkisia juttuja, jotka kuuluvat harvoihin vapaapäiviini. Siksipä huonoillakin kuvilla varustettuna (tai ehkä juuri niiden kanssa) tämä juttu on sitä minua itseäni.

TUESDAY’S TOP TEN:

PC034091.JPG

1. Aamiaista aamu-tv:n ääressä. Kananmunia, ruisleipää, kahvia ja rauhallinen aamu usein Mtv:n ja toisinaan Ylen aamuohjelmaa ja uutisia katsellen. Tämä tapa alkoi, kun muutin Helsinkiin, äidiltä perittynä.

2. Hieronta. Käytin viimeisen kolmesta hieronnastani, jotka ostin Grouponin kautta Pietarinkadulla sijaitsevalle hierojalle. Kahden selkähieronnan jälkeen vuorossa olivat jalat, eikä vapaapäivää olisi paljon paremmin voinut aloittaa.

PC034107.JPG

3. Linja 24 suoraan kotiovelta Kaivariin. Tuosta bussista olen saanut ensimmäisen Helsingin sisäisen kaverini. Käytän bussia yleensä vain työmatkoihin Helsinki-Vantaalle, muuten suosin junaa, metroa ja ratikkaa. Ehkä siksi, että ne pysyvät raiteillaan, kun taas bussi voi kääntyä koska vain minne vain. En tykkää olla hukassa. Kaksnelonen on kuitenkin tuttu ja turvallinen ja menee lempipaikkaani, Eiraan. Reitin toinenkin pää houkuttelee, ja luulen uskaltautuvani Seurasaaseen vielä tämän kuun aikana.

PC034102.JPG

4. Eteläinen Helsinki. Tuolla on arkiaamuisin niin hiljaista! Luulin tulleeni kuuroksi, kun astuin ulos bussista. Kävimme kesällä useinkin kävelemässä pitkin Punavuoren, Ullanlinnan ja Eiran katuja, mutta syksyn tullen jään liian helposti Kamppiin. Kuulostan vajokilta kun sanon, että sieluni lepää vanhojen, kauniiden talojen keskellä. Mutta kun lepää.

5. Kaivarin Kanuuna. Tämän päivän löydöt olivat tummanruskeat nahkasaappaat vitosella ja Marc O’Polon valkoinen neule viidellätoista. Kiersin ja kaarsin Kanuunaa parin tunnin verran, ja jos budjetti ei olisi näin tiukka, olisi sieltä tarttunut mukaan vielä vaikka mitä.

PC034112.JPG

6. Vanhojenuusien kenkien huolto. Kenkien lankkaus on ihanaa. Minun ja miehen molempien lempipuuhaa on rakkaiden kenkien putsaaminen ja säihkyviksi hinkkaaminen. Kirppikseltäkin löytyneet saappaat olivat käsittelyn jälkeen kuin uudet.

PC034114.JPG

7. Unicafe. Vakkari ruokapaikka, arkena ja lauantaina. Ja vapaapäivänä. Nyt ylioppilasaukiolle oli ilmaantunut vielä suloisia joulukojuja! Oi ihana joulukuu.

8. Uusi kynsilakka. Lainasin ystävän viininpunaista lakkaa viikonloppuna, ja pakkohan sellainen oli saada omaksikin. Väri miellyttää silmää edelleen, oikeastaan vielä enemmän kuin syksyllä. Viininpunaiseen sopivat hyvin niin hopeiset kuin kultaisetkin korut, joten pelkästään kynsien mukaan koko asua ei tarvitse valita.

PC034120.JPG

9. Loppuunmyynti. Ruokakaupassa. Lähi-markettimme ilmeisesti suljetaan, joten kaikki tuotteet olivat tänään alennuksessa. Satuin kauppaan aivan sattumalta, ja ostin innoissani hyllyn tyhjäksi gluteenittomasta jauhoseoksesta. Miehelle on siis luvassa lisää gluteenittomia herkkuja, ainakin porkkanaleipä ja limemuffinsit ovat leivontalistalla.

10. Elokuvailta. Liviltä tulee Doubt, jota tähdittävät Meryl Streep ja Philip Seymor Hoffman. Nautitaan glögin kanssa viltin alla.

 

 

Muoti Oma elämä Ajattelin tänään Ostokset