Kimmeltävä kynsiviikko.

PB124045.JPG

Lilyn kynsiviikon kunniaksi kokeilin vihdoin I love me -messuilta ostamaani kynsiglitteriä. Lopputulos on jopa parempi mitä osasin odottaa, joten olen hirmuisen tyytyväinen kolmen euron löytööni.

20131112_094518.jpg

Kimalle on irtoglitteriä, joka on tarkoitettu rakennekynsien koristeluun. Hipelöin toinen toistaan ihanampia purnukoita kynsituotteita pursuavalla messuständillä aivan innoissani, vaikken ikinä ole edes ajatellut kokeilevani minkäänlaisia tekokynsiä. Pidän omien kynsien kanssa näpertämisestä liikaa, enkä halua ottaa riskiä jo valmiiksi hauraiden kynsieni turmelemisesta.

Glitterit olivat tietysti messutarjouksessa, joten ajattelin että höh, saahan kimalletta käyttää ilman akryyleja ja geelejäkin, ja ostin kaikkein kauneimman purkin omakseni.

20131112_095621.jpg

Kaivoin avukseni vanhan kaverini, Avonin Peeling and brittlenes solver –lakan, jonka toivon estävän kynsien halkeilua ja liuskoittumista edes hieman ja auttavan manikyyrin kestämistä pidempään. Tietysti mikä tahansa muukin väritön tai läpikuultava lakka käy hyvin, haluamastasi lopputuloksesta riippuen.

Käytin myös muovista ”appelsiinitikkua”, jonka avulla näpyttelin ylimääräiset glitterit pois ja painelin hileet paremmin kiinni. Kannattaa ottaa myös paperinpalanen alustaksi, jotta saat ylijääneet glitterit talteen (myöskin siivoaminen helpottuu rutkasti).

20131112_094801.jpg

Sitten vain lakkailemaan. Sudin yhden kynnen kerrallaan märäksi ja upotin sen purkkiin, jolloin hile tarttui märkään lakkaan. Jotta viimeistely ei olisi niin työlästä, kannattaa lakan karkaamista kynsinauhoihin välttää, jolloin hileet tarttuvat oikeasti vain kynsien pinnalle. Kynsien hieman kuivuttua rapsuttelin ylimääräiset hileet pois ja painelin glitterin kovemmin kiinni kynteen.

Kynsien kuivuttua kokonaan lakkasin samalla kynsilakalla pari päällyskerrosta, jotta hileet pysyvät varmasti kiinni. Homma oli todella helppo, eikä molempien käsien laittamisessa kulunut kuin 30 minuuttia. Tämä bilehilemanikyyri toimii esimerkiksi kuluvalla pikkujoulukaudella todella kivasti! Nettikynsikauppojen lisäksi glittereitä voi käydä etsimässä esimerkiksi ihan tavallisista askartelukaupoista.

PB124039.JPG

 

 

Muoti Meikki Trendit

Johan nyt on perkele. (Eli Keittiössä kokeiltua, osa 6.)

5.jpg

Mies toivoi eräänä iltana jotain herkkua. Olin lähdössä kauppaan, ja lupasin tuoda mukanani jotain makeaa. Kauppareissun piti kestää 10 minuuttia, ja minun piti ostaa ihan vain karkkipussi, mutta päädyinkin kolmen kaupan kautta kotiin leipomaan.

Poikaystävälläni ei ole todettu keliakiaa, mutta hyvinvointinsa vuoksi mies päätti luopua viljatuotteista vihdoin kokonaan. Hyvää ruokaa ja herkkuja rakastavana rajoitettu ruokavalio on rankka, ja tämän vaimokkeen sydäntä raastaa katsoa miehen riutumista gluteenittoman ja laktoosittoman ruokavalion kanssa. Kaupassa minut sitten valtasi leipomisvimma, ja ostin ainekset elämäni ensimmäisiin gluteenittomiin ja laktoosittomiin muffinseihin. Kun mies kerran pyytää niin onhan sitä sitten saatava.

(Niin ja tiesittekö, että tavallisissa hedelmäkarkeissakin on vehnätärkkelystä! Johan nyt on perkele.)

1.jpg

Tässä kauppareissun ja kuiva-ainekaapin kaivelun tulos. Taikinaan tarvittiin siis

  • 125 g voita (tarvittaessa laktoosittomana)
  • 2 dl sokeria
  • 5 dl gluteenitonta vaaleaa jauhoseosta
  • 2 tl leivinjauhetta
  • 1½ dl maitoa (tarvittaessa laktoosittomana)
  • 1 rkl vaniljasokeria
  • 2 rkl tummaa kaakaojauhetta
  • 2 kananmunaa
  • 1 dl pakastemustikoita + 1 tl perunajauhoja

ja tuorejuustokuorrutukseen

  • 200 g tuorejuustoa (tarvittaessa laktoosittomana)
  • 1 dl tomusokeria (suurinpiirtein)
  • sulatettujen mustikoiden mehua
  • halutessaan sitruunamehua

2.jpg

Ensin kannattaa tehdä kuorrutus. Sekoita tuorejuusto ja tomusokeri keskenään. Sulata taikinaan tarvitsemasi mustikat mikrossa, ja lusikoi niistä tihkunutta mehua kuorrutteen joukkoon. Lisää halutessani myös sitruunamehua. Sekoita vielä ja laita jääkaappiin viilenemään. (Itsehän heitin myös mustikat kuorrutteeseen, mutta lopputulos oli hieman liian löysä. Varsinkin, jos aiot pursottaa kuorrutteen, kannattaa sen olla paksua.)

Taikinan teko alkaa voin ja sokerin vatkaamisella ilmavaksi. Kun voi-sokerimassa on tarpeeksi ilmavaa, vatkaa kananmunat taikinan joukkoon yksi kerrallaan. Sekoita sitten kuivat aineet keskenään (kaikki muut paitsi perunajauho) ja sekoita ne taikinaan, maidon kanssa vuorotellen. Sekoita keskenään perunajauho ja mustikat, ja lisää ne taikinaan. Annostele taikina muffinsivuokiin. Paista muffinseja uunin keskiosassa 200 asteessa noin 20 minuuttia. Anna muffinsien jäähtyä huoneenlämpöisiksi ja koristele kuorrutteella.

3.jpg

Eiväthän ne kovin kauniita ole, mutta maistuivat yllättävän hyviltä! Mies kyllä kehui leipomuksiani jo nyt, mutta toivon muffinsien olevan ensi kerralla yhtä ihania ulkoa kuin sisältäkin.

4.jpg

 

 

 

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Terveys DIY