Inkkaritöppöset ja punaiset lehdet.

DSC06127.JPG

Hih, tämä syystyttö on tehnyt taas kunnon kasan löytöjä. Sain puettua kutakuinkin kaikki viimeaikaiset ostokset yhteen asuun, joten esittelyssä ovat nyt kynnet, kengät, mekko ja kaulakoru.

Vaikka koulukiireitä ja muita menoja on ollut hirveästi viime viikkoina ja palstani on ollut melko hiljainen, en ole unohtanut blogia hetkeksikään. En yksinkertaisesti ole ehtinyt avata konetta muualla kuin koulussa, mutta nyt siihen tulee toivottavasti parannus. Syysloma on nimittäin edessä viikon päästä, ja silloin uskon pääseväni vihdoin eroon pahimmasta stressistä.

DSC06138.JPG

Ihan lempparijuttu ovat olleet jo muutaman päivän intiaanihenkiset töppöset, jotka tilasin Everything 5 Poundsilta nimensä mukaisesti viidellä punnalla. Kengät ovat oikein kivan väriset, puuteriset mukavuudet, joilla kelpaa töpsötellä menemään hieman viileämmässäkin säässä.

Siitä ei tosin kuluneella viikolla ole ollut huolta, ilma on hemmotellut meitä kesänkaipuisia oikein kunnolla. Ruskakin on iskenyt etelään tänä vuonna upeana väriloistona, ja kuvailimmekin miehen kanssa innoissamme kauniilla sisäpihallamme.

DSC06142.JPG

Olen tilannut kyseisestä verkkokaupasta kenkiä aiemminkin, eivätkä tuotteet tälläkään kertaa tuottaneet pettymystä. Otin kengät koossa 4 eli 36,5, ja ne olivat juuri sopivat. EU-mitoissa jalankokoni on vaihtelevasti 36 tai 37, joten tuo UK koko 4 sopii minulle lähes aina. Muokkasin kenkiä sen verran, että leikkasin kellertävät ja tummanruskeat puuhelmet pois noista nilkan ympäri kulkevista nyöreistä. Nyt kengät ovat hieman hillitymmät ja sopivat paremmin monenlaisten asujen kanssa. 

DSC06144.JPG

DSC06122.JPG

Toinen lokakuun ostokseni on valkoinen pitsimekko, jonka löysin Seppälän season salesta 70 prosentin alennuksella vain yhdeksällä eurolla. Mekko on todella mukava päällä, ja luulenpa, että sille tulee paljonkin käyttöä ensi kesänä. Nyt syksyllä se oli saatava edes kerran päälle, ja inkkarikenkien kanssa se sopi söpösti yhteen.

DSC06148.JPG

Ihana löytö oli myös Bik Bokin haalean vaaleanpunainen kynsilakka. Valaistuksesta riippuen se näyttää joskus lähes valkoiselta, toisinaan ihan muumipilvien sävyiseltä. Väri toimii melkein yhtä monen asun kanssa kuin aina takuuvarma nudelakka, mutta on tyttömäisempi ja herttaisempi. Syksyn vaaleanpunaiseen villitykseen hattarakynnet käyvät loistavasti, jos vaaleanpunainen tuntuu vaatteissa vieraalta väriltä. 

DSC06156.JPG

Viimeisen löytöni ostin viime viikonloppuna Vero Modasta, kun kävimme tanssityttöjen kanssa Kampituspäivillä. Kaulakoru oli liikkeen viimeinen, ja sain kaipaamani hopeisen, näyttävän, kimaltavan korun nyt vain kuudella eurolla. Lokakuu on ollut täynnä kivoja sattumia ja hyviä ostoksia!  

DSC06159.JPG

Takki ja mekko Seppälä huivi ja sormukset H&M
neule ja kaulakoru Vero Moda kengät everything5pounds.com

DSC06162.JPG

 

Muoti Ostokset Päivän tyyli

Kämpänlämmityspippalot.

DSC06046.JPG

Miten kovan stressin voivat koulutyöt aiheuttaakaan. En ole päässyt blogin pariin melkein viikkoon, sillä tein tietoisen päätöksen, että jos minulla on asukuvauksia tärkeämpää tekemistä, en edes avaa Lilyä välilehdelle. Enkä sitten avannut, kun ahersin joka päivä uuden kouluprojektin kanssa.

Viikonloppuna sain onneksi rentoutua. Olen viime aikoina pyhittänyt viikonloput automaattisesti kaikelle muulle tekemiselle kuin koulujutuille, joten ei ole ihme, että arki-iltaisin hukun hommiin. Nyt ahersin kuitenkin mielelläni koulutehtäviä viikolla, kun tiesin, että viikonlopusta tulee ihana. Järjestin tanssitytöilleni nimittäin tupaantuliaiset luonani. Tytöt ajoivat lauantaina Helsinkiin yökamat ja viinipullot mukanaan, eikä hyvään iltaan paljon muuta sitten tarvittukaan.

DSC06033.JPG

Olin puurtanut töissä perjantaipäivän ja lauantaiaamun, käynyt jo torstaina ruokakaupassa ja leiponut kakun, ja lauantaina vielä siivoilin ja kokkasin ruoan valmiiksi tyttöjen saapumista varten. Vaikka illanistujaisissa on aina pientä laittamista, tykkään hirveästi järjestää yhteisiä tapaamisia, joihin vieraat saavat vain saapua ja nauttia olostaan.

DSC06039.JPG

Instagram päivittyi tiuhaan tahtiin.

DSC06057.JPG

Sen verran uupunut ja toisaalta innostunut kyllä olin, etten muistanut heilua kameran takana kuin vasta ruoan jälkeen! Kattauksessa ei mitään nähtävää olisi ollutkaan, mutta fiesta-salaatti oli herkullista ja ainakin oman valtavan annokseni olisi voinut ikuistaa. Söimme nacho-jauheliha-kidneypapusalaattia juustodipillä, creme fraichélla ja salsalla kuorrutettuna, jälkiruokana oli porkkanakakkua, naposteltavana sipsejä, dippiä, keksejä, suklaata ja hedelmätoffeeta. Kaiken tuon syömisen jälkeen olimme kaameassa ähkyssä, ja istuimmekin loppuillan sohvalla viinilasit kätösissä. Yöpalaksi olin varannut vielä lihapiirakoita nakeilla ja sinappikurkkusalaatilla, mutta vain kolme seitsemästä tytöstä jaksoi valvoa uuteen nälkään asti.

DSC06075.JPG

Höpöttelimme puoli kolmeen asti yöllä, kunnes emännän luomet painuivat kiinni. Kolme tydyä lähti vielä hieman epäonnistuneelle baarireissulle Helsingin yöhön, ja aamulla heräilimme koko porukalla puoli yhdentoista aikaan aamiaiselle. Paistoimme croisanteja, keitimme täyden pannun kahvia ja istuimme rauhassa aamiaispöydässä.

Lähdimme päivällä kaupungille, muutaman kaupan kautta pizzeria Barbarossaan ja pizzalaatikoiden kanssa takaisin kotiin. Sunnuntaisapuskan jälkeen oli aika lähteä Lohjalle treeneihin, ja viikonlopun kruunasi yhteinen, pienehköstä väsymyksestä huolimatta oikein hyvin loppuun ponnisteltu tanssitunti. Olen onnellinen upeista tanssikavereistani, joiden kanssa vietetty aika on aina yhtä ihanaa. On uskomatonta, miten hyviä ystäviä yhteen ryhmään summamutikassa sullotuista tanssijoista voi tulla. Niin hyviä, etten usko viini-iltojemme loppuvan koskaan.

DSC06082.JPG

Kuten illalla, aamullakaan en muistanut tarttua kameraan. Aamiaisen jälkeen näytti tältä.

DSC06086.JPG

 

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe Mieli