Ensimmäiset rapujuhlani.

P8313195.JPG

Osallistuin ensimmäistä kertaa elämässäni rapujuhlille, kun järjestimme tanssityttöjen kanssa raputeemaisen illanvieton. Pakkasimme kimpsut ja kampsut ja lähdimme lauantai-illaksi mökille. Osa tytöistä oli perillä jo aiemmin, ja saapuessamme meitä odottivat iloiset tytöt, kaunis ilta-aurinko ja valmiiksi kaadetut skumpat.

P8313199.JPG

P8313209.JPG

Söin rapuja ensimmäistä kertaa, ja saksien, pyrstöjen, veitsien ja kaikenmaailman liemien kanssa tuli taisteltua hetki jos toinenkin. Tykkäsin mausta kovasti, mutta ruoan eteen noin kovan vaivan näkeminen ei ollut ihan minun juttuni. Vaikka olikin erittäin palkitsevaa nautiskella kokoon kasaamani rapupaahtoleipä, oli ateria hintaansa nähden tällaiselle suuriruokaiselle tytölle pieni. Onneksi illan menu sisälsi myös keitettyjä perunoita, katkarapu-feta-salaattia ja savustettua lohta. Kyllä kelpasi!

P8313225.JPG

Rapujuhlamme olivat hieman vaihtoehtoiset, emmekä noudattaneet perinteistä kaavaa. Snapseja ei juotu, sen sijaan napsimme karkkia ja sipsejä. Koristeet, ravut, paahtoleivät ja oikeaoppiset veitset kyllä löytyivät, mutta muuten menimme ihan sen mukaan, mikä tuntui hyvältä. Omasta mielestäni ensimmäinen rapujuhlakokemukseni oli täydellinen! 

P8313217.JPG

Ilta jatkui saunomisella, omenahyveellä, valkkarilla ja mansikkajäädykkeellä. Täytyy sanoa, etten ole varmaankaan ikinä syönyt yhtä hyvin kuin tanssiryhmäni kesken! Kaikki tytöt nauttivat hyvästä ruoasta, joten tapaamisistamme ei herkkuja puutu.

Käperryimme yöllä siskonpetiin nukkumaan. Kuusi tyttöä ja puusaunan lämmittämä mökin parvi ei tosin ollut ehkä paras mahdollinen yhdistelmä… Aamu aukesi oikein syksyisenä, ja muistimmekin syyskuun ensimmäisen päivän koittaneen. Valmistelimme aamiaista sateen ropistessa kattoon, ja söimme brunssiksi venynyttä ateriaamme räjähdyspisteeseen asti. Onneksi tanssisali odotti illalla, ja pääsimme hikoilemaan viikonlopun päätteeksi oikein kunnolla.

P8313218.JPG

 

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe Mieli

Valon viettelemä.

P8273037.JPG

Kävin tiistaina valaisinostoksilla. Edellisessä asunnossamme valaistus oli kaikissa huoneissa valmiina, joten en ole joutunut aiemmin lamppuja hankkimaan, mutta uuteen asuntoomme sain valita mieleiset lamput keittiöön ja makuuhuoneeseen. Järkyttäviä summia en halunnut tai voinutkaan valaisimiin laittaa, ja onnekseni kivat lamput löytyivät edullisesti Kampin Clas Ohlsonilta.

P8273045.JPG

Keittiöön halusin pienen, yksinkertaisen lampun, joka ei olisi liian hallitseva tai epäkäytännöllinen keittiön pöydän päällä kiikkuessaan. Mielessäni pyöri jopa pelkän hehkulampun käyttäminen, mikä olisi tuonut keittiön ilmeeseen hieman rouheutta. Ohlsonilla käydessäni löysin juuri sopivan lamppusarjan, jossa mieleisensä valaisimen sai koota itse. Valitsin johdon väriksi valkoisen ja pallon kuosiksi monista vaihtoehdoista ohuet raidat. Hintaa itse koottavalle lampulle kaikkine osineen tuli yhteensä 20 euroa.

P8283109.JPG

P8283115.JPG

Makuuhuoneen lamppua olin katsellut Ohlsonilla jo monesti, ja nyt, kun tarve lampulle tuli, päätös oli helppo. Olen haaveillut kattokruunusta pitkään, mutta tulin siihen tulokseen, että se taitaa sopia vasta siihen unelmieni korkeahuoneiseen, suureen, vaaleaan asuntoon. Tämän hetkiseen kämppään Ohlsonin valaisin sopii halpoine kristalleineen oikein hyvin.

P8283123.JPG

P8283128.JPG

Ostin myös ensimmäisen pöytälamppuni, joka on samaa sarjaa kattovalaisimen kanssa. Olen aivan ihastunut noihin pallolampunjalkoihin, joten yöpöydän lamppuakaan ei tarvinnut kauaa valita. Makuuhuoneemme sai uutta ilmettä ja erottuu olohuoneen ja keittiön tyylistä omaksi kokonaisuudekseen, vaikka värimaailma onkin täysin sama. Kattolamppu maksoi 37 ja pöytälamppu 27 euroa.

p8283149.jpg

 

 

Koti Sisustus