Rapakunnosta kuntoon

sport-1014058_640.jpg

Seuraava askel on hiipimässä eläämääni hieman varkain. Olen  kärsinyt kroonisesta selkäkivusta jo useamman vuoden. Tässä jokin aika sitten täyttyi mitta tuon asian kanssa ja ajattelin hoitaa asian kuntoon. Varasin ajan hierojalle, joka on myös osteopaatti. Hieronta ja selän naksauttelu veivät pahimmat kivut pois, mutta tilanteen pysyvyyden varmistamiseksi on tietysti tehtävä töitä. Käytännössä tämä tarkoittaa erilaisia lihaskuntoliikkeitä. Olen nyt alkuun tehnyt vuosia sitten fysioterapeutilta saamiani liikkeitä. Eiväthän ne tietenkään ole enää keholleni optimaalisia, mutta paremman puutteessa menkööt! En ainakaan ole saanut mitään paikkaa pahasti kipeäksi, normaalia maitohappoilua lukuunottamatta, joten ei kai tästä haittaakaan voi olla. Tänään aion sitten soittaa kunnan liikuntaneuvojalle. Jos hänellä olisi minulle hyviä ohjeita. Miten aloitetaan liikunta turvallisesti, kun takana on useampi vuosi liikkumattomuutta, tuki- ja liikuntaelinongelmia ja  runsas ylipaino? Katsotaan, mitä jää käteen tuosta puhelusta. Jos rahatilanne olisi parempi, ottaisin hetkeäkään miettimättä jonkun tosi perehtyneen pt:n. Mutta nyt mennään näillä.

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *