Alaston naama

Voimauttava, rohkea asia vai yksi myrsky blogaajien vesilasissa?

Puhun siis tästä ”mää otin kuvan ittestäni kun mulla ei oo meikkiä” -mikä on nyt vallannut abt kaikki mun lukulistan blogit. Mulla on vähän kaksijakoinen mielipide tästä, enkä ole oikeastaan edes varma onko mulla mielipidettä. 

Mää meikkaan joka päivä. Aamulla. Pistän ripsaria ja pohjustusmaalia. Ripsaria saattaa olla ripsissä vielä illalla, pohjustusmaalit ovat varmaan kadonneet naamasta jo viimeistään iltapäiväkahvin aikaan. Jotenkin siis omalla kohdalla ei ole kovinkaan hedelmällistä osallistua tähän kamppikseen ja läimätä tähän kuvaa jossa ei ole naamassa meikkiä. 

Mun mielestä (katsokaa, on mulla mielipide ehkä kuitenkin), on ihan ymmärrettävää ja normaalia ja hyväksyttävää photaroida niitä omia kuviaan ja pistää se kiillotettu kuva sinne blogiin julkisesti. Kun se blogi on vähän niinkun käyntikortti, niin en halua pistää sinne mun aamunaamaa. Ei mun aamunaamassa mitään vikaa ole, silmät on vaan sikkaralla ja poskessa on tyynyraidat ja tukka on täysin sotkussa. Mä haluan vaan näyttää niin siistiltä ja edustavalta kuin vaan pystyn. Ja tämä sitten taas vaihtelee joka päivä että paljonko haluan nähdä vaivaa. Joskus oikein suoristan tukan, joskus vedän tukan kiinni nutturalle. Joskus laitan oikeen luomiväriä, joskus huitaisen ripsaria vain toiseen silmään.

Samalla tavalla, joskus haluan editoida kuvia enemmän, joskus vähemmän. Pointtina on vähän sekin että kun en laita nettiin kuvaa itsestäni missä näytän vesikauhuiselta virtahevolta, niin en ehkä laita sellaistakaan kuvaa missä on suuri finni keskellä poskea. Laiskuuttani jätän kokonaan kuvan silloin laittamatta, mutta jos jaksaisin niin photaroisin sen kuvasta pihalle. Ketä se satuttaa tai haittaa?

Erään ystäväni sanoin: ”Jos se photarointi ja meikkaaminen on niin kamalaa, niin älkää sitten enää tehkö niin.”

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään

Vierailla turuilla ja toreilla

Työmatkat, ah. Oonko jo muistanut kertoa miten mää vihaan työmatkoja? No siis vihaan. Syitä on toki useampia.

  1. Myöhästelevät junat. Se on sitten ihan sama mihin on menossa, niin ne junat on aina myöhässä.
  2. Perutut lennot. Jos jostain syystä ei mennä junalla, vaan pitäis lentää niin taatusti on pelikaanit turbiinissa ja koneet väärillä kentillä tai metri lunta kiitoradalla.
  3. Eväiden roudaus ja hankinta. Jos meinaa säilyttää säännöllisen ruokarytmin, pitää lastata käsilaukku eväillä. Laukussa leipää ja piimää vaan kuulkaa.
  4. Väärät lounasruuat. Lounaspaikkoja kun ei tiiä, niin sitten ei saa sitä juuri sopivaa lohisalaattia.
  5. Treenirutiinin hajoaminen. Kun on näinkin tapoihinsa jumiutunut ihminen, niin on ihan kamalaa kun omat rutiinit hajoavat. Olin oikeasti jo menossa apteekkiin ostamaan omegat, vitamiinit, sinkit ja magnesiumit, koska unohdin ottaa (valmiiksi pakatut) aamuvitamiinihivenaineet mukaan. En mennyt. Melkein menin.
  6. Treenikamojen roudaaminen. Tällaisesta yhden yön reissusta selviäisi käsilaukulla. Jos ei tarvitsisi roudata mukana salikamoja. Juoksureleet jätin kotiin, ja nyt vähän harmittaa.
  7. Vieras kuntosali. Kaikki asiat ovat väärissä paikoissa, ja laitteet ihan oudon näköisiä. Juoksumatot on sijoitettu omaan huoneeseensa eri kerrokseen ja mesta oli täynnä, elliptisiäkään ei löytynyt tarpeeksi ja piti sitten arpoa itsensä muuten lämpimäksi.
  8. Väärän väriset kahvakuulat.

photo.jpg

Ei mitenkään sovi yhteen mun tossujen kanssa toi kuula. Siis niinkun hei kamaan!

Mutta on tässä jotain kivaakin tässä matkailussa.

  1. Hotellissa kun hotellissa on hyvä sänky ja kivat lakanat.
  2. Voi katsoa mainoksia telkkarista.
  3. Helsingissä on aina Alepa nurkan takana, josta voi käydä hakemassa niitä välipaloja ja iltapalaa ja sellaista.

Muuten täällä viihdytetään itseään sitten tosi kätevästi:

photo_on_11-19-12_at_9.46_pm.jpg

Ehehe. Photo booth. Endless fun!

Hyvinvointi Liikunta Mieli Ajattelin tänään