Pohkeet jumissa

aka oikein hyvä treeniviikko niinkun takana. Maanantaina kävin työreissun jälkeen vielä salilla tekemässä cardiota (ja kirosin kun oli ruuhkaa), tiistaina kävin salilla töitten jälkeen (ja kirosin kun oli ruuhkaa) ja keskiviikkona vähän luistelin ees sun taas pitkin kenttää.

Torstaina raahasin itseni väkisten aamusalille, perjantaina oli tapaaminen PTn kanssa, lauantaina vietettiin parhausihmisen kanssa aikaa rappusia juosten ja tänään pakotin itseni lenkille ja luistelemaan. 

Perjantainen tapaaminen oli erityiskiva, sain kaksi uutta saliohjelmaa ja kaikkea. Lisäksi meillä oli jokaisessa sarjassa erimielisyyttä PTn kanssa siitä, että montako toistoa oli jo tehty. Yleensä sen mielestä vähemmän kun mun mielestä. Sen lisäksi pääsin käsipainopenkissä pois lastenpainoista (10kg tai alle) ja pääsin ottamaan käyttöön ne aikuispainot (no tosin 12,5 kiloiset hanttelit mutta hei kuitenkin, aikuisten painot!). Ihan huippua kun pääsee tekemään mavea ja kyykkyä ja kaikkea sellaista, oon tässä poltellut jäitä että pääsisi jo salitreeniä tekemään 🙂

2012-11-17_15.47.52.jpg

Olisi ollut kyllä syytä venytellä kunnolla eilisen rappujuoksentelun jälkeen (arvatkaa siis venyttelinkö yhtään? no en tietenkään). Pohkeet on ihan jumissa, ei meinannut tulla luistimisesta mitään illalla. Ehkä se juoksulenkki oli vähän liikaa mun herkille pohjelihaksille, ja olisi pitänyt vaan niellä ylpeytensä ja kävellä vaikka miten oli trikoot jalassa. Juoksutrikoot = juostaan. Tuulihousut = saa kävellä.

Selasin tossa noita kuvia eiliseltä, kun halusin katsoa tarkemmin mitenkä mun selkä vääntyy vinoon kun teen tollasia ”nostan jalan ja venytän” juttuja. Mutta se selkä ei vissiin ookaan mun huolikohta, check my polvi out 😀

2012-11-17_15.47.22.jpg

Mun mielestä kun tossa seisoin, niin jalkahan on suora. Että tuota. Taidan alkaa vähän kiinnittään huomiota tohon miten ihmeessä mun polvet voi taipua tollai ympärivinoon 😀

Hyvinvointi Liikunta

Pohjaton kaivo

Pumpuin Lotta uteli muilta, paljonko sitä tulee kulutettua rahaa liikuntaan. Alkoi (vähän) kiinnostaa, joten katsotaas. Jos vaikka koittais rajata tämän nyt tähän vuoteen vaikka. 

Salijäsenyys: 65€/kk (liittyessä en maksanut mitään kun oli joku tarjous)

Uudet reenitossut: 50€ (Zalandon halvennuksesta)

2012-11-17_15.51.05.jpg

Treenivaatteet: tää on aika paha. Ihan joka kuukausi en osta, mutta sitten joskus ostan enemmänkin. Kun mulla on sillai sali/akkajumppa/luistelu/ulkoliikuntareenivaatteet erikseen, niin mitähän tosta tulis sitten kuukausitasolle jaettuna. Hmmhmmm. Ehkä 60€. Just nimittäin ostin uuen treenipaidan (20€) ja kohta tulee lasku uusista luistelutrioista (60€). No sanotaan että 50€/kk menee treenivaatteisiin.

Muut treenigearit: Pyyhkeet, vetoremmit, hanskat, pompulat, uuet juomapullot, treenivihko/treeniappsit puhelimeen, palautusjuomat ja proteiinit. Olen yltiöoptimisti ja sanon että 10€/kk.

Kisalisenssi ja vakuutus luisteluun: 75€

Muut luistelujutut: Kisamatkat ja puvut vievät aina rahaa, että kuukausitasolle laskettuna jotain 10€ (Valmentajalle kisamatkat ja majoitus ei maksa, mutta puvut ja hiusjutut ja sellaiset maksan itse).

2012-11-17_15.51.16.jpg

Muut liikuntamaksut: En oo tainnut käydä uimassa kun ehkä pari kertaa, ja se on matkakortilla vaan joku kolme – neljä euroa. Aika häviävän pieni osuus siis.

Personal trainer: No tämä nyt on sitten yllättäen isompi sijoitus. 450€. Ohhoh. No on kyllä ollut hintansa arvosta kultaa, treenien tempo ja meno on ihan toisenlaista.

Uskaltaakohan tässä edes laskea että mitä tosta tulee?

Noin 200€/kk. Voishan sen rahan pistää idioottimaisempaankin juttuun kun itseensä. Ei sillä että olisin aina mitenkään lampolan villavin lammas, tai kanootin terävin inkkari, mutta näkisin että parin sadan euron sijoitus omaan hyvinvointiini ei oo edes paljon.

Ja niin, kävin juokseen parhausihmisen kanssa rappusia.  Oli kivaa! Ja rappuset oli pitkät. Eikä maksanut kun vaivan 😀

Hyvinvointi Liikunta Mieli Raha