Strutseja ja hippilehmiä

Eilinen oli sellainen kotiseutumatkailupäivä. Ahlmanin tilan lisäksi kävin parhausihmisen kanssa Syrjysen strutsitilalla. Koska noh, strutseja. Ja kaikkia muitakin elukoita oli, kuten niitä hippilehmiä. Olisivat kaivanneet parturia kovasti ne lehmät:

img_7391.jpg

Hippilehmien lisäksi oli bambeja, pupuja, lampaita, possuja, kanoja, villisikoja ja niitä strutseja. Oli yksi strutsi:

img_7418.jpg

Ja kaksi:

img_7419.jpg

img_7396.jpg

img_7403.jpg

Eläinten ihmettelyn jälkeen todettiin, että Pälkäneen vanha rauniokirkkohan on ihan vieressä ja paineltiin sinne.

img_7420.jpg

Edelleen oli raunioina, ei mitään uutta siis siinä mielessä.

img_7424.jpg

Kotiseutumatkailu oli kyllä kivaa, ihan kovin kauas ei tarvi mennä että on jo sitä perinteistä Suomi-maisemaa tarjolla. Pälkäne ja Kangasala riittää!

img_7440.jpg

img_7448m.jpg

img_7456.jpg

Näitä harjumaisemia katseltiin Vehoniemen näkötornista. Komiaa ja kannatti kivuta ne säälittävät 66 porrasta ylös asti. 

img_7460.jpg

img_7459.jpg

img_7466m.jpg

img_7455.jpg

Lähimatkailusuosituksiin voin nyt lisätä (Pyynikin näkötornin lisäksi, ah ne vastapaistetut munkit…) Pälkäneellä sijaitsevan Strutsitila Syrjysen sekä Vehoniemen. Vehoniemessä on nähtävillä myös museoautoja, ja molemmista paikoista saa pullaa ja kahvia. Olennaista, eikö?

Suhteet Oma elämä Matkat

Maaseutumatkailua takapihalla

Eli citykissat kylän laitamilla.

Tänään meillä oli tiitin kanssa kaksi tavoitetta. Päästä vierailulle Ahlmanin Maitobaariin ja nähdä lehmiä. Jälkimmäinen oli se olennaisempi tavoite. Putsattiin siis kaupungin tomut tennareista ja lähdettiin maalle. Tai siis, ainakin neljän kilometrin päähän keskustasta. Ainakin.

img_7362.jpg

Ahlman sijaitsee tosiaan melkeen mun takapihalla, joten tietenkään en siellä ole aiemmin vieraillut. Mutta kovin oli hieno. Maitobaarista myydään käsittelemätöntä maitoa (niinkun melkeen kun olisi itse lypsänyt) ja lisäksi löytyy tilapuoti, jossa myydään kaiken sorttista pientuottajien juttuja. 

img_7363.jpg

Koska Maitobaari oli kiinni (yhyyy yhyyy), niin mentiin lohtushoppaamaan sitten Tilapuotiin. Juustoa, hevosen lihaa, jugurttia ja ammukarkkeja. Kyllä te tiiätte. Lehmätkin olivat kaukana laitumella, niin meidän reissun päätavoitteet oli mennä ihan mäkeen. Kunnes nähtiin lehmän pentuja!

img_7377.jpg

Ja koska olemme niin kaupunkilaisia, emmekä suinkaan yhtään maalta kotoisin, otimme vasikoista kuvia. Kas näin:

img_7382.jpg

Nii! Mepä nähtiin lehmiä! Vaikka sitä maitoa ei saatukaan. Sitä saa arkisin 17:15 – 18:15, ja lauantaiaamuisin. Tiedoksi 🙂

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Mieli