Kosmetologin opinnot
Opintoja on nyt takana seitsemän viikkoa. Meidän ryhmä on ollut sellanen pilottiryhmä uudelle tavalle opiskella. Sen sijaan, että kaikkia tunteja olis ihan sikin sokin lukkarissa, ollaan keskitytty yhteen tutkinnon osaan ja pysytty siinä. Koulutus alkoi ehostuksella ja jos oon oikein ymmärtäny, se on sitä mikä on monien lemppari kosmetologin opinnoissa. Me siis meikkaillaan toisiamme päivät pitkät (joko ymmärrätte miks mun stressilevelit on pudonnu sadasta nollaan, hah) ja ollaanpa päästy pari kertaa ihan ventovieraidenkin kasvoja ehostamaan. Tän tutkinnon osan jälkeen alkaa kesäloma ja syksyllä on edessä sitten erilaisten hoitojen ja ihojuttujen opiskelu. Itse ootan niitä ehkä enemmän, vaikka toi meikkailu onkin ihan kivaa niin se ei oo omissa tulevaisuuden suunnitelmissa niin vahvasti esillä. Omien kasvojen laittaminen on kyllä saanu ihan uuden suunnan ja se on hyvä! Oon huomannu että vaikka oisit ite kuinka tyytyväinen työn jälkeen, niin ihmisten omista tottumuksista johtuen se toinen ei välttämättä oo lainkaan. Ja koska suurin osa ei halua loukata, ne ei välttämättä sano sitä sulle. Ja se on vähän tylsää…
Tästä kurssista johtuen on tullu tehtyä aika paljonkin erilaisia hankintoja. Lähes kaikki mun vanhat meikkisiveltimet on saanu kenkää ja kotoa löytyy jo aika hyvä setti kaikkea uutta ja laadukkaampaa. Lisäks ennen olin aina vaan vaatekaupoissa, nyt kummasti eksyy erilaisiin kosmetiikkaliikkeisiin ja -osastoihin. Saa nähä millanen kasa näitä löytyy vaikkapa vuoden päästä, mut hei, you only live once vai mitenseoli…
