I like big butts and I can not lie
Oletteko nähneet Sloggin uudet hanurimainokset? Ne, joissa mainostetaan Sloggi Invisibleä, ”huomaamatonta alusasuasi”. Ai ette tienneet mitä niissä mainostetaan? En minäkään, nyt tuosta alta luin.
Mainoshan ei ole huomaamaton vaikka kalsongit olisivatkin:
Kuva varastettu anonyymiltä äidiltä vauvapalstalla.
Ainakaan Helsingissä tältä kuvalta on tuskin voinut välttyä. Kyseinen otos on metron liukuportaista, lisäksi näitä takamuksia saa ihailla ainakin raitiovaunujen ovissa. Molemmissa mainokset ovat sopivalla katselukorkeudella ja riittävän kokoisia: kankku kertaa kankku täyttää abauttiarallaa neliömetrin.
Ja sehän on hienoa se! Kummasti piristää mieltä, kun näkee minimaaliseen määrään pitsiä verhotut pakarat killumassa silmien edessä raahautuessaan väsyneenä töistä kotiin. Aamulla päivä alkaa mukavasti kun lapsia ratikkaan paimentaessa voi ihailla ovessa tarjolla olevaa takamusta.
Mutta sehän on selvää, että tämmöisestä kaikenmaailman femakot raivostuvat. Itse kävin varastamassa tuon valokuvan vauvapalstalta, siellä kuulkaa siiderivalaat veuhkasivat, että naisen halveeraamista tämmöinen. Mutta niinhän se on, että ei pepun pilkahduksesta närkästy muu kuin sellainen, jonka oma persaus ei mahdu pikku pitsipöksyihin. Samat emakot ne haluavat kieltää missikisat ja pornolehdet.
Kaikkea ollaan kieltämässä, ja se johtuu pelkästään kateudesta! Jos ei ole eukoilla sellaista itsekuria etteivät söisi itsellään hehtaaripersettä, ja sitten kukaan muu ei saisi sellaista näyttää. Ihan omasta tahdostaan ja rahaa tienaamassa tuokin takapuoli tuossa on, mikä siinä on muka väärin? Siitähän ne akat ahdistuvat, kun miehet kyttäävät mieluummin mallin berberiä kuin heidän!
Siinä ei ole mitään pahaa, että katukuvassa näkyy vähän paljasta pintaa 😉 Seksinvastaiset ja elämänkielteiset vanhatpiiat vaativat kohta kaikille burkhaa päälle. Ihmisen vartalo on kaunis, ei sitä tarvitse peittää! Millä muulla sitä voitaisiin alusvaatteita myydä kuin sellaisella kuvalla, jossa mallilla on alusvaatteet, kysyn vaan? Jos joku niissä pornoa näkee, niin sehän kertoo vain siitä mitä itse miettii!
Sitten ovat nämä eikö kukaan ajattele lapsia -tyypit. Lasten on hyvä oppia reaaliteetit, naiset tahtovat tuollaisen pyllyn ja miehet tahtovat naisen jolla on tuollainen pylly. Mitä sitä valehtelemaan, näin se maailma pyörii. Ja oletteko katsoneet sitä Instagrammia? Siellä ovat tytöt kymmenestä vuodesta alkaen ihan samanlaisissa kuvissa. Verissä se niillä on, eikä mitään median vaikutusta tai muuta salaliittoteoriaa.
Sehän on selvä että tämmöinen mainos toimii. Jää mieleen ja herättää keskustelua. Naiset ostavat Sloggit kun ajattelevat, että nyt se näyttää omakin peräsin tuolta. Miehet ostavat lahjaksi naiselle, josko vaikka näkisi vähän kyykkyviulua kotonakin…
Pelkästään positiivinen juttu, että tällaisia mainoksia on, saisi olla enemmänkin! Miehille silmäniloa ja naisille motivaatiota! Ja flirttiä katukuvaan 😉
Liekö konsertissa luvassa hanurimusiikkia? Eikun konsttissa sori. Kuva Sloggin Facebookista.
Noniinjoo. Tämmöisillä perusteluillahan sitä vastataan, kun joku kehtaa arvostella sitä, että julkisella kulkuvälineellä liikkuessa lävähtää naaman eteen telkkarin kokoinen kuva läpinäkyvään hiutulaan verhotusta pakaraparista. Eivätkä nuo ihan totaaliurpoja perusteluja olekaan: iso osa väestöstä osittain sukupuolesta riippumatta katselee nuorten naiset nätinmuotoisia takamuksia oikein mielellään. Otsikkonikaan ei ole vitsi, vaan kuulun edellämainittuun joukkoon.
Uskon myös, että Sloggin mallistosta löytyy pitsihepenet, johon oma ahterini mahtuu, ja koen olevani ihan riittävän lähellä kyseistä persemallia jos otan ja heitän slaavikyykyn kyseiset pöksyt jalassa. (En tosin kestä ajatusta siitä, miten syvälle aunukseen nuo ovat kaivautuneet kun kyykystä nousee.)
Mutta semmoista nyt ihan tosissani mietin, että onko pelkällä pitsillä peitetyn persiin (jonka alla vielä sattuu olemaan melkoisen vihjailevat korkokengät) paikka todella ratikan ovessa tai metron liukuportaissa? En vastusta vähäpukeisuutta vaatemainoksissa, varsinkaan alusvaatemainoksissa, mutta on hieman eri asia jos eukko koketeeraa mutkalle vääntyneenä Gloria-lehdessä tai seisoskelee reippaassa ryhdissä Anttilan kuvastossa. Ja onhan se niinkin, että sillä on porno mielessä joka eka sanoo, mutta yhtä totta ovat ne konnotaatiot, jota liitämme pieniin pitsipöksyihin ja stilettikorkoihin. Ehkä seksismikin on katsojan silmissä: ei alusvaatetta voi pilkkihaalari päällä mainostaa, ja aktiivinenhan tuo akka on, kiireisissä pukeutumispuuhissaan.
Sekä semmoista, että kun googlasin tuota kuvaa, päädyin jo mainitsemaani vauvapalstakeskusteluun: Siinä aloittaja mietti, että eikö näistä tehty joskus jotain valituksia? Kyllä tehtiin. Muistanpa joidenkin vuosien takaa kampanjan, jossa kehotettiin lähettämään riisinjyviä Henkkamaukan toimistolle, jotta nämä keittäisivät joulupuurot nälkäisen näköisille malleilensa. Kuulostaa muuten vähän ilkeältä touhulta näin jälkikäteen, mutta muistatteko, että joskus oli aika, jolloin paljas peppu hätkähdytti jotkakuta, aika jolloin kankkuwau ei tursunnut silmille joka tuutista?
On helppo tukahduttaa keskustelu toteamalla, että kaiva ne pitsipöksyt sieltä hiertämästä ja rentoudu. Mutta minä en halua olla niin rento, että läpikuultavien hepenien, puolialastoman tarakan ja kiikkerien korkojen kombo ei enää jaksa kiinnostaa. Jos tällainen kuvasto muuttuu niin yleiseksi, että siitä voisi painattaa tapetin, millä tavalla se on kenenkään etu?
***
Sloggi Invisible. The knickers that get stuck in between your buttocks. Love the ad, btw.
Minusta on surullista, miten moni tuntuu turtuneen niin hyvin tälläiselle mainonnalle, ettei näe siinä piilevää seksismiä ja erotisointia. Kuten sanottu, niin alusvaatteita on vaikea mainostaa ilman vähäpukeisuutta, mutta keinoja olisi monia muitakin kuin pornomainen erotisointi. Esimerkiksi tämän postauksen kuva pakottaa naisen asettumaan miehen katsojarooliin, eli luomaan mielikuvaa itsestään miehen seksiobjektina (leboille näitä mainoksia tuskin suunnataan) sen sijaan, että se markkinoisi alushousuja arkivaatteena, ei osana eroottista pukeutumista. Eikä kuvissa ole kyse edes aidosta naisvartalosta, sillä suurin osa naisista ei näytä alusvaatemallille – mainonnan kautta luodaan siis kuvaa valheellisesta normista. Alusvaatemainokset voisivat siis olla aivan toisenlaisia, jos niitä ei myytäisi seksillä. Kauneudesta ei silti olisi pakko luopua. Itse asiassa toinen kuva on mielestäni jo enemmän sellaista ”olet kaunis juuri tuollaisena” -kategoriaa.
”Mutta sehän on selvää, että tämmöisestä kaikenmaailman femakot raivostuvat. Itse kävin varastamassa tuon valokuvan vauvapalstalta, siellä kuulkaa siiderivalaat veuhkasivat, että naisen halveeraamista tämmöinen. Mutta niinhän se on, että ei pepun pilkahduksesta närkästy muu kuin sellainen, jonka oma persaus ei mahdu pikku pitsipöksyihin. Samat emakot ne haluavat kieltää missikisat ja pornolehdet.”