Täytyy vai Haluan?

Uudessa makkarissa nukutti taas niiiin hyvin, että voi että! Heräsin seiskalta pirteänä ja päätin jättää aamun joogailut väliin ja lähteä vaihteeksi aamulenkille. Käveleminen on mitä mainioin tapa järjestellä ajatuksia, heti kutomisen jälkeen.

Olen vähitellen huomannut miksi ajoin itseni niin väsyneeksi. Olen aina ollut sellainen ”täytyy”- ihminen. Täytyy käydä kaupassa, täytyy täyttää itselle asettamani tavoitteet töissä-kotona-ihmissuhteissa, täytyy siivota, täytyy urheilla, täytyy olla paras-ahkerin-täydellisin, täytyy sitä ja täytyy tätä. Nyt olen lajitellut asiat selkeisiin Täytyy ja Haluan kategorioihin. Ja sen jälkeen huomasin ,että ei minun oikeastaan T’äydykään tehdä ja olla ihan niin paljoa.

Lääkäri määräsi minut ihan sairasloman alussa tekemään ainoastaan asioita mitä halusin tehdä. Unohtamaan ihan kaikki Täytyy-asiat hetkeksi. Se oli melko helpottavaa. Tottakai tietyt asiat oli pakko hoitaa kuten maksaa vuokra, mutta muuten vain sellaista mitä halusin tehdä. Mitään ei tarvinut suorittaa. Tämä auttoi paljon paranemisen alkuun.

Olen ottanut tämän neuvon käyttöön ihan vieläkin. Jos huomaan että alkaa kiristämään päätä, otan tilanteen tarkasteluun ja jakelen kaiken stressaavan listoille. Yleensä Täytyy-lista jää melko pieneksi. Ja kun täytyy asiat on tehty, voi tehdä niitä haluan-asioita. Jos vielä haluaa.

Mutta tietenkin joskus on oikein terveellistä unohtaa kaikki täytyy jutut ja tehdä ihan vain mitä huvittaa.

 

Suhteet Oma elämä Hyvä olo Mieli

Sisäinen muutto.

Toinen ja nyt jo kolmaskin nukuttu-yö ilman lääkkeitä!! *tuuletusta ja itsensä olalle taputtelua*

Pikkujäbät lähtivät isälleen ja aiomme suorittaa sillä aikaa sisäisen muuton. Mikäpä sen virkistävämpää viikonloppu puuhailua kun tavaroiden kantelu! Eli pikkujäbien ja minun makkarit vaihtavat paikkaa. Ja koska minulla on selkeä #visio aiheesta, tämähän tapahtuu melkein itsestään! Puolisen päivää pitänee kyllä ensin varata tuon junnujen huoneen raivaamiseen…olin lepsu eilen enkä vaatinut enää hoidon jäkeen ja ennen lähtemistä siivoamaan kuten yleensä. *tästäkin voisin taputtaa itseäni olalle, vaikka se oudolta ehkä kuulostaakin*

DSC_0042.JPG

Tässä ylhäällä jäbien entinen minihuone leikkien jäljiltä…Ihan tällainen kunnon ”kaikki levällään”-meininki. Ja saivat vielä yhden laatikon etulevynkin kaapattua kouraansa jollain konstilla. Jeps. Ja alhaalla raivattu versio ja vielä se kaikki raivattu kama! Mistä *piip* tuota tavaraa oikein ilmestyy? Vaikka olen kuvitellut olevani melko vähällä romppeella toimeentuleva, mutta sitä aina hämmästyy kun alkaa oikeasti laittaan niitä läjään ja tyhjenteleen laatikoita.

DSC_0044.JPG

DSC_0043.JPG

DSC_0045.JPGJa tässä ylhäällä minun ylisuuri makkari. Tilanne on täysin lavastettu, koska unohdin ottaa kuvan oikeassa tilassa olevasta huoneesta, jossa oli noin viikon pyykit pinoissa odottamassa kaappeihin itsestään siirtymistä. Sitten vain kamat kantoon ja alhaalla on loputulos, johon olen niiiiin tyytyväinen. Sänkyni (180×200) sopi juuri täydellisesti pikkumakkariin, ja siellä tuntuu olevan täydellinen karma nukkumiseen. Väsyttää jo ajatuskin sinne kömpimisestä.

DSC_0047.JPG

Jäbät saivat paljon lisää leikkitilaa, ja mahtuu tuohon lattialle nyt tarvittaessa vaikka kaveripatja. (Tai äiti aamulla joogaamaan)

DSC_0052.JPGHuomaa että lipaston etulevykin on jo liimattu paikoilleen. Haha. Budjetti muutokselle oli pyöreä nolla euroa. Tai no, ostin minä parit muuttokaljat, mutta koska olen alkanut mummoksi nukahdan iltaisin noin kymmenen aikaan, joten se sitten siitä hurjasta muuttopiletyksestä. No, eipäs ollut pää pipi aamulla.

DSC_0051.JPG

Hieman kehno kuva omasta sopestani, ja on sinne jo joku sukka kerinnyt sängynallekin, mutta tykkään. Ihana ihana nukkua!

DSC_0050.JPG

Ja vielä tämä pieni nerokas oivallus. Parit tauluhyllyt kaapinseinään niin saa lasit ja puhelimen yöksi niille. Tiesittekö muuten että kännykkään löytyy vatupassi sovellus? 😉

Hyvinvointi Sisustus Mieli Lasten tyyli