Täytyy vai Haluan?
Uudessa makkarissa nukutti taas niiiin hyvin, että voi että! Heräsin seiskalta pirteänä ja päätin jättää aamun joogailut väliin ja lähteä vaihteeksi aamulenkille. Käveleminen on mitä mainioin tapa järjestellä ajatuksia, heti kutomisen jälkeen.
Olen vähitellen huomannut miksi ajoin itseni niin väsyneeksi. Olen aina ollut sellainen ”täytyy”- ihminen. Täytyy käydä kaupassa, täytyy täyttää itselle asettamani tavoitteet töissä-kotona-ihmissuhteissa, täytyy siivota, täytyy urheilla, täytyy olla paras-ahkerin-täydellisin, täytyy sitä ja täytyy tätä. Nyt olen lajitellut asiat selkeisiin Täytyy ja Haluan kategorioihin. Ja sen jälkeen huomasin ,että ei minun oikeastaan T’äydykään tehdä ja olla ihan niin paljoa.
Lääkäri määräsi minut ihan sairasloman alussa tekemään ainoastaan asioita mitä halusin tehdä. Unohtamaan ihan kaikki Täytyy-asiat hetkeksi. Se oli melko helpottavaa. Tottakai tietyt asiat oli pakko hoitaa kuten maksaa vuokra, mutta muuten vain sellaista mitä halusin tehdä. Mitään ei tarvinut suorittaa. Tämä auttoi paljon paranemisen alkuun.
Olen ottanut tämän neuvon käyttöön ihan vieläkin. Jos huomaan että alkaa kiristämään päätä, otan tilanteen tarkasteluun ja jakelen kaiken stressaavan listoille. Yleensä Täytyy-lista jää melko pieneksi. Ja kun täytyy asiat on tehty, voi tehdä niitä haluan-asioita. Jos vielä haluaa.
Mutta tietenkin joskus on oikein terveellistä unohtaa kaikki täytyy jutut ja tehdä ihan vain mitä huvittaa.



Ja tässä ylhäällä minun ylisuuri makkari. Tilanne on täysin lavastettu, koska unohdin ottaa kuvan oikeassa tilassa olevasta huoneesta, jossa oli noin viikon pyykit pinoissa odottamassa kaappeihin itsestään siirtymistä. Sitten vain kamat kantoon ja alhaalla on loputulos, johon olen niiiiin tyytyväinen. Sänkyni (180×200) sopi juuri täydellisesti pikkumakkariin, ja siellä tuntuu olevan täydellinen karma nukkumiseen. Väsyttää jo ajatuskin sinne kömpimisestä.
Huomaa että lipaston etulevykin on jo liimattu paikoilleen. Haha. Budjetti muutokselle oli pyöreä nolla euroa. Tai no, ostin minä parit muuttokaljat, mutta koska olen alkanut mummoksi nukahdan iltaisin noin kymmenen aikaan, joten se sitten siitä hurjasta muuttopiletyksestä. No, eipäs ollut pää pipi aamulla.
