Kesä ja kärpäset

Olen nyt elellyt Tampereella kohta kaksi kuukautta ja en voisi olla tyytyväisempi. Olen aiva rakastunut tähän paikkaan. Asuinpaikka on osoittautunut loistavaksi, työ mukavaksi ja elämä kaikinpuolin asettunut kohtalaisesti uomiinsa.

Kesä on ollut aiva upea. Polkupyörä on ollut alla paljon, uimarantoja tutkittu ja muuten vain ihmetelty elämää. Tuntuu todella hyvältä. Elämässä on taas jotain mieltä, ja tuntuu että kyllä kaikki järjestyy. Siitäkin huolimatta, että allekirjoitin avioerohakemuksen viikonlopun alkajaisiksi. Ei tuntunut sillä hetkellä pahalta, mutta kyllähän sitä hieman takaraivossa tuli pyöriteltyä tässä päivien aikana. Ehkä nyt on oikeasti tullut aika laittaa piste sille elämänvaiheelle. Kaikkea ei voi saada eikä tarvitsekaan. Pääasia kai on, että voi sanoa olevansa onnellinen.

Tämä viikonloppu kului retkeillessä. Käytiin Niitty- Seppälän tilalla, Pakan rannassa uimassa, Vehoniemen automuseossa sekä näkötornissa jossa pelotti melkolailla… Ihana päivä. Tänään oli vuorossa vain oleilua, hyvää ruokaa, pikainen uimareissu ja kotihommia.

Ehkä parasta oli tuo Vehoniemi. Siellä oli ihmeteltävää kaikille, ja näkötornista oli todella huikeat näkymät. Kerroinko jo että pelotti? Ihan hurjasti jopa. Voisin silti mennä uudelleen. Tosin pakottaisin valitsemaan jäätelömauksi vaikkapa jotain vähemmän hempeää väriä . Tälläkertaa Juniorin valinnan perusteena oli ainoastaan houkutteleva väri. (Superman. Väri vaaleansininen ja pinkki..) Tuon putiikin jätskit ovat todella hyviä olleet kaikki mitä olen maistellut, mutta tuo ”purukumi” makuna ei nyt ihan osunut minun makuhermooni. Koska Äiti syö jämät.

 

 

 

 

Hyvinvointi Mieli Matkat Suosittelen

Ohimenevä paniikki ja hyvää kahvia.

Hassua mikä hurja paniikki iski kun olin käynyt asunnon katsomassa, ja piti soittaa välitystoimistoon otanko sen. ”Apua, minä, miten, kuinka” ”Miten minä tänne jouduin ja mitä ihmettä on tapahtunut”

No, ravistelin itseni taas tolkkuihini ja mietin järjellä. 1. En saa mistään noin läheltä työpaikkaani tuollaista asuntoa tuolla hinnalla 2. Kaikki mitä halusin on nyt samankaton alla. 3. Pienet miinukset asunnossa vaativat vain hieman luovuutta

Eli siis otin sen. Uskomatonta.

Ihan hieman on vielä suunniteltava miten ihmeessä rahoitan tämän muutto rumban. Muuttaminen kustantaa aika paljon, vaikka kuinka olisi kaikki ns. valmiina. Sekä ajallisesti että rahallisesti. Nyt vielä lisänsä kaikkeen tuo tämä yhden kuukauden kestävä välin ajaminen uuden työmaan ja vanhan asunnon välillä. Alla kun on vielä tuollainen bensa-syöppö niin meneehän siihen rahaa. Mutta huonompaan en halua vaihtaa, ja kun on tottunut tiettyyn varustetasoon, ei oiken osaa muuta suunnitella edes tässä kohtaa. Ja oikeastaan en edes halua yhtään ylimääräistä asiaa ja lappusta ja muistettavaa ja selvitettävää asiaa osakseni joita autonvaihto aiheuttaisi…

Nyt tässä olen miettinyt miten ratkaista pienehkön tilapulman, jonka aiheuttaa se, että muutan noin kymmenen neliötä pienempään asuntoon, ja erityisesti ongelma tulee junnujen huoneen kohdalla. Se kymmen neliötä tuntuu nimittäin olevan leikattu suoraan niiden huoneesta.. Mutta eiköhän siihen jokin kerrossänky ratkaisu löytyne. Pääasia että saan kahvikoneeni sijoitettua jonnekin keittiössä. Pärjään sillä jo aika pitkälle.

Hyvä kahvi, parempi mieli.

Ehkä ihan hieman on jo alettava miettimään mitä kaikkea kamaa voisi laittaa nyt myyntiin, jotta ei tarvitsisi raahata kun välttämättömät mukana. Turha varastoida sellaista millä ei mitään tee…

Hyvinvointi Sisustus Mieli Kirjat