Mun hoitohuone

IMG_20171124_154638.jpg

Hoitolassani asustelee myös karvainen kaveri <3 Ihana hoitokissa, joka tulee aina etsimään herkkuja (joita olen sortunut sinne kuskaamaan..) kun tulen paikalle.

Olen nyt opiskellut kalevalaista jäsenkorjausta pari vuotta. Tammikuussa saan kisällin paperit ja alkaa kolmannen vuoden opinnot, eli loppusuoralla ollaan. Tosin oppiminenhan on vasta alussa. Sen olen tässä huomannut että koulusta anneteaan keinoja, mutta niiden käyttö ja itse toteutus pitää itse opiskella. Koskaan ei ole valmis tässä työssä. Aina oppii uutta, ihmiskeho on niin uskomattoman hieno rakennelma. Hoitaminen on aivan ihanaa, itsellenikin rentouttavaa tekemistä ja opiskelu vienyt mennessään. Asiakkaita on löytynyt ihan lähipiiristä melko mukavasti, kaikki tutut ja tuttujen tutut alkaa olla ojennuksessa.

Kyseessä on mobilisatio hoito, jossa käydään koko keho läpi. Tasapainotetaan puolieroja ja avataan lihaskireyksiä. Herätellään aineenvaihduntaa ja lisätään mobilisaatiokäsittelyn avulla myös nivelten aineenvaihduntaa ja sitä kautta helpotetaan kipuja. Vanha perinteinen hoitomuoto, jota kouluteaan kansanlääkintäseuran kautta. Sivuilta löytyy myös lista sekä kisällivaiheen opiskelijoista, että jo valmistuneista hoitajista.

Pelkäsin vähän miten käy kun muutan omaan asuntooni, mistä saan hoitotilan, mutta kun kaikella on tapana järjestyä sain itselleni omakotitalon alakerran vuokralle. Siellä on mukava tunnelma ja oma sisäänkäynti, ja kun talo on päivät tyhjillään en häiritse talonväkeä. Vaikka eipä tuosta hoidosta nyt niin häiriötä synny, mutta saa olla omassa rauhassa.

Itselläni on käynyt uskomaton onni tässä matkallani. Olen saanut uskomattoman ihania asiakkaita, löytänyt hoitotilan, ja nyt viimemmälti löysin kirppikseltä Jaccaran sähkökäyttöisen pöydän! Ihana löytö, olen jo pitkään toivonut tuollaista. Auttaa tekemisessä paljon, verrattuna tuohon matkapöytään jota olen nyt tähän asti kuskaillut mukanani. Nyt toivon että saisin oman yrityksen pystyyn. Se vaatii vielä muutaman onnen kantamoisen, mutta kaikki ajallaan. Toive universumille on esitetty.

Tänään vietän vapaapäivää ja palaan hoitopöydän äärelle taas maanantaina.

Hyvinvointi Mieli Terveys Opiskelu

Ihanan kamala päivä

Eilinen oli ihanan kamala. Oli sellainen määrä asioita to do- listalla että alkoi jo hirvittää. Heräsin 3.30 ja sittenhän en enää unta saanutkaan. Pyörin ja mietin ja mahassa alkoi mylläämään. Olin menossa työhaastatteluun Jyväskylään amupäivällä. Ilmeisesti jännitin niin plajon että maha heitti häränpyllyä ja lurutteli omiaan koko aamun, koska helpotti kun haastattelu alkoi. Kävin jo kahden vaiheilla soittaako ja perua koko homma..Kuitenkin reippaana gefilusta nassuun, poika hoitoon ja kohti Jkl.ää. Olin ajoissa paikalla ja siitä se lähti.

Oli niin yksityiskohtainen työhaastattelu, etten muista olleeni samanlaisessa kun ehkä silloin kun hain Askoon sisäisellä siirrolla. Oli tarkka kysely ja tenttaus. Sitten muutama asiakas case, ilmeisesti hakivat miten reagoin erilaisissa tilanteissa. Osasin vastata lähes kaikkiin mielestäni hyvin. Yksi jäi hieman kaivelemaan, mutta ehkä homma ei siihen kaadu.. Siinä piti toden teolla myydä itsensä töihin. Luulen että ainut mihin tämä voi nyt kaatua on se että matka on niin pitkä. Jos haluaavat jonkun läheltä..Muuten olisin tehtävään oikein sopiva.

Lisäksi iltapäivällä oli tulossa asiakas, jonka aikaa olin jo joutunut kerran siirtämään, kun pelkäsin että haastiksessa menee myöhempään. No, olinkin valmis noepammin ja siirsin aikaa takaisin. Menin hoitohuoneelle ja tajusin että jätin rahapussini kotiin. Eli ei ollut yhtään vaihtorahaa mukana..Just. No, ei muutakun ystävällinen pyyntö voisiko maksaa tilille- kun en sitä korttilaitetta vielä omista. Hoito sinänsä meni loppupelissä ihan ok, pieniä aikataulullisia heittoja lukuunottamatta, joita asiakas tuskin huomasi..Itse vaan on niin pikkutarkka että huomaa kaiken.

Mutta pääasia että asiakas oli tyytyväinen.

Siitä sitten poikaa hakemaan kaverilta, ja sepäs olikin keksinyt jäädä yökyläilemään. Olin kuulema maailman paras äiti kun annoin luvan. Huippua. No, sinne jäi isompi, pienen hain päikystä ja oli askarellut ihanan ”Hurja kuoren” jonka kannessa luki ”TÄÄLÄ ON IHAN KAMALAA” Nauroin kippurassa onko tuo joku hätähuuto hoitopäivän päätteeksi, mutta kuulema liittyi kuoren sisältöön.

Illalla sain vielä itse korjaushoidon, kävi yksi opiskelija harjoittelemassa minulla. Oli kyllä juuri tarpeeseen se. Rentoutti ja väsytti. Yön nukuinkin sitten sellaista koomaa että oksat pois. Oli mukava kiva päivä, mutta ehkä vähän liikaa jo tuohua yhdelle kellonkierrolle. Tänään rauhallisemin. Pojat hilppaisee iskälle ja meille tulee mammat viettään pikkujouluja <3

Perhe Vanhemmuus Raha