Kun sanottava loppuu, sitä voinee sitten oksentaa glitteriä?

Voi kun minä niin haluaisin pitää Azealia Banksistä, mutta tämä missio muuttumassa aina vain vaikeammaksi. Muikkelin uusimmasta Atlantis -videosta mielipiteeni on vielä  5. katsomiskerran jälkeenkin ”paskaa”. Musiikki ei jää mieleen, videossa on muutama kiva visuaalinen elementti. Päälimmäisenä mieleen kuitenkin jää lähinnä ”hindi-goes-digi-oksennus-karkkiväreissä-kato-delfiini-glitteri-yrjösin-mitä-tänään-on-ruoaksi”. Mikäli haluaisin elämääni pelkkää visuaalipurjostkelua, löydän kiitos vain Tumblriin omin avuinkin.

Sääli, kertakaikkisen sääli. 

Liqourice oli mahtava videona ja biisinä. Sen jälkeen odotin Azealialta enemmän. Jee, levysoppari alla ja massia videon kasaamiseenkin löytyy. Sieltä olisi voinut tulla jotain todella upeaa pihalle. Siinä missä Lana del Reytä alkoivat vaivata pompöösit ”puolenillanelokuva” -musiikkivideot, Azealialla näyttäisi olla kova tarve esittää joko kuuluvansa edelleen jonnekin ug-indieräppikategoriaan tai sitten päästä seapunkin viralliseksi keulakuva misuliksi. 

(Rohkeat, verkkokalvojen äkillistä verenvuotoa pelkäämättömät voiva kuvahakugooglettaa termiä. En silti suosittele toimenpidettä, mikäli ajatus psykedelian, grungen, hippeilyn ja yleisen ysärinostalgian äpärälapsesta pelottaa.)  

Kun palataan juurille ja 212:n videoon, niin Atlantis näyttää entistä järkyttävältä yrjöpuurolta. Siinä missä 212 on riisuttuun visuaalisuuteen nojaava, musiikille enemmän painoarvoa antava video, hukkuu Atlantiksen musiikki visuaalisuuden alle auttamattomasti. Mitäänsanomattomuus.

Taas yksi maanantain tuntuinen pettymysten tiistai, jona netissä pörröilystä tulee vain keskinkertaisesti paha mieli. Menen piiloon peiton alle tältä pahalta maailmalta. Heippa. Katson huomenna aihepiiriä uusin silmin ja löydän ehkä jotain positiivistakin. Tai sitten en.

Muoti Musiikki Ajattelin tänään Päivän tyyli

Kuolema pukee häntä eli Acnen mauton veto

riiraa.png

Laiskoille lukijoille tiedoksi: Rihanna ei ole kuollut.

Kiitos Lilyn Toimitus, annoitte materiaalia mielensäpahoittajalle (vaikka ei se teidän vika ole, vaan Acnen). Viaton vierailu Toimituksen palstalla eksyi aiheesta. Sen sijaan että olisin alkanut puntaroida Gwen Stefanin ja Rihannan tyylien paremmuutta toisiinsa verraten, jäin suu auki tuijottamaan Rihannan asua. Kiva keskitysleiripyjama Riri. 

Olen kuullut, että 1940-luku on osittain muodissa, mutta sitä en tiennyt, että baanalius on osa trendiä. Oli Acne miten pähee, kälee, makee, hip, chic, tre’s bon ja verkkokalvoja hivelevä tahansa, niin Kyllä tuo Rihannan raitapuku on mauttominta hetkeen. En tiedä millaista porukkaa Acnen suunnittelustudiolla on töissä, mutta hienotunteisuus ei ilmeisesti ole osa ammattitaitoa.

akne.png

Acnen näytöksen malli onneksi suhtautuu asiaan sen vaatimalla vakavuudella.

Miksi tämä sitten suututtaa minua? No, Acne tekee trendikoltun vaatteesta joka oli viimeinen pukine niille miljoonille juutalaisille, kommunisteille, homoille, romaneille ja kehitysvammaisille, jotka kuolivat Natsi-Saksan keskitysleireillä toisessa maailman sodassa. Tämä vaate on tasan yhtä ”tyylikäs ja raikas” kuin hakaristihihamerkki. Sori nyt vaan, mutta on olemassa sellaisia visuaalisia tabuja, joiden rikkominen on haistattelua menneisyyden kärsimyksille.

Sitä paitsi: Maailmassa on tuhansia värejä. Miksi valita raitakuosiin juuri ne kaksi, jotka ovat tuttuja keskitysleirien vaatetuksesta. Eikö tosiaan käynyt mielessä muut sävyt kuin harmaa ja sininen?

Tässä vähän keskitysleirieleganssia 1930- ja -40-luvuilta:

Stile Dachau:

 dacau.png

Stile Bremen:

auswicht.png

Stile Auschwitz:

nayttokuva_2012-11-23_kohteessa_15.30.26.png

Hyi Acne, tuhma!

Banaali kun olen minäkin, niin kehun tähän loppuun vielä elokuvan Boy in The Striped Pajamass. Se kertoo pienten poikien ystävyydestä, natseista ja keskitysleireistä.  Sen katsomisen jälkeen Acnen ”tyylikäs asu” saattaa näyttää hitusen vähemmän tyylikkäältä.

 

Kuvalähteet: media4.onsugar.com, creativecommons

Muoti Uutiset ja yhteiskunta Päivän tyyli