DIY-kuorinta morsiolle

kuorinta3_halo_pieni_aikuinen.jpg

Jatketaan hemmottelun ja itsetekemisen linjoilla, kun ollaan hyvin päästy vauhtiin! Kuten olen aiemmissakin postauksissa kertonut, ystäväni Lilja astelee pian avioliiton satamaan. Järjestimme suloiselle morsiolle omat minipartyt alkuviikosta johon kuului kaikkea kivaa: 

korvakynttila_halo_pieni_aikuinen.jpg

Korvakynttilähoitoa, kuorintoja, naamioita…

ananas_halo_pieni_aikuinen.jpg

appelsiinit_halo_pieni_aikuinen.jpg

 tuoreita hedelmiä, juustoja, keksejä, viiniä, ihanaa seuraa ja paljon pulinaa tyttöjen kesken!

Sain partyja edeltävänä iltana ajatuksen siitä, että haluaisin antaa hoitojen lisäksi jotain muuta itsetehtyä. Päädyin virkistävään DIY-kuorintaan, jota voi käyttää niin kasvoille kuin vartalollekin. Kotikosmetiikan valmistus olisi ollut kiva ohjelmanumero Liljan iltaan, mutta aika ei ihan olisi riittänyt siihen.

Kuorintapohja

2 dl puhdistamatonta, hienoa merisuolaa 

2 dl neitsytkookosöljyä

kuorinta2_halo_pieni_aikuinen.jpg

Sulata kookosöljy miedossa vesihauteessa ja anna jäähtyä kädenlämpöiseksi. Sekoita suolaan ja sen jälkeen:

Mausta:

4 rkl kuivattua appelsiininkuorta

20 tippaa Primaveran eteeristä veriappelsiiniöljyä (slurps!)

10 tippaa Primaveran eteeristä sitruunaruohoöljyä

1 tl aitoa vaniljajauhetta

Veriappelsiini on erityisen mieltä ilahduttava öljy — ja sehän sopii tähän onnelliseen aikaan paremmin kuin mikään muu! Sitruunaruohoöljy puolestaan vahvistaa, virkistää, vaikuttaa positiivisesti ruoansulatukseen ja suolistoon. Luonnolliset tuoksut ovat ihania ja tuo appelsiininkuori syventää entisestään noiden eteeristen öljyjen raikkaita perustuoksuja.

kuorinta_halo_pieni_aikuinen.jpg

Maustamisen jälkeen seos tulee vielä sekoittaa kunnolla ja itse annoin sen seistä huoneenlämmössä vielä puoli tuntia välillä sekoittaen. Pullotin sitten kuorinnan pestyyn Mandelmus-lasipurnukkaan. Kuorinta jähmettyy, joten sitä on hyvä käyttää pienessä vesihauteessa aina ennen käyttöä 🙂 

Kauneus Oma elämä Iho Vastuullisuus

Mario ja Angry Birds uusissa vaatteissa!

mario.jpeg

Kuva

Käsi ylös — kuka on pienenä tahkonut innokkaasti Mario Bros-peliä? Minä ainakin olen, peukut melkein rakoilla. Nykymuksut ovat varmaan sitten Angry Birdsien nosteessa (ja minäkin välillä 😉

Suosittelen varaamaan muutama minuutin rauhallista aikaa virkistävän ja ilahduttavan musiikin parissa. Olen hyvin vaikuttunut siitä, millaisiin uusiin musiikillisiin ulottuvuuksin London philharmonic Orchestra on saanut nämä useiden ihmisten lempparipelien teemamusiikit! Lupaan, että työpäiväkin jatkuu jouhevammin näiden kuuntelun jälkeen 🙂

T. Hannamari, jonka inspiroivin datailumusiikki on viikon ajan ollut tätä 🙂

http://youtu.be/mKpQpskX7G8

http://www.youtube.com/watch?v=l_ioujmtqjg

Varsinkin Mario saa multa täydet 10 pistettä — tästä ei voi olla tulematta hyvälle tuulelle. Lisään haastetta peliin ja kysyn tunnistatteko biisistä myös vesimaailman soundin? 😉 Olisi mahtavaa, jos työpaikoilla panostettaisiin inspiroivaan musiikkiin enemmän, varmasti työhyvinvointi nousisi ainakin hetkeksi uusiin sfääreihin. Onneksi kotoilutyöskentelyssä on mahdollisuus tällaiseen!

Pidittekö? Kumpi oli parempi?

Suhteet Oma elämä Mieli Musiikki