RWM:n luomutärpit ja pirtelösuosikit

rwm3_1.jpg

Parhaalla mahdollisella fiiliksellä ja energioilla aloitetaan toista markkinapäivää. Tänään ei pitäisi sataakaan, kuten eilen (meidän kojulla se ei kuitenkaan hidastanut pirtelöiden myyntiä, kiitos te!). Voin jo nyt sanoa, että 99 % varmuudella olemme mukana myös ensi vuonna. Ja nyt syyskuun alussa olemme mukana lähiruokamessuilla myös Keminmaassa, mikäli kaikki menee nappiin (kiitos sille ihanalla tapahtumanjärjestäjälle, joka meitä kävi ihan varta vasten pyytämässä mukaan!)

RWM vilisee toinen toistaan kiinnostavampia myyntikojuja. Kävin tsekkaamassa ympäristöä luomulasit päässäni ja löysin ihan ”wauwau”-kojuja:

lindan_luomula.jpg

Lindan Luomula

Linda on ihastuttava viroilaisneito, joka leipoo ruisleipänsä lähdeveteen ja hapanjuureen — leipä on käsityötä alusta loppuun asti eikä mukana ole todellakaan vehnää tai säilöntäaineita + muita e-koodeja. Linda hakee kesät talvet lähdeveden leivän valmistukseen kävellen ja leipoo leivät suurella sydämellä. Sain myös tietää, että hänen valmistamansa ruisleivät ja kanervakakut sisältävät elimistöllemme tuiki tärkeitä maitohappobakteereita — luonnollisessa muodossa!

lindan_luomula2.jpg

Olen suuri ruisleipäfani ja voin kertoa, etten ole missään ikinä koskaan syönyt parempaa tai mehevämpää ruisleipää kuin Lindan valmistamana. Varsinkin Presidentin Rouva-ruisleipä on ihan mieletön yhdistelmä täyteläisiä mausteita ja hapanruisleivän makua. Suosittelen kokeilemaan ja ihastumaan 🙂 Lindasta tulossa haastattelua jonkin ajan kuluttua, jotta voitte tutustua tähän valloittavaan persoonaan lähemmin!

rwm5_1.jpg

Kuvassa aina yhtä iloinen ja rakas Katja perusposeerauksessaan <3

• Lapcream ja Linnea

Katja ja Marja-Leena myyvät paikallisista yrteistä ja marjoista valmistettua luomulaatuisia tuotteita — heidän tuotteistaan ei löydy yhtään turhia kemikaaleja, vaan kaikki on valmistettu ECOCERT-vaatimusten mukaisesti, vaikka itse sertifikaattia ei ole.

Lapcream-sarjasta löytyy sisäiset hoito-, ja kehonpuhdistustipat/voiteet/turpeet (joita käytän itsekin säännöllisesti) ja Linnea-sarjasta löytyy puhdistusgeelit sekä kasvovedet ja luomushampoot.

Mulla testipostaus odottelee tuosta Linnea-sarjasta, mutta sen verran paljastan jo, että useista kymmenistä testaamistani luomukasvojenpuhdistusaineista on Linnean geeliputsari ihan ykkönen — ja vieläpä kohtuuhintainen. Mullahan tuo putsari on kestänyt siis n. 3-4 kuukautta ja muutamaan pesuun vielä riittää.

Molemmat kojut ovat viistosti meitä vastapäätä, joten poiketkaahan niilläkin pirtelöiden haun jälkeen! Lupasin FB:ssa kertoa eilisen suosituimmat ostokset kojullamme, joten tässäpä niitä olis:

rwm1_1.jpg

Super-Pirtelöbaarin TOP-5:

1) Ginger-pirtelö

Suomalaista tuoretta luomuomenaa, tuoretta inkivääriä, luomukanelia ja kaikkea muuta ihanaa salaisessa reseptissä. Lämmittää ja virkistää — sai ehdottomasti eniten kehuja. Tämän pirtelön suosio yllätti sikäli, että resepti syntyi Tuomaksen hyppysissä vain päivä ennen markkinoita ja päätyi listalle ajatuksella ”että no kyllähän sinne vois vielä tuonki laittaa vaihtoehoks” 🙂

2) Tuunattu ja entistäkin parempi Green-pirtelö

Tiukka kakkonen. Spirulina saa kaverikseen sitruunan ja ananaksen. Oli hauska, kun ihmiset saivat valmiin, syvänvihreän liemen eteensä ja ilme muuttui epäileväiseksi. Vasta maistamisen jälkeen alkoi kuulua, että ”Vauuuu, ihan sikahyvää!” — ehkä juuri siksi, että pirtelön ulkonäkö ei enteile sitä herkullista makua, joka siinä on 🙂 

3) Choco-pirtelö

Raakamaidon pohjalle rakennettu täyteläinen ravinnepommi, joka pitää nälkää ja jonka saa terästettynä joko mintulla, kardemummalla, kanelilla tai chilillä (pojat suosittelee chiliä, minä minttua 🙂 

4) Pakurikääpä

50 gramman pusseissa, itse puhtaasti poimittua, kuivattua ja pilkottua.

biohajoavia.jpg

Lupaan teille kuvia pirtelöistä myöhemmin illalla — vi ses!

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Suosittelen Vastuullisuus

Super-Pirtelöbaari lehdessä + VOITTAJAT!

rwm_smootiebar_ur17-8-11.jpg

Uuden Rovaniemen jutun meistä saat esiin isompana Teemun blogista. Klikkaa kuvaa tämän linkin takana!

Tänään se starttaa, RWM siis ja meidän rakas Super-Pirtelöbaari sen myötä. Jostain syystä kaikki asiat ovat vain loksahdelleet kohdilleen aina pirtelöbaarin alkuideasta saakka. RWM:n puheenjohtaja Paula Ranta on ollut hiukean yhteistyökykyinen ja avarakatseinen, koska oli valkannut kojullemme todella hyvän paikan ja mahdollisuuden kahteen vierekkäiseen kojuun, jotta tilaa varmasti riittää. Kiitos tähänastisesta!

Paikkana on siis edelleen Rovaniemen vanhan markkina-alue sekä Jätkänpuisto, joka löytyy Jätkänkynttiläsillan kupeesta. Me olemme rannassa koju nro 117.

Nyt minä, Tuomas ja Teemu alamme kuitenkin tositoimiin, eli pirtelöiden pyöritykseen — tervetuloa! 

rwm_smootiebar_lappilainen.jpg

Lappilainen 33/2011 — mene Teemun blogiin ja klikkaa juttu suuremmaksi!

Sitten viimeisenä, muttei vähäisimpänä asiana… Huikean suosion saavuttanut arvonta on päättynyt 😉 (Taitaa olla HaLo — Pieni Aikuisen blogihistorian vaisuin arvonta, muttei murehdita sitä). 

Voittajat ovat: Daeni, millaww ja ketkupolkka!

Laitatteko minulle sähköpostilla koko nimenne osoitteeseen halonloota [at] hotmail.com, jotta ilmaiset superpirtelöt jaetaan oikeille ihmisille 🙂 Onnea ja tervetuloa!

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Suosittelen Vastuullisuus