10062013

Tässäpä hieman asua tältä päivältä. Menin aamusella systeriä vastaan metroasemalle. Samalla käytiin kaupassa hommaamassa puuttuvat macaron-tarvikkeet. Päälle huitaisin eilen ostamani rennot pussipökät Cubukselta. Olivat muuten superhalvat, 4,95e. Ihanaa matskua ovat, hieman kiiltävät ja kivasti laskeutuvat. Siel oliki yllättävän lämmintä, oletin jotenkin että tänään ois jo ollu viileempää, mut onneks ei 🙂

20130610_101920.jpg

20130610_101929.jpg

Nyt vast näis kuvissa huomasin et tyhmästi tekee tuollaiset rytyt tohon haaruksiin 🙁 (ei ne kotipeilissä tehny noin…) Se johtuu varmaan siitä et jouduin ottaa koon XS, seuraava olis ollu L ja se oli ihan liian iso, eli S tai M ois ollu just passeli, mut ne oli lopppu… No mut tällaisena rentona koti/kauppa asuna käy kyl.

Housut: Cubus

Paita: Pieces

Kengät: H&M

Laukku: DKNY

 

 

 

Muoti Päivän tyyli Trendit

”Mission Macarons” accomplished!

20130610_130806.jpg

Eli Macaronit tehty 🙂 Tai no saldona ehkä kolme asiallisen näköistä yksilöä, ja muihin tapauksiin voidaan käyttää nyt sitä sanontaa ”ei se miltä ne näyttää, vaan se miltä ne maistuu” 😀

Mansikan makuiset kuoret onnistuivat paremmin, suklaiset… no joo, ne sisukset irtos suurimmasta osasta kun koitettiin niitä leivinpaperista irrottaa. Varmaan olis pitäny pitää niitä hieman pidempään uunissa. Kyllä niistäki ”macaroneja” saatiin, mutta ei niin nättejä. Tarkalleen seurattiin ohjeita, ja punnittiin ainekset, identtiset taikinat tehtiin, paitsi että suklaiseen korvattiin yks ruokalusikka tomusokeria kaakaojauheella. Liekö se sitten syynä koostumuseroon, tiedä häntä? Mantelijauhe jota käytettiin, sisälsi kuoren hippusia, mutta olin jostain lukenut ettei se vaikuta itse taikinan koostumukseen tai makuun, pelkästään ulkonäköön.

20130610_130508.jpg

Mielipide itse näistä leivonnaisista oli se että kyllähän niitä syö. Mä luulin että ne ois maistunu enemmän mantelille, mutta ei. Makeitahan ne on, ja tosi paljon riippuu täytteestä se että tykkääkö vaiko ei. Me laitettiin mansikkaisiin lemon curdia, mikä oli ihan hyvä, koska nuo mansikkaiset olivat makeampia. Ja suklaisiin tehtiin fazerin sinisestä ja ranskankermasta täyte, joka oli kanssa tooooosi hyvää.

20130610_131131.jpg

Huomaatteko kuin ylpee mä oon noista muutamasta onnistuneesta yksilöstä. Piti kuvata kaikilla mahdollisilla eri lautasilla, ja sit viel superylpeenä ängetä ne kaikki versiot tänne niin ettei täs postaukses oo vahingossakaan lainkaan yhtenevä ilme kuvien suhteen. Mutta en vaan voi mitään lapsenomaiselle innolleni 😀

En osaa nyt sanoa oliko noi kaiken sen vaivan väärti. Kivaa oli viettää aikaa systerin kanssa ja ainakin saatiin vihdoin ja viimein maistaa macaroneja. Enää ne ei kummittele jatkuvasti mun takaraivossa. Eli ois tän vapaapäivän huonomminkin voinut viettää. Vaikka ehkä olikin pienoinen pettymys se maku, niin himottais kyllä vielä tehdä vaaleen vihreitä, joissa olis suklainen täyte ja pistaasirouhetta koristeena päällä. Noi kun vaan on niin kauniita jos onnistuvat.

En tähän todellakaan ala mitään ohjetta laittamaan koska en osaa sanoa oliko hyvä ohje vai ei. Sitten kun oon joskus superhyper expertti macaronmestari niin voin jonkun ohjeen laittaa, mutta siihen saakka voitte googlettaa, sillä niitä kyllä löytyy niitä ohjeita pilvin pimein.

Ootteko koskaan näitä tehny? Ja ennenkaikkea, onko mitään hyviä vinkkejä? Sillä kyllä mä näitä vielä teen…

 

 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe DIY