Vapaapäivä, pikkusisko ja macaronit

1354679593fa283a8b2af6b4cc43b492974e5a06bc.jpg

Systeri soitti eilen että tulee tänään käymään ja hakemaan lahjansa (jotka toin meille turvaan kun juhlakalu jäi vielä riekkumaan puistoihin ja baareihin silloin lauantai iltana). Sovittiin että tulee jo aamupäivällä kun molemmille sattui vapaapäivä näin maanantaiksi. No illalla kun Marie Anttoinette leffaa katsoin ties kuinka monetta kertaa, niin taas ne pirun macaronit iski mun silmää ja soitin siltä istumalta systerille että huomenna kun hän tänne tulee niin me tehdään niitä 😀

1354679593e69f7733c9af69c7af6cfab8e0e95369.jpg

Ikinä en ole näitä pikkuisia herkkuja maistanut vaikka monesti on ollut tarkoitus niitä ostaa. Aina on vaan jotenkin jäänyt. Mutta nyt päätin että tehdään sitten samalla ne itse! Oon koko aamun tässä eri lähteistä reseptejä selannut ja vinkkejä lukenut. Eli periaatteessa mä tiedän mitä tehdä ja miten… mutta lopputulos jää nähtäväksi. Osaanko vatkata taikinan tarpeeksi kovaksi, sen olematta kuitenkaan liian kovaa jne. Tuossa teossa on ilmeisesti aika paljon niksejä, jotka pieleen mennessään tuhoaa sitten mun mielikuvan näistä suussasulavista, korun näköisistä ihanuuksista. Tähän tilanteeseen kun sanonta ”ei se miltä näyttää, vaan se miltä maistuu” ei oikeen istu, sillä onhan nuo nyt aikapaljon myös silmänruokaa.

Mutta kuten olen joskus aiemminkin sanonut, Stay tuned, sillä myöhemmin päivällä esittelen toki lopputuloksen 😀

 

 

Kuvat: spreets.com.au

 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä Ystävät ja perhe

Ihana päivä Helsingissä…

asu2_molsansynde.jpg

Eilen oli mun pikkusiskon synttärit. Oltiin jo kuukausia sitten päätetty pitää sille ylläribileet. Se luuli viimeiseen saakka että tulee juhlimaan meille, vaikka se juonien ja huiputusten varjolla vietiinkin Kokomoon, jossa kaikki frendit odotti. Se juoni tosiaan onnistu niin hyvin, että vielä Kokomon edessä se luuli vaan hakevansa voileipäkakun yhen meidän kaverin kaa sieltä, ja oli aivan häkeltynyt kun verhon takaa paljastuki koko porukka jonka piti olla meillä 😀

Mun asuna eilen oli Kokomon tiki-henkeen sopiva, hieman viidakkomainen maximekko Lavandilta. Hiukset laitoin ihan varuiks ylös, koska oli kuumaa ja tuulista. Eli näin ei niska hiostunut, eikä tuuli tuivertanut hiuksia harakanpesäksi. Meikkiä koitin laittaa hieman Adelen tyyliin, ottaen vinkkiä Saaran blogista.

20130608_153252asu1_molsansyndet.jpg

Meillä oli ruuat tilattu valmiiksi, ja niitäpä en sitten muistanutkaan kuvata… Oon huono bloggari. Eiks kaikkien bloggaajien pitäsi olla kamera kädessä heti ku kuulee sanan ruoka-annos 😀 No ehkä mä olin liian nälkäinen. Huomasin ku oltiin jo lähdetty himasta että en oo syöny ku muutaman kuution vesimeloonia koko päivänä. Mentiin sit ennen juhlapaikalle menoa vielä kastelee R:n vanhempien kukat kun ne on reissussa ja siel söin yhen kirsikkatomaatin R:n äidin tomaattipensaasta. Eli siinä oli mun koko päivän saldo ennen tuota seiskalta tapahtunutta ruokailua. Eli ei ihme että kävin ruuan kimppuun sen suuremmin kuvia ajattelematta.

aaaamolsan_syndet3.jpg

Pakko kyllä sanoa että kesäinen Helsinki on ihan parasta <3 Kaupunki on niin kaunis ja ihmiset on iloisella mielellä liikenteessä. Eilenki kun mentin ruttopuiston ohi niin se oli ihan täynnä pieniä porukoita jotka vaan hengaili ja nautti kauniista kesäpäivästä ja hyvästä seurasta. Vaikka ulkomailla on kiva käydä, niin kyllä tää kesä melkeen kannattaa Helsingissä viettää jos vaan säät on tällaisia. On tää ihan ykkösmesta kuitenki <3

aaaaaamolsansyndet4.jpg

Mut joo, eilinen oli ihana päivä. Hyvää seuraa, hyvää ruokaa ja ihana miljöö. Eihän sitä muuta tarvita että saadaan aikaan täydellinen ilta. Lähdettiin kotia kohti jo siinä yhdeksän maissa ja aamulla herättiin melko pirteinä. Nyt vois suunnata jätskille jonnekki, moikka 🙂

Muoti Oma elämä Päivän tyyli Trendit