Guy Tangin balayage-tekniikka Diamonds in the Sky

Fiilistelin eilen onnistunutta balayage-työtä, jonka tein Guy Tangin keskiviikkoisen shown uusilla opeilla.

Onnistuin nappaamaan pari kuvaa Guyn työstä lavalla ja asiasta kiinnostuneille kampaajille laitan otokset tähän. Mukana myös kaikki vinkit, joita muistan Guyn maininneen (saa lisätä kommenttiboksiin, jos muistuu vielä muuta mieleen). Kotikampaajille tässä vaiheessa tiedoksi, että kyseessä on advanced-tason balayage-tekniikka, jota en ehkä ihan ensimmäisenä suosittele kotona kokeilemaan. Balayagessa se ammattitaito punnitaan ja laikkuja on helpompi kampaamossa välttää kuin korjata!

GUY TANG – Diamonds in the Sky

2016-01-27 19.36.10.jpg

  • Osita hiukset neljään: keskijakaus ja päälaelta korville. Molemmat takaosat jaetaan viistoilla jakauksilla (hieman timanttimaisesti) kolmeen osioon. Homma aloitetaan takaa alarivistä.
  • Vaalennusaineen pitää olla sellaista, että se pysyy kipossa, vaikka sen kääntää nurinpäin. Itse tein tuon oman työni Wellan normaalilla blondorilla 1:1,5 (koska freelightsin vaalennusteho ei ko. tapauksessa olisi riittänyt). Guylla oli käytössä Pravanan savimainen vaalennusaine.

2016-01-27 19.42.15.jpg

  • Osioiden vetosuunta on tärkeä, sillä se luo liikettä ja luonnollisuutta lopputulokseen. Vetosuunta alarivissä on ulospäin, keskirivissä keskelle ja ylärivissä eli päälaella sisäänpäin. Jännite on aika tiukka, jotta vaalennusainetta on helppo levittää ja vetosuunta pysyy.
  • Vaalennusainetta ei työstetä osion läpi, vaan ainoastaan pinta maalataan tasaisesti. Yläreunan maalauksen tulisi olla häivyttelevää, ei liian tasaista seinää tyveä vasten.
  • Latvan maalauksessa auttaa lasta. Alapuolet on myös hyvä tsekata joka välissä, ettei siellä ole rantuja tai laikkuja! Jos sellaisia on ilmaantunut, ne kannattaa siveltimen kanssa häivytellä kauniisti. Myös lastan puhtauteen ja asentoon on hyvä kiinnittää huomiota, sillä sen kanssa saa hyvät rannut aikaiseksi (lastan yläreunan ei pitäisi koskettaa hiusosiota, vaan osion pitäisi laskeutua riittävän yläsuunnasta lastan päälle, jolloin lastan yläreuna ei itseasiassa edes koske hiusosioon).
  • Normivaalennusaineen kanssa laitoin osioiden väliin foliot, jotta osioiden alapuolet pysyvät siistinä.

2016-01-27 19.54.59.jpg

  • Etuosat jaetaan kahteen (tai jakauksen isompi puoli kolmeen) viistoon osaan, jotka ovat muodoltaan kolmiomaisia ja lähtevät päälaelta.
  • Osioiden vetosuunta on vahvasti taaksepäin ja ne maalataan päälipuolelta samaan tyyliin kuin takaosan hiukset.
  • Kaikki baby-hiukset ohimoilta kannattaa jättää pois, koska Guyn viisaiden sanojen mukaan huomio kiinnittyy vaaleisiin osioihin ja vaalennetut baby-hiukset todella kiinnittävät huomion ja näyttävät lähinnä kärähtäneiltä tai katkenneilta. Lisäksi aivan kasvojen ympärille on hyvä jättää pieni määrä tummempaa hiusta syvyysvaikutelman luomiseksi ja kasvojen erottumisen takia. Ympärillä olevat pitkät ja vaalennettavat hiukset luovat sitten sen auringon vaalentaman ja kasvoja kirkastavan efektin.

2016-01-27 20.00.21.jpg

  • Jakausta ympäröivät osiot nostetaan ensin suoraan ylöspäin ja vaalennusaine maalataan ns. etupaneeliin. Sen jälkeen sama osio lasketaan (tiukka jännitys pysyen) alas horisontaalille tasolla ja vetosuunta hieman taaksepäin. Koko tämän pääliosion pinta maalataan samaan tyyliin kuin kaikkien muidenkin osioiden pinnat (tässä kohtaa vain erityisen taitavasti häivytellen tyvialueella, sillä nämä osiot jäävät kunnolla näkyviin).

Ja näin tulee valmista! Valitettavasti minulla ei ole kuvaa Guyn työn lopputuloksesta, sillä aikataulusyistä sitä ei ehditty lavalla esitellä (ellen sitten jostain syystä missannut finaalirivistä ko. mallia). Vaalennusteho näkyy aika hyvin eilen postaamastani omasta työstä.

Toivottavasti tästä irtosi inspiraatiota!
-Meeri

kauneus hiukset tyo
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.