Hajamielisyydestä

White trash diseasen Nata kirjoitteli jonkin aikaa sitten erilaisista kolmekymppisyyden oireista. Lieneekö syynä sitten ikä tai käsittämättömän pitkä, mielen perukoissa järjestystään työstävä todo-lista, jonka perältä vain tippuu asioita joka mutkassa, mutta jotain tässä viimeaikoina nyt on tapahtunut 😀 Varsinkin kampaajan ammatissa tuo hajamielisyys on aiheuttanut pelkästään viimeisen viikon aikana seuraavia asioita:

– Tavoitteenasi on sekoittaa yksinkertainen värimassa/hapete -seos. Koostuu kahdesta ainesosasta. Tajuat sen siinä vaiheessa, kun värin seassa on puolet hoitoainetta.

– Katsot ajanvarauslistasta, että asiakkaalla on aika puolelta. Kun häntä ei vielä varttia vaille näy, lähdet kurnivan vatsasi kanssa hakemaan lounassalaattia. Palaat takaisin vähän tasan jälkeen, jolloin asiakas on istunut penkissä jo viisi minuuttia. Aika kun olikin vasta silloin tasalta.

– Asiakas istuu penkkiin ja siinä sovitaan miten tukka tänään leikataan. Passitat asiakkaan sitten reippaana pesupaikalle ja siinä shampoon vaahdotessa asiakas miettii, että niin, mites se väri. Että kysynpä nyt vaan, miten kampaaja voi unohtaa värjätä asiakkaan tukan??!!

– Muistat vastata soittopyyntöön viikon kuluttua.

– Lähdet iloisena hakemaa fillaria sisäpihalta ja siinä hetken tyhjän täyttämää fillaritelinettä tuijoteltuasi tajuat jättäneesi pyörän aamulla keskustaan.

– Ajattelet, että kirjoitat illalla blogipostauksia päivällä käyneistä asiakkaista, mutta unohdat ottaa kameran mukaan töistä lähtiessäsi.  Neljänä iltana peräkkäin.

– Kun sitten vihdoin pääset kirjoittamaan, huomaat oikolukiessasi, että tekstisi suorastaan vilisee kirjoitusvirheitä. Ja sehän ei voi olla mahdollista, sillä minähän en tee koskaan kirjoitusvirheitä!

Hajamielisyys näyttää leviävän myös fyysisiin toimiin. Muistan selvästi, että tiputin koko kouluaikana kamman lattialle vain kerran tai kaksi. Muistan sen siitä syystä, että kampa piti silloin pestä kunnolla ennen kuin sen sai laittaa uudestaan asiakkaan päähän. Nykyään tiputan kamman lattialle joka päivä. Monta kertaa.

Hajamielisyydestä.png

Hanna mietti tänään ääneen, että tuleekohan hänellekin vastaavia oireita kolmenkympin jälkeen. Lohdutin häntä sillä positiivisella puolella, jonka hajamielisyys tuo mukanaan. Siinä nimittäin oppii nauramaan itselleen makeammin ja paremmin kuin koskaan 😀

Ihanaa päivää, rakkaat!
-Meeri

Suhteet Oma elämä Työ

Makeover: Freelightsilla blondiksi!

Olen hurahtanut täysin Freelights-tekniikoihin! Siinä tehdään vaaleita raitoja vapaalla kädellä sutien ja ilman foliota. Vaikka perinteinen foliolappuraidoitus on hyvin tehtynä upea ja raikas, niin freelightseilla lopputulos on vieläkin pehmeämpi, liukuvärimäisempi ja halutessa kauttaaltaan vaaleampi kuin perinteisin keinoin voi yleensä saada aikaan. Ja tyvikasvusta tarvitsee välittää entistäkin vähemmän – mahtavaa, eikös?!

Freelights ennen.png

Freelights jälkeen.png

IMG_5429.JPG

IMG_5431.JPG

IMG_5433.JPG

Parhaat lopputulokset tulevat tällaisiin kauniin pohjoismaalaisiin 8-7 -tummuisiin pohjiin. Tummempia värejä freelightsit eivät valitettavasti jaksa vaalentaa normiaikojen puitteissa näin vaaleiksi, joten varsinkin siellä 5-tummuudessa ja sitä tummemmissa työskentelen edelleen mieluummin folioiden kanssa. Normaalin vaalennusaineen hapetteet kun ovat voimakkaampia ja ympärillä lämmittävät foliot tehostavat vaalentumista edelleen. 

Eikös vaan toimikin mahtavasti tämä vapaalla kädellä maalailu? 🙂

-Meeri

Kauneus Hiukset