Meidän koti

Moikka!

ajattelin jo näin alkuun tulla esittelemään teille kotiamme muutamien kuvien kera. Koti on maailman paras paikka -hyvä juuri sellaisena kun se on. Kunhan se itselle tuntuu hyvältä ja tärkeältä -nimenomaan kodilta. Koti on mulle paikka, jossa voin olla oma itseni ja nauttia olostani niin hyvinä kuin huonoina päivinäkin. Rakastan sitä tunnetta kun pitkän päivän jälkeen on vain ihana istahtaa sohvalle, kasata päivän ajatuksia ja rentoutua.

Asumme Kaarinassa ihanassa n.50 neliöisessä paritaloyksiössä metsän reunalla. Nyt olemme asuneet täällä päälle pari vuotta. Alkuun kun muutimme tänne, mietin pitkään miten sisustustyylimme saisi sopimaan mm. talon vuosiluvulle ominaisiin kiintokalusteisiin. Kodissamme mm. -90 luvun keittiö, vanha takka suurilla yksityiskohdilla sekä osittainen lämpimän sävyinen puukatto ovat todella hallitsevia. Kun sisustusta lähdettiin pikkuhiljaa muodostamaan tänne, kodista muodostuikin päivä päivältä enemmän koti ja se alkoi tuntua omalta. Mietin, ettei kaiken tarvitsekkaan olla juuri oman tyylistä vaan tyyliä voi soveltaa ja koittaa parhaansa mukaan tehdä kodista oman näköisen. Olen oppinut myös arvostamaan jo kouluajoilla erilaisia tyylisuuntauksia ja yksityiskohtia. Jokaisen kodissa persoonallisuus tulee esille, sillä omalla vivahteellaan.

Omaan kotiin muuttaessa parhautta mielestäni oli pohtia sitä omaa tyyliä, jota sinne haluaa tuoda erilaisilla elementeillä ja yksityiskohdilla. Meillä Matiaksen kanssa sisustusmaku kohtasi onneksi melko hyvin! Itselleni kodin detaljeiden luomisessa tärkeää on huomioida ympäröivä luonto. Sain meidän kodissa sisustukseen myös inspiraatiota takapihan metsästä, joka näkyy mm. muutamassa taulussa, väreissä ja joissain materiaaleissa. Rakastan materiaaleja, valaistusta, pienen pieniä yksityiskohtia ja murrettuja sävyjä!

Halusin asettaa kodin etsintään pari ehtoa, jotka olivat itselleni hyvin tärkeitä: sauna, riittävät säilytystilat ja luonto. Kaikki saimme onneksi toteutettua, eikä niistä tarvinnut tinkiä. Olen niin onnellinen, että saan asua juuri täällä ja tässä kodissa!

Ihanaa alkavaa viikkoa! Huomenna me suunnataan kohti lentokenttää ja lähdetään seikkailemaan Kyprokselle.

-Iida

Koti Sisustus Oma elämä

Pilotti

Helou!

Kiva kun löysit mun blogin ja tervetuloa lukemaan! Pohdin pitkään alottaisinko blogin kirjoittamisen, ja olisiko minulla täällä tarpeeksi annettavaa lukijoille tai olenko tarpeeksi persoonallinen. Mietin kuitenkin, että miksipä aiheita ei riittäisi, ja jokaisellahan on oma tyyli kirjoittaa, joten eipä tässä oikeaa tai väärää tapaakaan ole. Uskon, että tästä tulee itselleni niinkuin harrastus, jossa voin antaa mielen rauhoittua ja ajatusten virrata -ottaa pienen hetken vain itselleni ja rentoutua. Valokuvaaminen ja kuvienmuokkaus on lähellä sydäntäni, joten se yhdistyy bloggailussa mukavasti. Pienenä rakastin tarinoiden kirjoittamista ja tätä tekstiä kirjoittaessa mieleeni herääkin lapsuuteni keskittymishetket kirjoittamisen parissa.Tästä siis eteenpäin iloisella meiningillä!

Monia varmasti kiinnostaa myös mitä tulen täällä kirjoittamaan. Aiheet tulevat keskittymään matkailuun, sisustukseen, muotiin, kauneuteen, ruokiin  ja yleisesti erilaisiin fiilistely ja arkipäivän juttuihin. Aiheita voi toki myös välillä ehdotella minulle ja voin mahdollisuuksien mukaan niitä toteutella. Pyrin kuitenkin kirjoittamaan itselleni tärkeistä aiheista, ja aiheista, joista muut voisi saada inspiksiä omaan arkeensa.

Sitten vähän itsestäni. Olen 20- vuotias sisustussuunnittelija Kaarinasta. Asun kihlattuni ja kääpiövillakoiramme kanssa metsän reunalla ihanassa miljöössä paritalossa. Olen todella pohdiskeleva ja tunteikas ihminen joka rakastaa kaikkea luovaa, kiehtovaa, unelmointia, muotia, kauneusjuttuja, luontoa, läheisiä ja matkailua… Näitähän riittäisi lueteltavaksi vaikka kuinka paljon! Harrastan agilityä ja käyn laulutunneilla viikoittain. Lisäksi olen vähän treenaillut minicrossilla ajoa mökkiteillä ja enduroreiteillä metsässä.

Unelmoin tällä hetkellä monistakin asioista, mutta nostaisin päälimmäisiksi ehkä harrastuksiini liityvät kilpailut, omakotitalon hankinnan ja häät. Tietty olen onnellinen tämänhetkisestä elämäntilanteestakin, mutta unelmointi luo minulle tavoitteita, joita on mukava lähteä toteuttamaan vuosien varrella.

Tällä hetkellä olen onnellinen niin monesta asiasta jota olen saanut elämääni ja mitä kaikkea on kesän mittaan tulossa loppuvuotta kohden ja mitä on jo ollut! Ystävät, kihlajaispäivä, 5. vuosipäivä, rippijuhlia, Kyproksen matka, agilitykilpailuja, mökkeilyä, rentoutumista ja hyviä viboja! Kesäaika on vaan niin energisoivaa ja ihanaa!

Kiva kun luit postaukseni ja toivottavasti seuraat matkaani jatkossakin!

-Iida

Koti Sisustus Oma elämä Ystävät ja perhe