Vielä takeista: pienistä ja haaveeksi jääneistä

Se himoitsemani takki tuli postissa, noudin sen ja sovitin. Ja voihan pakurikääpä, vyötärösäätö ei ollutkaan toivotunlainen. Takki oli liian massiivinen ja laatikkomainen makuuni. Sopisi paremmin jollekin taitoluistelija-runotyttömalliselle kuin minulle.

Tungin siis takin huokaisten takaisin laatikkoonsa ja pitäisi viedä se palautukseen. Harmittaa siksikin vietäväksi, että takki oli sellaisen merkin takki, jonka vaatteista pidän yleisesti ottaenkin ja 190€ alkuhinta oli pudonnut viiteenkymppiin. Mutta kun ei niin ei.

Laitoin nyt, vahingosta viisastuneena, hieman erilaisella vyötärösäädöllä varustetun takin tilaukseen, toivotaan että se täyttäisi toiveeni. Kun tätä takkiasiaa on näin kauan haudottu, en aio nyt tyytyä sinne päin toiveisiini sopivaan takkiin.

Kun etsiskelin takkia itselleni päädyin tapani mukaan hieman harhateille eli selaamaan lasten maihinnousu- ja parkatakkeja. Löysinkin lapselle alennusmyynneistä mainion toppatakin ensi talvelle (tai sitä seuraavalle, jos lapsi kasvaakin todella hitaasti). Todella tyypillistä, parhaimmassa tapauksessa tässä käy taas niin että löydän lapselle jotain, mutta jätän ostamatta alun perin itselleni kaavaillun asian.

Takit: 1.,4., 6. & 7. Babyshop / 2. & 3. Ellos / 5. H&M

Puheenaiheet Lasten tyyli Ajattelin tänään Trendit

Päivän minityyli: Retroa ja tennareita

Kävimme lapsen kanssa saunomassa vanhemmillani ja nappasin hänelle matka-asuksi vain ohuehkon takin ja kevyet kengät, sillä oleilimme ulkona vain autolle köpöttelyn ja sillä ajelun verran.

Jotkin vaatteet iskevät niin paljon, että niitä tekisi mieli hankkia monessakin värissä tai kuosissa. Useimmiten saan itseni hillittyä, mutta noita Noshin lippapipoja löytyy meiltä nykyään kahdessa eri koossa ja värissä. H&M:n dinosaurustennarit löytyisivät varmaan sekä minun että pojan kenkäkaapista, jos niitä olisi saanut aikuisten koossa. (Voi miksei, nyyh!)

Marimekon takin löysin aikoja sitten Huuto.netistä ja se on ilmeisesti oikeasti melko vanha, ainakin lappujen ja pikaisen hakukoneselailun perusteella. Koko on vielä reilu, mutta eiköhän lapsi sen ennemmin tai myöhemmin kasva kiinni. Mainion ruutupaperileggingsitkin hankin reilussa koossa, jotta niiden käyttöikä olisi mahdollisimman pitkä.

Että semmoinen Kerava city boy* tällä kertaa!

*Linkki sisältää nostalgiapläjäyksen, pahoitteluni.

Muoti Trendit