Lastenvaatteissa nyt: Eläimet ja hedelmät

Sain eräältä blogini lukijalta ihan kasvotusten palautetta, että lastenvaatekollaaseja olisi kiva nähdä pitkästä aikaa. Ja sellaisiahan piti siis tekemäni.

Täytyy sanoa, että tappelin tällä kertaa yhden uuden fontin asentamisen kanssa oikeasti kolme varttia, kunnes luovutin. (Fonttitiedosto oli ilmeisesti jotenkin rikki, koska se kyllä asentui koneelle, mutta mikään koneen ohjelmista ei kyennyt käyttämään sitä.) Sanon tämän siksi, että kollaasipostauksia parjataan usein kommenttibokseissa ja keskustelupalstoilla täytepostauksiksi tai annetaan ymmärtää niiden olevan helppoja ja nopeita tehdä, varsinkin kun euron kuvat vilistävät siinä samalla silmissä.

Toiminnanohjauksessani on ehkä vikaa tai olen tuotteistanut itseni huonosti, kun en ole koskaan saanut penniäkään yhdestäkään kollaasipostauksesta. Kaiken lisäksi niiden tekemiseen tuntuu aina uppoavan aikaa, kun kahlaan läpi kahdesta kahdeksaan aikuisten- tai lastenvaatteita myyvää verkkokauppaa, tallennan kuvia koneelle ja selvitän niiden tekijänoikeudet (yleensä ketjut antavat luvan käyttää markkinointimateriaalejaan).

Sitten avaan esitysgrafiikkaohjelman, valitsen käytettävien pienempien kuvien määrän yhdessä kollaasikuvassa, käsittelen kuvat ja sommittelen ne paikalleen, lisään ja käsittelen tekstit ja mahdolliset ”erikoistehosteet” kuten pienet koristekuvat tai fonteilla tehtävät yksityiskohdat. Lopuksi lataan valmiit kollaasit blogin kuvapankkiin, lisään ne omille paikoilleen postaukseen, kirjoittelen postauksen tekstit ja lisään tuotteiden saatavuustiedot. Hommaan tuhrautuu helposti pari tuntia, välillä enemmänkin.

Puuha on toki mukavaa, enkä siihen muuten ryhtyisi. Paljon mieluummin siirtelen sitruunabodya edestakaisin kollaasissa kuin levitän pyykkiä tai kirjoitan Tiimi- ja ryhmätyön opintojakson esseetä, valitettavasti. Mutta halusinpa vain sanoa, ettei kollaasien värkkääminen ole välttämättä yhtään sen nopeampaa kuin kuulumispostauksen kirjoittaminen tai asukuvien räpsiminen, joten antakee armoo.

Sitruunabody, melonimekko ja -leggingsit: Lindex / Ananaspaita: Mini Rodini (Babyshop) / Ananastoppi: H&M

Lintushortsit ja -haalari: H&M / Tukaanisetti: Lindex / Tukaanipaita: Mini Rodini (Babyshop)

Ananashaalari, mansikkapaita ja -tunika sekä melonitoppi: Lindex

Mini Rodinin norsuhaalari, kameleonttipipo ja -paita: Babyshop / Eläinhaalari: Lindex

 

 

Puheenaiheet Uutiset ja yhteiskunta Trendit

Kotipolttoista, kiukkukohtauksia ja keuhkotauti

Aamulla herätessäni totesin, ettei vuosikymmenen allergiaoireissa tainnutkaan olla kysymys yksinomaan siitepölyallergiasta. Olin kyllä epäillyt asiaa jo litteroidessani haastatteluaineistoamme opinnäytetyöparini kanssa viltin sisään kääriytyneenä ja alati unitiloihin pyrkiviä silmäluomiani vastaan taistellessani. Miehen kanssa parisuhdeaikaa tämän tapaan viettäessämme eli pelatessamme jouduin aivastelemaan, yskimään ja niistämään niin että pelkäsin vierastyötuolimme virkaa toimittavan antiikkituolin hajoavan liitoksistaan.

Tukkoisen ja vuotavan nenän lisäksi myös keuhkot rohisivat ja ruumiinlämpö kipusi vaikuttavasti yli 39 asteen. Olenkin viettänyt suurimman osan päivästä tajunnan rajamailla huojuen, sängyssä, kolmen peiton alla hytisten. Olen niistänyt, kokeillut nenätippoja, allergia- ja kuumelääkkeitä, rasvannut rohtunutta nenää ja ylähuulta. Koettanut katsoa peittojen alla tv-sarjoja, mutta päätynyt nukahtamaan tuntikausiksi herätäkseni sekavana ja hikisenä peittovuoreni alta.

Olen ollut niin heikossa kunnossa, että sängystä noustessani meinasin pariin kertaan pökertyä. En tiedä, miten olisin selvinnyt tästä sairastelupäivästä ilman miestä, joka on vahtinut lasta, leiponut patonkeja ja lajitellut pyykkiä enimmäkseen valittamatta ei-niin-rentouttavasta sunnuntaistaan.

Kuutilla pukkaa ilmeisesti päälle kaksivuotisuhma, mikä ilmenee aiemmin kohtuullisen sovinnolla hoituneista rutiinihommista kiukuttelemisella. Potalle ei haluttaisi mennä, nukkumaanmenoista käydään tiukkoja huutotaisteluita ja kiipeilypuuhun sekä muihin kiellettyihin paikkoihin mennään täysin tahallisesti – välittömästi kiellon jälkeen.

Omaa tahtoa siis löytyy vaikka muille jakaa. Perushankalana tyyppinä sympatiseeraan lasta kun taas miestä selvästi ärsyttää, ettei kaksivuotias toimikaan kuin kutistettu aikuinen. Nyt flunssan sänkyyn kaatamana kiitin pienistä ankaruuseroistamme huolimatta onneani siitä, etten ole lapsen kanssa yksin. Normaaliarjesta selviäisin ehkä, vaikka taloudellisesti tekisi tiukkaa, mutta sairaana pinna ei olisi kyllä yhtään kestänyt lankuttamisia, karkaamisia tai muita uhman manifestaatioita.

Niistämisen ja torkahtelun lomassa takaraivossa jyskyttää vielä pienimuotoinen juhlapyhäahdistus. Kysymykseen ”Vappu tulee, oletko valmis?”, joudun vastaamaan ykskantaan että en. Kaikissa huoneissa roikkuvat pääsiäiskoristeet, hankkimattomat ilmapallot ja tänään hätäiseen huoneenlämpövalmistumisen varaan laskien tehty sima pitävät huolen siitä, ettei tässä huushollissa paljon vapulla retostella. Jos vaikka mies tekisi munkkeja sitten?

P.S. Ensiapupakkaukset on nyt (viimein) arvottu ja voittajiksi selviytyivät random.org:in suosiollisella avustuksella nimimerkit Xeve, Miopio, minttu, Tilia ja Outi. Voittajille on ilmoitettu asiasta myös sähköpostilla.

P.P.S. Muistattehan osallistua pöllötuotteiden arvontaan ja hyödyntää alekoodin Playtrayn verkkokauppaan!

 

Hyvinvointi Liikunta Lasten tyyli Ajattelin tänään