Kutsuputkessa

Tämä kevät pitää sisällään juhlia juhlien päälle ja kutsuja kutsujen perään. Luvassa on muun muassa yhdet ylioppilasjuhlat, lukijailta-vaatekutsuni sekä blogigaala. Yhdet vuosikymmenjuhlat sekä lapsen syntymäpäiväjuhlat olemme ehtineet jo viettää. Enkä suinkaan valita, sillä toisin kuin aviomieheni, minä nautin varauksetta juhlien kuin juhlien tarjoamasta tilaisuudesta seurustella, rupatella ja kenties tutustua uusiin ihmisiin.

Viime viikonloppuna kutsuputki sinkosi meidät koko illan mittaiselle kyläilyreissulle Tessan ja Kainin luokse. Hypistelimme vaatteita, seurasimme lasten touhuja, söimme hyvin ja sopivassa määrin terveellisestikin. Lapsilla oli hauskaa ja aikuiset ehtivät päivittää kuulumisiaan, myös niiltä osin mitä blogosfäärissä oli jäänyt pimentoon.

Juhliin mahtui monia pieniä, hyvän mielen hetkiä, kuten vähän yli kaksivuotiaan tytön kipakasti kajauttama komentokäsky ”kaikki miehet telttaan”, väsyneiden äitien tasapuolinen sekavuustila sekä aiemmilta kutsuilta tuttuun vaate-esittelijään törmääminen.

Tessan luona on aina rento, boheemi, ja välitön tunnelma. Hieman kadehdinkin ajoittain sitä  lämpöä, jota sekä Tessa itse että tämän koti säteilevät. Mutta enimmäkseen paistattelen siinä ilolla. Kiitos sekä emännälle että mukaville vieraille – oli oikein rentouttavaa viettää aikaa kanssanne! Näemme varmaan kaikkien kanssa jossain kevään pippaloissa vielä uudemmankin kerran…

Kutsut rytmittävät koulu- ja harrastuskiireiden täyttämää arkea hyvin, mutta mietin usein kevään juhlasumassa, miksei erilaisia pippaloita ole vastaavassa määrin keskellä syksyn ja talven pimeyttä. Sillä silloin ne vasta tarpeeseen tulisivatkin!

 

Kulttuuri Lasten tyyli Suosittelen Ajattelin tänään

Gaala-asupaniikkia pukkaa

Gaala-asukriisiä todellakin pukkaa. Rankasti. Sain kutsun Aussie Blog Awards-tilaisuuteen ja olen siitä asti hermoillut siitä, löydänkö itselleni mitään riittävän fiiniä päällepantavaa. Köyhänä opiskelijana en voi shoppailla monen sadan euron cocktailmekkoa saati kolmi-nelinumeroisella hintalapulla varustettuja kenkiä tai laukkua juhla-asukseni, joten koko asun ostaminen uutena ei ollut missään vaiheessa vaihtoehto.

Äitini riensi vaatekaappeineen hätiin ja sain häneltä lainaan Marimekon Iltauinti-mekon. Minua solakammalle ja pitkäjalkaiselle äidilleni mekko istuu hyvin (kuvatodiste, klik), mutta nähtäväksi jää, näytänkö se päälläni satakiloiselta täti-ihmiseltä. Noh, mekko on joka tapauksessa kaunis. Mekkoon mätsäävän vyön ja jakun löysin sopuhintaan H&M:ltä ja kengät Elloksen tarjouskorista. Erikoisen värisen mekon kanssa sopivaa gaalakelpoista laukkua etsiskelen edelleen.

Miehellekin vihjasin, että tämä voisi ehkä ostaa ennen gaalaa sekä farkut että kengät, joissa ei ole reikiä. (Siis sellaisia kulumisen aiheuttamia reikiä, ei suinkaan tyylin vuoksi tehtyjä.) Toisaalta on tavallaan virkistävää ja sympaattista, että joku ei oikeasti edes katso päivittäin peiliin tai pidä vaatteiden uusimista erityisen olennaisena asiana ennen kuin ne hajoavat pahemman kerran päälle. Mutta kyllä yhdet ehjät housut voisi ehkä silti omistaa – vaikka vaimon mieliksi?

Mitäs pidätte?
Kelpaako suunnittelemani kokonaisuus gaala-asuksi, vaikkapa aikaisempien vuosien asujen perusteella?

 

Suhteet Rakkaus Ajattelin tänään Trendit