(Näsä)viisastelijan vaimo

Aamulla meinasi mennä hermo, kun kiskoin polvipituisia mokkasiinejani jalkaan. Niissä ei ole vetoketjuja, joten sekä muhkeiden pohkeideni että jättimäisten kantapäideni survominen kenkiin vaati ähinää, puhinaa ja kaksin käsin kiskomista seisaaltaan. Kokovartalotreeniä!

Murisin miehelle, etten yhtään ihmettele Amerikan alkuperäiskansojen kohtaloa, jos kenkien laittaminen jalkaan on tuolloinkin kestänyt viisitoista minuuttia. Mies sanoi, ettei niele pointtiani, sillä brittisotilailla meni 1800-luvulla pukeutumiseen kolmesta vartista puoleentoista tuntiin. Lisäksi sotiminen pysäytettiin aina teetauon ajaksi. Näistä seikoista huolimatta maailmankartta näytti britti-imperiumin osalta aika vaikuttavalta.

Ja täytyy myöntää: Kyllähän tässä oppii kaikenlaista. Kuten miksi Hitlerin pommimurhaaminen epäonnistui, voivatko hiiret paritella painottomassa tilassa ja kuinka monta Teemoa kuolee päivässä.

Miehen tapa takertua epätarkkoihin faktoihini onkin useimmiten ennemmin keskustelua ja ajattelua avaava kuin ärsyttävää. Toisinaan, erityisesti pitkän viikon päättävänä, jo valmiiksi raskaalta tuntuvana perjantaiaamuna kenkien sadattelulle annettu näsäviisas vastaus vaatii kuitenkin pään tietoista kääntämistä sopivalle rakkausvaihteelle.

Löytyykö muiden huusholleista faktojen viljelijöitä tai pikkutarkkoja, analyyttisia tyyppejä. Ja sitten se tärkein kysymys: (näsä)viisastelijat – uhka vai mahdollisuus?

VOIT SEURATA BLOGIA BLOGLOVINISSABLOGILISTALLAFACEBOOKISSAINSTAGRAMISSA JA PINTERESTISSÄ

 

 

Puheenaiheet Ajattelin tänään

Päivän asu: Foxy lady

Eilen kipittelin lapsen kanssa hammaslääkäriin kaksivuotistarkastukseen ja hoidin asioita kaupungilla Lindexin kettuhuivista (klik) värinsä poimineessa asussa. Oranssit housut, valkoinen paita, mustat kengät ja hanskat, (jotka eivät näy kuvissa). Sininen takki, laukku sekä hiukset. Sinioranssit korvakorut sekä sukat – klassista norppaemoa: Eli hieman sekopäistä värimätsäystä.

Kyllä muuten näitä kuvia katsoessa miettii, että värikkäät pöksyt vain sopivat paremmin ohuemmilla koivilla varustetulle. Mutta kyllä niitä silti toisinaan käyttää, vaikka sitten omaksi ilokseen.

Takki: Ellos / Huivi: Lindex / Kengät: Facebookin vaihtoryhmä / Housut, laukku ja paita: H&M

VOIT SEURATA BLOGIA BLOGLOVINISSABLOGILISTALLAFACEBOOKISSAINSTAGRAMISSA JA PINTERESTISSÄ

 

Puheenaiheet Ajattelin tänään Trendit