Päivän asu – luumuja sekä kuumia pukupoikia

Alkanut viikko on ollut kaiken kaikkiaan vähän kummallinen. Olen istunut kevään aloitustunnilla ja opinnäytetyötapaamisessa, opponoinut toisen opiskelijan suunnitelmavaiheessa olevaa työtä, korvannut lounaan kuivaluumuilla, käynyt crossaamassa sekä salilla ja kököttänyt yltä päältä kookoskuorinta-aineessa kuntosalin saunassa…

…Syönyt ravintolassa entisen poikaystäväni kanssa, juonut paljon vettä, koukuttunut pahemmin erääseen hömppäsarjaan kuin ehkä ikinä aiemmin mihinkään noin pöhköön televisio-ohjelmaan ja pohtinut, miten saisin aikaiseksi tartuttua jälleen koulutöiden tekemiseen. Pahuksen Ed Westwick hulluissa housuissaan ja tekonahkakaulus-puvuntakeissaan ei auta asiaa.

Olen kai muistanut mainita, että persoonallisesti pukeutuvat miehet ovat suuri heikkouteni? (Olkoonkin, ettei rakas aviomieheni kuulu edellä mainittuun joukkoon.)

Päivän asuksi ei kuitenkaan valikoitunut (vielä) skottiruudullista koulupuvun hametta vaan kirpputorilta vuosia sitten kaivamani takki, (ei niin yllättäen) punaiset H&M:n sukkahousut, laukku ja kukkamekko sekä rakkaushuivi. Lindexin hanskat ja netin vaihtoryhmästä vähälle käytölle jääneisiin korkokenkiini vaihtamani korkonilkkurit toivat sentään vähän mustaa, tuota suomalaisten iänikuista turvaväriä asuun.

P.S. Muistakaa arvonta, huomenna voi vielä osallistua.

VOIT SEURATA BLOGIA BLOGLOVINISSABLOGILISTALLAFACEBOOKISSAINSTAGRAMISSA JA PINTERESTISSÄ

 

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään Trendit

Kolme väriä: Punainen

Joskus mieleni hiihtelee hiljaksiin ihan omia latujaan jossain Lapin erämaissa enkä edes koeta ottaa selvää sen liikkeistä; Olen viime öinä nähnyt unia, joissa vaellan vain punaisilla vaatteilla täytetyissä vaatehuoneissa, syön mansikoita ja kääriydyn jättimäiseen punaiseen vilttiin.

Kun kuulen puhuttavan värikausista, mietin, tarkoittaako ”sininen kausi” muidenkin sanomana sitä, että heidän on sinisen kautensa aikana hankalaa pukeutua muihin kuin sinisiin vaatteisiin (tai ainakin sinisen lähisävyihin), katsella muita tehostevärejä kodissaan tai kirjoittaa muistiinpanoja muun värisellä kynällä.

Jonkin värikauden iskiessä kunnolla päälle tiedän jo, että kausi voi kestää päivän, kaksi tai kuukausia – jotkut värikaudet kestävät lievempinä jopa vuosia. Olen todennut, että jos vaihtoehtoja on kaksi, raahautua erikoislääkärin kautta hurisevaan tuubiin selvittämään, onko aivoissani jotain rakenteellista vikaa tai lakata suosiolla kyntensä punaisiksi, kaivaa kaapista punaista päälle ja jättää joulutekstiilit ja -koriste-esineet vielä hetkeksi paikoilleen, valitsen aina jälkimmäisen.

Jokaisella on omat omituisuutensa, olkoot minulla vaikkapa akuutit ja intensiiviset värikaudet.

P.S. Muistakaa arvonta!

VOIT SEURATA BLOGIA BLOGLOVINISSABLOGILISTALLAFACEBOOKISSAINSTAGRAMISSA JA PINTERESTISSÄ

 

Suhteet Sisustus Oma elämä Trendit