polikäynti

Nonii, eilen käytiin polilla uudestaan ”ensikäynnillä”.

Kohtu näyttää keskenmenon jälkeen siistiltä, ja ihme ja kumma, ovulaatio on ilmeisesti tapahtunut kuitenkin tässä kierrossa (vasemmalta puolelta) vaikkakaan en sitä testeillä löytänyt saatika itse tuntenut. Nyt vaan ootellaan menkat, jonka jälkeen alkaa rattaat pyöriä, käyn verikokeissa ja ootellaan ovista, käyn ultrassa ja hei, inseminaatioon! 

Lääkäri oli sitä mieltä että keskenmeno on saattanut vielä johtua miehen lääkityksestä ja sanoikin sen olleen ”huono raskaus”. Vaikkakin pelkäsin, että tämä keskenmennyt raskaus siirtäisi taas vuodella meidän hoitoihin pääsyä, ei estä, vaan päästään etenemään. 

Sperma-analyysiä kommentoi, että ei ollenkaan huono, oikein hyvä tulos jolla päästään kyllä eteenpäin. Katsotaan sitten, miten sperma kestää pesua ennen inssiä. 

Ihanaa ihanaa!! 🙂 

Kokeillaan nyt tosiaan kuinka sperma kestää pesua ennen ekaa inssiä, jos ei kestä, niin suoraan ivf. Jos kestää, mennään ne kolme inssikierrosta, eka luomukiertoon ja sit lääkkeelliseen jos homma toimii. 

Se on kyllä ärsyttävää, kuinka lääkärit toteaa että ”te ootte vielä nuoria”. Eiii, ei me kyllä olla jos tätä tahtia menee raskautumiseen..haluttaisiin ainakin kolme lasta, joten kiirehän tässä tulee.

Mutta hei, jotain hyvää tännekkin suuntaan <3

Perhe Raskaus ja synnytys

Kauan odotetut (ja pelätyt) tulokset

Sperma-analyysin tulokset…eihän ne nyt priimaa ole…

 

Siittiöiden tiheys 10milj./ml (viitearvo yli 15milj./ml)

Siittiöiden kokonaismäärä 25milj./ml (viitearvo yli 39milj./ml)

Eteenpäin liikkuvia 42% (viitearvo yli 32%) TÄMÄ HYVÄ!

Mutta…

Normaaleja 2% (viitearvo yli 4%)

Epänormaaleja 98%, joista 98% epämuotoinen pää.

Lääkärin kommentti tähän ”Siittiöiden määrä ja normaalimuotoisten siittiöiden osuus ovat alle viitearvojen. Eteenpäin liikkuvien siittiöiden osuus on normaali.”

 

Elikkä pikaisella googlauksella totesin, että ongelma on siinä, että miehen siittiöiden pää on epämuotoinen, joten ei pääse tunkeutumaan kunnolla munasolun sisään.

Huh. Lääkäriaika on vasta 24.4, siellä mietitään mitä tehdään!

Tosin tätä tulosta varjostaa miehen vahva lääkitys, joka tosin loppui marraskuussa, mutta voi lääkärin mukaan vaikuttaa vielä joitain kuukausia..

 

Odottelen myös, milloin tän keskenmenon jälkeen tulisi ovisplussa. Normikierron mukaan pitäisi olla nyt vknl, mutta eilen oli niin negatiivinen testi kuin olla ja voi, mutta seurataan, seurataan..

Perhe Raskaus ja synnytys