Uudempia fitness-lajeja

Salitreenaus on nykyään aika vaikeaa. Enää ei voi vain ”käydä joskus vähän salilla”, vaan tuntuu, että kaikki ja sen sisko tahtovat kisaamaan esimerkiksi bikini fitness -kisoissa. Tämäkin kuitenkin vielä ikävästi rajaa kilpailujen osallistujakuntaa, joten ajattelinkin ideoida uusia lajeja, joilla voisimme vielä määrällisesti lisätä SM-tason fitness-kilpailijoiden prosenttiosuutta kansakunnassamme. Esim. näillehän on ihan suorastaan huutava tarve.

  • Bikini blogness. Tässä lajissa ei tulla lavalle ollenkaan, tai edes oikeastaan treenata. Lajissa vain otetaan vähäpukeisia ylhäältä valaistuja yläviistokuvia itsestään salilla. Kilpailun voittaa se, joka käyttää eniten filttereitä kuvissaan.
  • Bikini crossfitness. Muuten sama kuin Bikini fitness -kisat, mutta näissä pidetään iloisen raidallisia polvisukkia. Reebokin polvisukkia, huom. Kilpailun voittaa se, joka perustelee eniten trendisanoja käyttäen, miksi voimatreenin ja aerobisen yhdistäminen on crossfitissä ihan siis täysin eri ja siten paljon parempi asia kuin normaalisalilla.
  • Bikini blingness. Tässä lajissa jätetään fitness-lajien turhin osuus, eli treeni, kokonaan pois, ja keskitytään oleelliseen, eli ihanaan blingiin. Mitä isompi tukka, mitä valkoisemmat hampaat ja mitä törkeämmän oranssi rusketus, sen parempi. Sitten vaan lastalla liimaa kroppaan, ja upotus ammeelliseen strasseja. Ja eikun lavalle säteilemään.
  • Bikini äijä-ness. Näennäisen ristiriitaisesta nimestään huolimatta, tälle lajille on valtaisa potentiaalinen osallistujakunta. Lajissa kehuskellaan sillä, kuka treenaa koviten ns. äijämäisimmin. Mittareina ei tosin käytetä sarjapainoja, juoksunopeutta tai edes lihasmassaa (koska olisihan se nyt jotenkin tosi laimeaa). Mittareina tässä ovat hikoamisen määrä, naaman (ihan siis karsea punaisuus), känsät käsissä sekä ronskit saliörinät joita kuuden kilon käsipainoja nostellessa nyt superäijältä naisihmiseltä pääsee. Ja tietysti se, kuinka kipeät lihakset ovat.

fymr4px.png

Mukaan voisi heittää vielä muutamia taitolajeja:

  • Treenifeisbuukkaus. Tässä kisataan lähinnä reaktionopeudesta. Heti salille astuttaessa check-in, pukuhuoneesa treeniinlähtöfeissi, peilin edessä hyvä fiilis -pose, sitten kuva käsipainosta ja juomapullosta, pari posea. Puhumattakaan siitä, kun treeni edes oikeasti alkaa. Tehokkain statuspäivittäjä/salillaolominuutti voittaa!
  • Tavoitehakuammunta. Pääasiana tässä on asettaa mahdollisimman monta keskenään ristiriitaista tavoitetta käsittämättömän pienelle aikajanalle. Esim: seuraavan kahden kuukauden aikana aion laihtua 10 kiloa, kasvattaa lihasmassaa, -voimaa sekä venyvyyttä ja tasapainoa, nostaa maastavetomaksimia 20 kilolla. Ja juosta maratonin. Ylämäkeen.
  • Lisäravinnescrabble. Lajissa heitetään kaikki kilpailijan päivittäin naamaansa kumoamat lisäravinnelyhenteet kirjain kerrallaan iloisesti kasaan sekaisin, ja se kilpailija, joka osaa tunnistaa ja koota sieltä edes muutaman lisäravinnelyhenteen, voittaa. (Uudet lyhenteet siirtyvät lisäravinneyhtiöiden omistukseen tulevaisuuden tuotekehitys- ja markkinointitarkoituksia varten.)
  • Osallistumispisteet. Ja tokihan pitää olla laji myös heille, jotka kyllä sisimmissään tietävät, ettei määrä korvaa laatua, treenissäkään. He vain haluavat olla välittämättä.
Kommentit (20)
  1. Heheh pakko jakaa facebookissa 😀 Treenifeisbuukkaus xD Käyn salilla usein, mutta onneksi puhelimeni on niin vanha ettei sillä viitsi kuvailla salilla, nauravat pian vaikka pihalle sieltä 😀

  2. Arvaa laji: muutun paremmaksi ihmiseksi heti huomenna muuttamatta mitään tänään (tai oikeasti huomennakaan). Kai tällä yrittämisellä ainakin karsintaraja ylittyy. Pätemisen mallia Studio Julmahuvista. (Jos joskus nukkuis kunnolla niin vois muodostaa vaikka ihan kokonaisia ajatuksiakin. Tour de Univaje. Doping jopa suositeltavaa, ihan kumpaan suuntaan tykkää. Itsehän harrastan sekä kofeiinia että valeriaanaa.)

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *