Voimaannuttavat pikkupöksyt

lena-and-jem-1.jpg

Naisvartalo, tuo polttavien puheenaiheiden kestosuosikki ja kuumien tunteiden herättäjä nro 1. 

Ilahduin kuullessani, että yksi kaikkien aikojen suosikkinaisistani, Lena Dunham esiintyy alusvaatemerkki Lonelyn uuden kampanjan keulakuvana yhdessä näyttelijäkollegansa Jemima Kirken kanssa. 

Näyttökuva 2016-09-04 kello 8.20.15.png

Jesjesjes. Hyvältä kuulostaa.

Surffasin Lonelyn sivulle, jossa Dunhamin ja Kirken kuvat komeilivat luonnollisesti kamppiksen paraatipaikalla. Ihanaa, pitsipöksyistä ulos pursuilevia makkaroita, niin kuin useimmilla naisilla on, ajattelin ja selasin innoissani kuvavirtaa eteenpäin. 

Hoikka nainen, hoikka nainen, hoikka nainen. Oho, kainalokarvat näkyvissä, huhhuh, onpa rajua. Hoikka nainen, hoikka nainen, hoik… eikun hetkinen, ei olekaan. Aa, eikun hän onkin raskaana, siksi iso maha. Hoikka nainen, hoikka nainen, hoikka nain…

Ajatus tuli varmaan selväksi. 

Lonely is a New Zealand-based design house that celebrates the strength and individuality of women and creates lingerie, swimwear and clothing that embraces and empowers them.

Enpä tiedä. En nyt oikein kokenut voimaantuvani siitä, että minulle tarjoillaan samaa mitä ennenkin, mutta vaan pikkuisen eri tavalla paketoituna. Ja annetaan ikäänkuin ymmärtää, että naisella saa olla iso maha jos hän sattuu olemaan joko Lena Dunham tai raskaana.

Jos kerran halutaan haastaa perinteiset alusvaatemallien stereotyypit, niin voitaisiinko tehdä se sitten ihan kunnolla? Jäin kaipaamaan erikokoisia ja -mallisia ja varsinkin eri-ikäisiä malleja nuorten naisten joukkoon. Kainalokarvat on jo nähty, mutta missä ovat ne tosielämän rehottavat bikinirajat? Sitten minä vasta voimaannun, kun näen alusvaatemainoksessa ensimmäisen kerran oikein kunnon reisipuskat. 

Ihanaa, että Lena on mukana kampanjassa, mutta nyt tulee vähän sellainen fiilis että hänen roolinsa on harhauttaa potentiaaliset pikkarinostajat siihen uskoon, että juu juu, kyllä meidän mielestä kaikki vartalot ovat ihania ja kauniita, mutta kaikkihan me tiedetään että hoikkien nuorten naisten kuvilla sitä kalsarikauppaa oikeasti tehdään, kyllähän se kuulkaa niin vaan on. 

Ja tiedän kyllä, että Lonely on brändännyt itsensä feministiseksi alusvaatefirmaksi, jonka siis lähtökohtaisesti olettaisi olevan kaikessa toiminnassaan naisten ja naiseksi itsensä kokevien puolella. Mutta hei, onhan feministienkin jollakin kauppalaskunsa maksettava. 

 

Lukuvinkki: Noora Pulun blogista löytyy kiinnostavaa pohdintaa Lonelyn aiemmasta kampanjasta:

http://www.lily.fi/blogit/pulupaivakirja/aidot-naiset-alusvaatteet

puheenaiheet uutiset-ja-yhteiskunta trendit
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.