Ihonhoidosta

Ihon kunto on asia joka voi hormonien takia vaihdella todella rajustikin raskauden aikana. Itse olen ollut todella onnekas ainakin tähän saakka raskauden aikana, sillä ihoni kunto on parantunut huomattavasti ja olen saanut jopa nauttia melkein ”täydellisestä” ihosta monta kuukautta. Aiemmin kasvojeni iho on ollut enemmän tai vähemmän ongelmien ja päänsäryn aiheuttaja, tosin vähenevissä määrin kun vuosia on kertynyt lisää. Minulla on sekaiho joka myös kuivuu helposti pinnasta. Mutta nyt raskausaikana olen saanut varmaan yhteensä 5 näppylää ja iho on muutenkin ollut ihmeen hehkuva ja kuulas. Varsinkin ensimmäisinä raskauskuukausina ihmettelin suuresti tätä, sillä pelkäsin että ihoni räjähtäisi käsiin huonon ihonhoitoni vuoksi, sillä minulla ei yksinkertaisesti riittänyt yhtään energiaa pestä ja hoitaa kasvojani. Saatoin huuhdella kasvot vedellä joka toinen päivä, mitään ihonhoitotuotteitani en käyttänyt todella pitkään aikaan ensimmäisinä kuukausina. 

Ihonhoitorutiinini ovat pysyneet melko samanlaisina kuin ennen raskauttakin, tosin nyt olen hieman tarkempi mitä iholleni laitan. Olen käyttänyt pääasiallisesti luonnonkosmetikkaa jo 7 vuotta, välillä testaillut jotain muuta siinä välissä mutta aina palannut takaisin luonnolliseen ihonhoitoon. Minun ihoni pitää siitä eniten ja itsekin nautin kun saan laittaa puhtaita tuotteita iholleni ja kehooni. Ja erityisesti nyt kun kaikki kemikaalit minusta imeytyvät myös vauvaan, korostuu raaka-aineiden puhtaus vielä erityisesti.

Olen vaihdellut paljon ihonhoitotuotteita vuosien saatossa, tuppaan kyllästymään jos käytän liian pitkään samaa sarjaa tai tuotetta. Rakastan myös testailla uusia tuotteita ja olen todellinen kauniiden kosmetiikkapurkkien fani. Minusta on ihana pitää kauniit purkit esillä, pientä arjen luksusta. 

Tämän hetkiset ihonhoitotuotteeni ovat pitkälti kosmetologini Karoliinan suosittelemia juuri minun ihotyypilleni ja en tiedä onko kyse raskaushormonien ihmevaikutuksesta vai Karoliinan taikakäsistä mutta ihoni voi tosiaan paremmin kuin vuosiin. Olen niin onnellinen! Suosittelen Karoliinan hoitoja koko sydämelläni, tosin tämä ihmenainen on niin suosittu että hänen aikansa varataan jo kuukausia eteenpäin joten voi olla hieman haastavaa päästä hänen ihanaan hoitolaansa, mutta suosittelen silti yrittämään! Kasvojen ihon lisäksi myös mieli ja sielu puhdistuvat tässä ihanassa hoitolassa. Lisäksi Karoliinan hieronnat kasvohoidon aikana ovat jotain niin taivaallista, niitä ei voi hehkuttaa liikaa! 

12647657_1187460374616705_858979875_n.jpg

Aamuisin puhdistan ihoni joko vedellä tai Frankbodyn kasvojenpuhdistusaineella. (Ei ole kuvassa, säilytän purkkia suihkussa) Frankbody on muutenkin merkkinä mahtava, rakastan heidän vartalotuotteistaan erityisesti kuorintoja ja täyteläisiä vartalorasvoja. Sen jälkeen suihkutan kasvoilleni Sukin concentrated clarifying toneria. Olen ottanut uutena käyttööni Kypriksen tuotteet ihonhoitorutiineihini ja nyt jo vain muutaman viikon niitä käyttäneinä voin todeta että ne ovat mielettömiä ja ihoni suorastaan rakastaa niitä! Kasvoveden jälkeen lisään Kypriksen Antioxidant Dew seerumia jonka luvataan mm. kosteuttavan ja lisäävän kasvojen ihon hehkua ja sitä se kyllä todellakin tekee. Seerumin päälle lisään vielä joko Comfort Zonen Sacred Nature fluidia, ohut ja kosteuttava rasva joka tuoksuu ihanalle tai Frankbodyn everyday face Moisturizeria joka on vielä hieman kevyempi voide. Silmänympärysvoiteena käytän Patykan Biokaliftin Radiant Eye Countouria. Ihanan kosteuttava ja riittoisa purkki. 

Iltaisin puhdistan kasvoni Patykan kaksivaiheisella puhdistuskombolla jota olen oppinut rakastamaan vuosien saatossa. Ensin kasvot pestään meikistä ja liasta öljypohjaisella puhdistusaineella jonka jälkeen puhdistus viimeistellään puhdistusvaahdolla. Jos minulla ei ole ollut meikkiä koko päivänä saatan käyttää vain jälkimmäistä vaahtoa puhdistukseen. Pesun jälkeen suihkautan kasvoilleni Sukin kasvovettä (sama kuin aamulla). Minulla on nyt testerinä Kypriksen Moonlight Catalyst yöseerumi, joka vaikuttaa kyllä ihan mielettömän hyvältä ja lisäksi seerumin lupaukset ihon uudistamisesta kuulostavat huikeilta! So far so good ja olen huomannut ihossani uutta hehkua Kypriksen tuotteiden käytön aloittamisen jälkeen. Seerumin päälle lisään vielä Kypriksen Beauty Elixir- Prismatic array öljyä joka sopii myös raskaana oleville sillä se ei sisällä eteerisiä öljyjä. Huono puoli on tietysti se, ettei öljy tuoksu yhtä ihanalta kun muut tuotteet:) Ja ihan viimeiseksi vielä Patykan silmänympärysvoidetta ja voila, valmiina kauneusunille! Kerran viikossa käytän myös May Lindstromin The Problem Solver puhdistavaa naamiota, jota ilman en voisi enää elää. Maailman täydellisin tuote joka pelastaa kasvot jos ongelmia alkaa ilmetä ja antaa aina uutta hehkua ihoon<3 Lisäksi käytän myös epäsäännöllisen säännöllisesti Madaran kuorintanaamiota ja Frankbodyn kasvokuorintaa

Saattaa kuulostaa monimutkaiselta ja pitkältä rutiinilta mutta oikeastihan koko prosessiin menee aamulla ja illalla vain muutama hassu minuutti jos haluan olla pikainen. Joskus on myös ihana hemmotella kasvoja pitkällä hieronnalla puhdistusvoiteen kanssa:) Lisäksi kun olen elänyt melkein koko teini- ja aikuisikäni ongelmaihon kanssa, on minulle ihonhoito ollut aina tärkeä osa kauneudenhoitoani enkä osaisi ikinä mennä nukkumaan meikit naamassa. Ihonhoito on minulle omaa hemmotteluaikaa, aikaa josta haluan pitää myös kiinni vauvan saapumisen jälkeen. Mielenkiinnolla myös odotan miten ihoni reagoi raskausajan jälkeiseen aikaan. 

Kuvassa näkyy myös meikkipussini joka on ihanan Suomalaisen Taikka brändin tuote, rakastan pussukan värejä!:) 

Tulin juuri mammapilates tunnilta, ja ai että se tekee hyvää. Alaselkäni on taas hieman vihoitellut mutta nyt olo on tunnin jälkeen hieman parempi. En voi muuta kuin lämmöllä suositella raskauspilatesta kaikille muillekin odottaville äideille. Nyt läppäri kiinni ja alan pilkkomaan vihanneksia, illan ruokana on uunijuureksia aurajuustolla, nam! Juustohan on kuumaksi kypsennetty uunissa joten sopii myös odottaville mammoille;) 

Ihanaa maanantai iltaa muruset! 

Kauneus Iho Testit Raskaus ja synnytys

Sunday mode

Huomenta! 

Täällä on ollut ihanan rentouttava ja samalla myös tehokas viikonloppu. Olen saanut tehtyä rästissä olleita kotiasioita paljon ja järjestellyt vauvaa varten myös monia asioita. Alaselkäni vain vihoittelee melko paljon nyt, joka voi tosin johtua siitä että olen touhunnut ehkä vähän liikaa tänä viikonloppuna. Mahani ei ole vielä mitenkään hirveän iso ja pystyn liikkumaan melko kätevästi, mutta koska vauva painaa jo melkein kilon mahassani on paino tietysti jakautunut kehossanikin hyvin eri tavalla ja selkä joutuu kovan rasituksen alle. Sekään ei tietysti auta että olen kärsinyt jo ennen raskautta selkävaivoista silloin tällöin. Mutta rauhassa ja kehoa kuunnellen ja odotan jo huomista raskauspilates tuntia koska sen jälkeen selkä on aina niin paljon rentoutuneempi ja paremman tuntuinen. 

Eilen saapui myös verhoilusta kotiin aivan ihana nojatuolimme jonka saimme mieheni perheen sukutilalta. Tuoli on maailman mukavin ja valitsemamme uusi kangas sopii kuin nakutettu kotiimme. (väri on siis haalean lohenpunainen/pinkki.) Tästä paikasta saattaa tulla suosikki imetyspaikkani! Nojatuolin vieressä on myös uusi lipasto joka on vauvan vaatteille tarkoitettu. Rakastan sen antiikkista tyyliä vaikka se onkin ihan uutta tuotantoa. 

Olemme pohtineet lähiaikoina paljon mieheni kanssa kotimme muuttamista vauvalle sopivammaksi. Asumme aivan ihanassa kaksikerroksisessa ullakkoloft asunnossa jota rakastamme molemmat ylikaiken, mutta kotimme ei ehkä tosiaan ole kaikkein käytännöllisin tulevalle vauvaperheelle.. Neliöitä on kuitenkin 70 joten tilan puutosta meillä ei täällä ole. Molemmat kylppärimme ovat todella tilavia ja saamme esimerkiksi hoitopöydän ja kylpyammeen vauvalle mahtumaan ilman mitään ongelmia eivätkä kylppärit siltikään muutu liian ahtaiksi. Yksi toinen ongelmakohta on mm. hissittömyys ja me asumme tosiaan ylimmässä kerroksessa, tosin talossa on onneksi vain 4 kerrosta! Eli mammakiloille kyytiä heti alkuunsa. 😀 

image.jpegTämä tila mistä kuva on sijaitsee parvekkeen ja keittiön välissä ja meillä on suunnitelmat tehdä siitä tarvittaessa huone pikkuiselle kunhan hän hieman kasvaa. Tällä hetkellä tilasta löytyy työhuoneemme ja nyt tämä oleskelutila, jota on alettu jo muuttaa vauvaa varten. Aluksi hän nukkuu meidän makkarissamme joka on todella iso. Mutta suhtaudumme tähänkin positiivisesti ja uskomme molemmat mieheni kanssa että rakas vauvelimme myös toivottavasti sopeutuu elämään meidän kodissamme vaikkei koti olekaan ns. perinteinen. Lapsia on kasvanut kautta aikojen niin monenlaisisssa ympäristöissä, tärkeintä on että pieni tyttäremme saa rakkautta, huolenpitoa, ruokaa ja puhtaan vaipan<3 Tavoitteissa olisi asua ihanassa kodissamme ainakin 2-3 vuotta vielä ja sen jälkeen muuttaa isompaan kotiin. 

Nyt alan valmistamaan sunnuntaibrunssia, suosikkiruokani! Tänään menulta löytyy banaani-suklaahippu-mantelivoi vohveleita, vihersmoothieta, miehen eilen ostamaa aivan mielettömän hyvää maalaisohraleipää herkkutäytteillä, eilen leipomiani terveellisiä proteiini double chocolate muffinsseja ja kahvia! Piti olla myös runebergin torttuja mutta joku early bird nälkäinen raskausrouva taisi jo syödä sen tortun jääkaapista.. hups. Iltapäivällä hieman lisää kodin järjestelyä ja siivousta ja toivottavasti päästäisiin vielä kävelylle tuonne ihanaan talviseen säähän. 

Ihanaa sunnuntaita!<3 

Jenna

Suhteet Sisustus Oma elämä Raskaus ja synnytys