Päivä 2.
Mitä tänään: Hyvää oli se, että aihe tuntuu tosi kiinnostavalta, ihanaa päästä tekemään! Samaan aikaan on vaikea keskittyä oikeasti tekemään eli lukemaan ja kirjoittamaan. Kaivoin tänään esiin pari hyvää gradua ja tein niiden pohjalta sisällysluettelon (alla, ilman fiksua otsikkohierarkiaa). Etsiskelin myös haastateltavia ja potentiaalisia tuntui löytyvän kivasti. Lähetin pari sähköpostia.
Alkoi vahvasti tuntua siltä, että teoriaa on post colonial theory ja kriittinen marxilainen teoria. Kummastakaan ei vielä ymmärrä mitään.
Piirsin Rytmin kahvikupin, jossa on huulipunaa.
Mitä ensimmäisenä huomenna: Kirja käteen ja siitä kirjoittamaan tekstiä jossa on viitteet. Ohjaajalle olisi mahtavaa saada abstrakti huomenna.
Mitä päällimmäisenä mielessä: Huomaan, että olen aika tutkimuksenteon peruskysmysten äärellä: kuinka saada aineisto (jota mulla ei siis vielä ole) keskustelemaan teorian kanssa? Mikä mun pääkonsepti on? Onkohan Atlas.ti:n käyttäminen järkevää, jos se vaatii tarkempaa litterointia?
Introduction…………………………………………………………………………………………………. 1
Literary overview………………………………………………………………………………………… 1
Concept of Fairness as a part of Quality …………….. 1
Coffee as a disputed commodity………………………………………………………………….. 2
Basics about Coffee……………………………………………………………………………………… 2
Coffee as a way of activism and identity building: Fair Trade, Direct Trade and interpersonal relationship 2
Research Questions……………………………………………………………………………………… 2
Methodology and material…………………………………………………………………………… 2
Case study approach…………………………………………………………………………………… 2
Data collection…………………………………………………………………………………………….. 2
Ethical considerations and the researcher’s position…………………………………….. 2
The Case of Third Way Coffee Movement……………………………………………………. 2
Specialty Coffee – The definition and meaning……………………………………………… 2
Production Network of Specialty Coffee………………………………………………………… 2
Bases of Business Model………………………………………………………………………………. 3
Who are they? Being a Coffee Nerd – class, identity, race and gender……………… 3
Traceability and fairness in the daily work…………………………………………………… 3
Climate Change – challenges to sustainability and quality……………………………… 3
The Fourth Wave of Coffee Business…………………………………………………………….. 3
New kind of Image of North–South Relations……………………………………………… 3
Relevance to Development – Who Benefits?………………………………………………….. 3
Stories linking the consumer to the producer……………………………………………….. 3
Potential for Change in the Coffee Business…………………………………………………… 3
Conclusion…………………………………………………………………………………………………… 3