Millainen nainen olen

pajunkissat.jpg

Naistenpäivä. Sain aamukahville yllätyssuklaata. Lempisuklaatani. Se oli ihana yllätys. Kukkia en odottanut, hyvää naistenpäivää toivotus tuntuisi hassulta. ”Onnea että olet nainen”. Niin. Sain myös fb:ssä kutsun olla viettämättä naistenpäivää tänään. Mietin miksi? Emme ole vielä tasa-arvoinen sukupuoli. Emme edes täällä hyvinvointi-Pohjolassa, saati sitten köyhemissä maissa.

Millainen nainen haluan olla? Haluan olla luja ja vahva. Haluan selvitä elämän karikoista enkä antaa periksi kun suojelen jotain joka on mielestäni oikein.

En halua olla kova tai julma. En halua koskaan jyrätä ketään. Silti olen ihminen, itsekäs ja typerä. Teen niin välillä. Yritän opetella siitä pois. Haluan tehdä jotain tärkeää. Haluan parantaa ihmisten oloja. En aina onnistu siinä, mutta aion opetella. Loppuelämäni.

Aion jatkossakin itkeä, kun tuntuu pahalta. Itku helpottaa ja aina asiat eivät mene oikein. Haluan olla hyvä ystävä. Ja haluan opetella olemaan ystävällinen kaikille. Koetan olla vähemmän erakko, jos se jotakuta helpottaa.

Haluaisin, että tämä maailma avautuisi pehmeydelle. En ole järin paljon aiemmin tutustunut ”miesten maailmaan”. Olen työskennellyt naisvaltaisella alalla, opiskellut tyttöjä täynnä olevassa luokassa ja varttunut äidin ja kahden siskon kanssa. Mutta se on olemassa. Se missä arvoina on raha, kunnia ja kasvojen säilyttäminen. Se missä menestyksen eteen uhrataan kaikki. Se missä mies päättää kaikesta. Enkä voi allekirjoittaa sitä. En voi hyväksyä hyvävelijärjestöjä. Koska en voi tehdä sille ulkoa mitään, koetan muuttaa sitä sisältäkäsin. Usein olen tappiolla. Mutta aion kestää sen sitkeästi.

En voi ainaisesti etsiä hyväksyntää. Useimmin maailma kertoo, kuinka se ei hyväksy minua. Kuinka minulla ei olisi oikeutta olla täällä. Tällaisena kuin olen. Mutta minä olen. Halusitte tai ette.

On suurenmoinen onni viettää aikaansa miehen kanssa, joka kuuntelee minua ja joka kunnioittaa minua. Jolle maailman tärkein asia ei ole olla perheen pää ja lytätä vieressään oleva nainen. Sellaisen miehen voi kasvattaa vain toinen vahva nainen.

Aika hajanaisia ajatuksia, mutta sillisalaattiahan tämä blogi on aina ollut.

Joten rakkaat ihmiset, älkää halveksuko naistenpäivää. Älkää jääkö vain omaan kuplaanne. Asiat eivät ole hyvin, maailma ei ole tasa-arvoinen meille eikä meitä vähäosaisimmille. Miehille tai naisille.

 

Jos mietit, mitä voisit tehdä. Tee jotain. Lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen (esim. ihmiskaupan uhreille, joista suurin osa on naisia www.ihmiskauppa.fi). Tee jotain uudella tavalla. Lue minua paljon paljon fiksumpien ajatuksia ja kerro niistä eteenpäin. Maailma ei parane täällä Lilyllä, se ei parane fb:ssä eikä se parane laittamalla silmiä kiinni. Osta vaikka naistenpäivänkukkia, jollekin sellaiselle joka muuten olisi yksin. Välitä

<3

 

 

Puheenaiheet Ajattelin tänään

Saikulla

Tiedättekö kun välillä sitä miettii töissä, et olispa kipeä, nousis kunnon kuume niin voisi nukkua kaikki päivät, katsella sarjoja ja köllöttää.. Sitten kun oikeasti sairastuu, niin sattuu, murehtii tekemättömistä töistä, jonkun pitää tuoda sulle ruokaa ja lääkkeitä. Sinkkuna aina haaveilin, et olispa mies joka tulis hakemaan töistä kun olen kipeä, se kävisi mulle kaupassa ja käyttäisi lääkärissä. Ilmeisesti mun sinkkuaikojen unelmien mies ei käy töissä tai mä sairastun sopivasti vasta kun mies on päässyt töistä. Käytännössä sitä kuitenkin päätyy menemään junalla kotiin kaupan kautta, että selviää edes pari päivää kotona. Kipeänä kauppakassin raahaaminen ei ole muuten sitä mukavinta puuhaa. 

Maanantaina ei tarvinnut junailla, soittelin siskolle, joka onneksi tuli pelastamaan kipeän pikkusiskonsa kotisohvalleen. Juteltiin hetki, sisko mietti kahvia josta kieltäytyin (vatsahaavapäily) ja sitten päätettiin ottaa ihan pienet torkut. Mies aikoi hakea minut ysin aikoihin kotiin joten olihan tässä koko ilta aikaa. Niinpä me nukuimme. Heräsin välillä ja mietin pitäisikö sisko herättää, että se saa yölläkin unta. Mut väsytti niin paljon et nukahdin uudelleen. Heräiltiin sitten siihen, kun mies soitteli et voiko tulla hakemaan. Siinä vartin aikana, mikä kesti kyydiltä tulla ovelle ehdimme keitellä iltateet ja juopaista ne nopeasti ennen kuin lähdin. Naureskeltiin siinä et olipa kiva nähdä ja nukkua päikkärit yhdessä. 

Kahvia ei saisi juoda. Jos en juo kahvia, tulee ihan järkyttävä päänsärky. Särkylääkkeitä ei saa syödä, paitsi Panadolia. Päänsärky lähinnä tuhahtaa Panadolille. Olen tietämättäni pahentanut tilannetta syömällä edellisen viikon aspiriiniä päänsärkyyn. Aspiriini on kaikista pahinta vatsan kalvoille. Auts. No siltä se tuntuukin.

Se järkyttävän huono omatunto, kun olet sairaana. Mietit tekemättömiä töitä ja vilkuilet välillä työmaileja kännykästäsi. Järki sanoo, että vatsakivut pahenee stressaamalla, mutta stressaat silti. Vaikka olit saikun kaksi ekaa päivää töissä, teit kaiken akuutin että voit olla muutaman päivän sieltä pois. Lupasit että saa soitella jos on ongelmia. Silti stressaan. 

Nyt olisi aikaa, aikaa nukkua. Nukunkin, mutta ihan 24/7 unta ei riitä. Luen blogeja. Välillä, kun ei ehdi puoleen viikkoon lueskelemaan on tuolla satoja postauksia lukematta. Nyt hihkun riemusta aina kun joku seuraamani bloggaaja päivittää omaansa. Haluaisin kirjoittaa tänne omaani, mutta en halua kirjoittaa alakuloista sairaskertomusta.

Olisi aikaa katsoa sarjoja. Olen Downtown Abbeyn toisella tuotantokaudella. Ihan koukussa. Kätevä muuten toi Netflix. Mut ei koko päivää jaksa köllötellä sohvalla katsomassa telkkaria. Katsoin eilen dokumentin Venäläisistä Suomessa. Yle on mielenkiintoisin kanava mitä telkkarissani on. Tekisi mieli siivoilla, mutta liikkuminen pahentaa oloa. 

Tekisi mieli kutsua kavereita kylään, mutta täällä on sen verran sotkuista, etten viitsi. En myöskään jaksaisi emännöidä ketään. Sattuu. Mies onneksi on täällä melkein joka ilta viihdyttämässä minua. Mutta sillä olisi muutakin elämää kuin vain minä. Kummipoika on kaukana tunnin päässä. Olisi ihanaa jos voisi teleporttautua sinne päiväksi köllöttelemään heidän sohvalleen, mutta liikkuminen, autossa matkustelu sattuu niin etten voi kuvitellaakaan kotoa poistumista..

Labrat ja ultraääni eivät tuoneet mitään vastausta kipuun. Pelkään vähän että joudun tähystykseen. Mun mielestä mulle voisi ihan tutkimatta tunkea helikobakteerilääkityksen. Oli se kuin rankka tahansa. En halua tähystykseen. Pelottaa.

ebola.jpg

Keksiikö kukaan mitään kivaa tekemistä, mikä ei sisällä telkkaria tai kirjaa, jota voi tehdä hiljaa paikaltaan liikkumatta? 

Suhteet Oma elämä Terveys Työ