Pikkujoulumekko

Pikkujoulumekot ovat tulleet kauppoihin. Meillä on firman pikkujoulut about kuukauden päästä.

Tavoitemekko roikkuu kaapissa: ihana silkkinen Pariisista ostettu iltapuku. Siinä on sellainen pikkuinen ongelma, että ihan saa sitä kiinni 😀 ja toinen pikkuinen ongelma, että olen urheilukiellossa olkapään takia, mikä tuskin edistää mekon kiinnimenoa. (tai ne huhuilevat Doriskeksit tuolla kaapissa)

Varasuunnitelmana katselin tänään upouudessa kauppakeskus Kaaressa pikkujoulumekkoja. Tiedätte ne shoppailureissut, kun on taskunpohjia myöten köyhä, niin kaupat ihan pursuaa täydellisiä asioita. Tämäkään ilta ei ollut pettymys. Saanko esitellä: varasuunnitelmamekko (ostetaan äärimmäisessä hädässä, eli jos mekko A ei mahdu päälle) Espritin pitsimekko. 

esprit_pitsimekko.jpg

Mekko ja kuva Esprit.fi, hinta 89 €. Bongauksesta täytyy kiittää ystävääni Katria. Oli kuulemma ihan mun näköinen. Rakastuin siihen sovittaessa, joten älkää ostako niitä loppuun, että niitä on vielä kolmen viikon päästäkin minun koossani jäljellä 😀

Tuosta linkistä avautuu koko tämänhetkinen coctail- ja juhlamekkovalikoima. Siellä oli vaikka mitä nättiä. 

Muoti Höpsöä Ostokset Trendit

Kaapista huutelevia keksejä ja muita normaaleja sunnuntai-illan juttuja..

doris.jpg

Vuonna 1928 Oy Karl Fazer Ab jälleen laajensi liiketoimintaansa. 1927 ostettiin Hangossa toimivan Suomalais-Englantilaisen Biscuittitehtaan kaikki osakkeet, ja tammikuun 1. pnä 1928 uusi omistaja ryhtyi johtamaan tehtaan tuotantoa… Oli oikea ja terve ajatus ryhtyä valmistamaan Suomessa keksejä, joita siihen saakka oli tuotettu maahan Englannista ja Venäjältä. (Fazer.fi)

85-vuotta myöhemmin eräs pitkän linjan fazulainen esittää kysymyksen: Rakas Fazer, mitä tervettä siinä on, että valmistetaan herkullisia keksejä, saadaan omat työntekijät ostamaan niitä työkavereilleen lahjaksi ja noin 4-5 kuukautta myöhemmin ne keksit alkavat huudella tuolta kaapista nyt jo entiselle työntekijälle. Kaooo, syyyöööö meidät (vitsin masokistikeksit). Kaooo, täällä me ollaaan. ??? Oikeasti, ne on huudelleet sitä torstaista lähtien! 

Välillä kävelen jo kaapille, otan avaamattoman keksipaketin käteen ja aion avata sen. Sitten muistan, että näissä kaakaonmakuisissa tryffelitäytekekseissä on 530 kcal/100 g eli jos natustelee vaikkapa puolet 250 g keksipaketista, niin siinä on jo yli 550 ihan turhaa kcal ihmiselle, joka ei juuri nyt voi urheilla ja joka ei siksi myöskään kekseja saa syömän. Ja kun tuo pandoran keksipaketti on kerran aukaistu, niin mikä estää minua syömästä niitä kaikkia? Ja mitä sitten tarjotaan vieraille?

Uuh, mut miettikää sitä pehmeän täyteläistä tryffelitäytettä, niitä vähän ärsyttäviä nomparelleja ja sitä kuinka koko keksin voi syödä yhdellä haukkauksella? Sanokaa todellakin Fazer, kun haluatte hyvää. Ja sitten vielä kun keitin teetä, niin nehän sopis tosin hyvin teen kanssa pieneksi iltaherkuksi? Eikö niin? 

Katsotaan kuinka kauan aion pitää rintaman tiukkana ja vastustaa keksejä. Tai ehkä nuo viekoittelevat Dorikset kokevat saman kohtalon, kuin Walkers-keksit viikkoa aiemmin ja huomaavat tulleensa uhratuiksi työkavereilleni. Mutta mitä sitten syötetään vieraille?

Ja nyt kun mainostamisen makuun pääsin, niin nuo Fazun Minttusuklaakeksit on ihan täydellisiä. Niitä ei ole enää kaapissa, koska söin ne eräs sunnuntaiaamu. Kaikki. En kadu mitään. 

minttusuklaa.jpg

Kuvat ja historia www.fazer.com tai fi

p.s. juttu ei sisällä sponsoroitua sisältöä. Se vielä puuttuisi, että ne sponsoroisi minua näillä herkkukekseillä, minustahan tulisi vielä pyöreämpi pallo, kuin mitä nyt jo olen 🙂

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta Mieli