Iätöntä ystävyyttä

Tiedättekö kun tarhasta lähtien tekee kaiken omanikäistensä kanssa? Lukion jälkeen opiskelee niiden muiden parikymppisten kanssa. Kaikilla on samanlainen elämäntilanne ja melkein samanlainen maailmankatsomus. Silloin vähän naureskelee vanhuksille ja keski-ikäisille sekä niiden rutiineille. Miettii, ettei puhu ollenkaan samaa kieltä, eikä ole kiinnostunut samoista asioista. Sitten sitä tupsahtaa alalle, jossa työkaverit on sellasen 20-30 vuotta itseäni vanhempia. Aluksi tuntui että mistä näille nyt sitten puhutaan, mutta sitten sitä ikäeroa ei enää huomaakaan, se katoaa ja jäljelle jää vain ne ihmiset, sellaisina kuin ne ovat.

Jossain vaiheessa sitä huomaa ystävystävänsä, iällä ei ole enää väliä. Minä höpöttelen minun juttuja ja työkaverit omiaan. On kiva kuulla mitä heillä tapahtuu ja miten perhedynamiikka milloinkin toimii. Ostetaan mökkejä, lapset pääsee ripiltä ja mitä hassua niiden teinit on tehneet. Minä höpöttelen minun treffijuttujani, asunnonostoa ja sisustusta ja kerron missä milloinkin olen kavereiden kanssa viilettänyt. 

Olin surullinen, kun vaihdoin työpaikkaa, sillä pelkäsin vähän että ei sitä tule kuitenkaan pidettyä yhteyttä ja nämä ystävyydet jäävät. Mutta sieltä ne ovat tulleet kuulkaas mukana. On ollut tuparit, ollaan soiteltu ja mailailtu ja käyty kahvilla. Ja se on vain tosi kivaa. Juoruillaan molempien työpaikoista ja sitten vähän kaikesta muustakin. 

Tänään käytiin pyöräretkellä, opin missä on lähin Citymarket ja kierrätyskeskus. Oli vain niin kivaa ja kotoisaa. Hurraa ystävyys yli ikärajojen!

fall-hd-wallpaper_thumb.jpg

Kuva pickswall.com

Suhteet Ystävät ja perhe Mieli

Zu Zu Zumba

Mun sunnuntaihin on ilmaantunut säännöllinen meno. Fiksumpi voi sen jo otsikostakin päätellä eli Zumba. Tiedän että tämä on monelle vanha juttu, mutta minä olen ihan jälkijättöisesti vasta nyt tutustunut tähän aurinkoiseen maailmaan. 

Zumbaan päädyin telottuani olkapääni silleen, ettei salitreeniä voida sillä harrastaa jo ties monettako viikkoa. Tenniksestä en luovu, joten muuksi salilla tapahtuvaksi liikunnaksi valikoitui sopivasti sunnuntaina klo 14.15 alkava tanssitunti. Saa nukkua pitkään, mutta illalla ehtii silti tehdä jotain. Ja jotta itseään voi hemmotella vielä enemmän, niin olen opetellut ajastamaan saunan silleen, että se on lämmin heti kun kiepsahdan hikisenä ja väsyneenä kotiin. oi. 

Tappozumbaksikin mainittu (to-, pe ja la- iltamenojen jälkeinen sunnuntai-iltapäivän zumba on tappozumba) liikuntamuoto tekeekin minulle tosi hyvää. Siellä pystyy rentoutumaan ihan täysin ja antaa mennä. Huomasin, että olen liikuskellut ihan liian yksi- tai kaksi- tai kolmipuoleisesti, joten 60 min tanssia tuo todella hien pintaan ja nostaa kestävyyttä. Ekalla tunnilla kuolin jo ensimmäisen 20 min jälkeen, nyt kuolen vasta 45 min kohdalla. Lisäksi liikkuvuus paranee ja ehkä joku päivä liikun vähemmän jäykästi tanssiessani ja olen ylpeä siitä perberistä jolla sheikkaan. Olen tehnyt vähän kokeiluja ja näytän kauniimmalta kun tanssin, kun unohdan miettiä miltä näytän ja vain tanssin. Muutoin olen sellainen pökkelö joka ei uskalla heilahtaa mihinkään suuntaan, ettei vain näyttäisi kauhealta..

Luulin vanhana nykytanssijana meneväni ihan suvereenisti siellä tunnilla, mutta vitsit ne mammat osaa niin paljon paremmin. Ja sitten kun siitä palkanlaskijamaisesta ”minä teen jokaisen liikkeen oikein ja ajoissa, ihan niin kuin opettajakin” mössötyksestä päästiin, niin siellä on tosi kiva käydä vähän kreisibailailemassa sunnuntaisin. Zumbassa kun ei haittaa, vaikka tekisi vahingossa väärin. Ohjaaja ohjaa pienillä huudahduksilla ja elekielellä ja ilmeisesti tarkoitus on vain antaa mennä, ei opetella jokaista kädenheilautusta just oikein. Ja se hymy, jonka näen jossain vaiheessa kohoavan huulilleni ja pysyvän siellä. Sen takia kannattaa raahautua salille, vaikka olisi millainen kriisi omassa elämässä meneillään. Ainakin tämän päivän kriisi sai sopivasti oikeat mittasuhteet, kun kävi ensin kävelyllä pelloilla ruskaisessa maisemassa ja sitten vähän kreisibailaamassa salilla. 

Onko ideoita mitä muita lajeja voisin kokeilla kuntosalilla, johon ei tarvita olkapäätä? Pilates? Step?

so true!!! @Jacqueline Gregoire

Illan loppukevennys by Pinterest. Näin se vain menee 🙂

Suhteet Oma elämä Liikunta Mieli