16×3

Tällähetkellä mä olen kylpylässä nauttimassa laatuajasta äidin kanssa, mutta koska viime viikko oli hiljaisempi blogin puolella, niin päätin ajastaa edes pari postausta tälle viikolle.

Te jotka luette enemmänkin blogeja, olette varmaan huomanneet sellaisen postauksen joka on kiertänyt nyt aika monissa blogeissa, eli 3 asiaa minusta. Mä tykkään lähteä aina tämmöisiin mukaan ja tällä saa hyvin kerrottua itsestään asioita, joita ei välttämättä muuten tulisi kerrottua. Tavallaan sellaista turhapäiväistä höpinää tulee näköjään vähemmän kirjoitettua, ainakin vielä, joten siihen tämä on hyvä. Tässä siis 16×3 asiaa musta. 

3 asiaa, joista pidän..

  1. Kotona oleminen Roopen kanssa
  2. Hyvä ruoka 
  3. Pyykin peseminen

3 asiaa, joista en pidä..

  1. Märkä ja sateinen ilma talvella 
  2. keittiön ja jääkaapin siivoaminen
  3. liian tiukat vaatteet

3 asiaa, jotka tein viikonloppuna..

  1. Lakkasin kynnet 
  2. Tein älyttömän hyvää tacosalaattia
  3. Kävin äidin kanssa kaupoilla

p8281858.jpg

3 asiaa, jotka osaan..

  1. Maalata meidän sisustukseen sopivia tauluja 
  2. Kokata ja leipoa ilman sen kummempia reseptejä
  3. Kuunnella toisia ja olla tukena

3 asiaa, joita en osaa..

  1. Tehdä kuperkeikkaa
  2. Olla stressaamatta asioista joille en vaan voi mitään 
  3. Säästää rahaa 

3 asiaa, jotka haluaisin osata..

  1. Säästää rahaa (!) 
  2. Maalata ja piirtää pikkutarkkoja töitä
  3. Haluaisin osata myös paremmin matematiikkaa 

3 asiaa, jotka minun pitäisi tehdä..

  1. Pestä matot vihdoin ja viimein.. 
  2. Pestä loput vauvanvaatteet 
  3. Laittaa Facebook kirppikselle vaatteita myyntiin

p8281862.jpg

3 asiaa, joita stressaan..

  1. KELA ei ole vieläkään tehnyt päätöksiä, vaikka hain äitiyspäivärahaa jo kesäkuussa
  2. Synnytystapa-arvio
  3. Synnytys

3 asiaa, jotka saavat minut rentoutumaan..

  1. Roopen seura 
  2. Kävely luonnossa
  3. Kirjoittaminen

3 asiaa, joista puhun usein.. 

  1. Vauva (!!)
  2. ruoka ja leipominen 
  3. raskauteen liittyvät asiat

3 asiaa, jotka puen mielelläni päälle..

  1. Pelkkä iso t-paita 
  2. mekko ja hyvät korkkarit
  3. Urheiluvaatteet

p8281864.jpg

3 asiaa, joita en pue päälleni..

  1. ​En mielellään laittaisi sukkia – haluan riisua ne aina pois ja kotona esim. en koskaan ole sukat jalassa. Ahdistavaa.
  2. tiukat farkut 
  3. lyhyt toppi 

3 asiaa, jotka haluaisin hankkia..

  1. Uusi ruokailuryhmä keittiöön
  2. Kunnon talvikengät talveksi joissa on nastat pohjassa
  3. Sadetakin

3 asiaa, joista unelmoin..

  1. ”Maalla” asumisesta
  2. Tavallisesta hyvästä arjesta perheen kanssa
  3. Omasta hyötypuutarhasta ja kasvimaasta

3 asiaa, joita pelkään..

  1. synnytyksessä tapahtuu jotain pahaa
  2. vauvalla onkin jotain ”normaalista” poikkeavaa, jota ultrissa ei ole nähty
  3. Roopen tai ylipäätänsä jonkun todella läheisen menettämistä

3 asiaa, jotka toivon tapahtuvan lähitulevaisuudessa..

  1. Vauvan syntyminen terveenä 
  2. Kihlautuminen.. 😀
  3. Opiskelemaan pääseminen vuoden päästä

p8281934_0.jpg

Siinä nyt vähän juttuja, joista osan olettekin jo lukeneet tai tiesitte ennestään, mutta ette ehkä ihan kaikkia! Huomaa, että monet asiat koskee raskautta tai vauvaa, mutta ne nyt sattuu olemaan ihan tässä tärkeimpänä osa-alueena mun elämässä. Kihloissa ei tosiaan vielä olla, vaikka tammikuussa ollaankin oltu kuusi vuotta yhdessä. Halutaan kumpikin naimisiin, joten Roope on sanonut kosivansa vasta sitten, kun meillä on varaa mennä siitä vuoden tai puolentoista päästä naimisiin. Muutaman vuoden siis saan vielä odotella kosimista, mutta hyvää kannattaa odottaa ja jos Roope päättääkin kosia aiemmin, niin ei haittaa yhtään, haha! Tässä sitä on kuitenkin saman katon alla asuttu neljä vuotta ja jo ihan ensimmäisestä päivästä lähtien kun ruvettiin seurustelemaan, ollaan oltu ihan vakavissamme tän meidän homman suhteen. Nyt meille syntyy yhteinen lapsi, joten naimisiin meneminen ei kyllä muuta sinänsä mitään. Mulle se vaan silti on yksi maailman tärkeimmistä asioista.

Karoliina

 

 

Puheenaiheet Höpsöä

easy like a sunday morning

Eilen oli lauantai, mutta mulla oli ihan sunnuntaifiilis, koska yleensä sunnuntaisin teen tiettyjä asioita heti aamusta, jotta saan sen päivän tuntumaan jotenkin erityisen hyvältä. Eilen kuitenkin päätin heti herätessäni siivota kaikki pienetkin sotkut pois jotka aina päivän aikana olkkariin, makkariin ja keittiöön kasaantuu, mennä pitkään kuumaan suihkuun ja sen jälkeen hoitaa mun ihoa, hiuksia ja kynsiä kynttilöiden palaessa. 

 

Tässä muutama asia, joka teki mun lauantaista teki erityisen ihanan..

Kynsien hoitaminen 

Mulla on tietyt sävyt aina käytössä tiettyyn vuodenaikaan. Talvella on vaaleita nuden sävyjä tai hailakan vaaleanpunaisia, joulukuussa huomaan aina kaivavani glitter kynsilakat kätköistä koska haluan itsenäisyyspäivänä vaaleansiniset tai hopeat glitterkynnet, jouluna punaiset glitterkynnet ja jostain syystä usein uutena vuotena mulla on kultaiset glitterkynnet. Ehkä sen takia myös käytän niitä lakkoja vain muutamia kertoja vuodessa, koska niiden pois saaminen on aina yhtä tuskaa.. 

Keväällä ja kesällä käytän kirkkaampia kynsilakkoja, eli sinisen eri sävyjä ja kirkkaita punaisen eri sävyjä, mutta syksyllä haluan syksyn sävyjä: marjapuuron punaista, viininpunaista, lilaa tai kuparia. Ja päätinkin syyskuun kunniaksi lakata kynnet Lumenen Gel Effect sarjan Ruusupuu -sävyllä.

Ihon hoito

Olen ollut aina melko laiska rasvaamaan ihoa, kasvoja lukuunottamatta. Mulla on pintakuiva iho kasvoissa, mutta muualla kropassa, varsinkin jaloissa ja päänahassa, hyvin kuiva iho. Silti rasvaaminen ja kuoriminen jää usein yhteen kertaan viikossa ja painottuu sille päivälle, kun käytän suihkussa enemmänkin aikaa. Yleensä se päivä on tosiaan sunnuntai, koska haluan jotenkin aloittaa sen päivän kauneudenhoitoon liittyvillä asioilla.

Pitkän kuuman suihkun jälkeen rasvasin Lumenen karpalon tuoksuisella rasvalla kropan ja masuun, kylkiin ja reisien yläosiin laitoin vielä Bio-oilia, eli raskausarpien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon tarkoitettua öljyä. Olen tähän asti vielä selvinnyt ilman raskausarpia, ainoastaan reisien yläosiin on tullut sellaisia pieniä viivoja, jotka näyttävät enemmän katkenneilta pintaverisuonilta, mutta arpiahan voi tulla vielä vaikka synnytyksen jälkeenkin kun iho nopeasti palautuu. 

Kasvoille laitoin Dermosilin kasvoseerumia ja mun ikuista suosikkia: Nivean Soft voidetta. Joskus aina käytän muita kasvorasvoja, kalliimpia tai ns. tehokkaampia, mutta yleensä aina palaan tähän samaan. Niin riittoisa, kestää ikuisuuden ja mun iholle ainakin just hyvä! Sopii meikin alle, eikä lähde hilseilemään. 

p9031988.jpg

Hiusten hoito

Pitkän suihkun aikana annoin tehohoidon vaikuttaa hiuksissa sen aikaa kun sheivailin jalat yms. Nyt raskaana muuten ihan pelkkien jalkojen sheivailu on melko haastavaa, puhumattakaan varpaankynsien leikkaamisesta tai lakkaamisesta.. Suihkun jälkeen hieroin latvoihin ja hiukan pituuksiin hiusöljyä. Hiusöljy on ainakin mun hiusten pelastaja. Mulla on tosi kuiva ja melko karhea hiuslaatu, joten hiusöljyt siloittaa ja hoitaa sitä, sekä saa sen tuoksumaan hyvältä! 

Kynttilät

Mä olen nyt muutaman viikon polttanut joka päivä tuoksukynttilöitä. Saatiin Roopen vanhemmilta tuparilahjaksi kaunis Hanko -lyhty, jonka ikkunoihin on kaiverrettu majakka, aaltoja ja lintuja, sekä jokaisessa ikkunassa lukee Hanko. Sen lisäksi tv-tasolla palaa yleensä aina kolme isoa kynttilää ja olkkarinpöydällä kolme tuoksukynttilää. Vaikka päivisin on valoisaa, niin poltan yleensä heti aamusta jo ja illalla saatan laittaa vielä muutaman kynttilän lisää. Kynttilänvalo on vaan niin kaunis ja tuoksukynttilöistä tulee rentouttava tuoksu. Vanilja on mun ikuinen lemppari – tässäkin asiassa!

Tee

Mä en juo kahvia, en ole koskaan juonutkaan, joten tee on mulle se juoma jota juon monta kuppia päivässä. Siinäkin oon kyllä melko nirso ja nyt raskauden aikana on makuteet jääneet tosi vähälle, koska alkuraskaudessa meinasin oksentaa pelkästä hajusta. Päätä särki jatkuvasti ja lopetinkin teen juomisen muutamaksi kuukaudeksi. Sen jälkeen kun pystyin taas juomaan teetä, en kuinkaan edelleenkään pystynyt juomaan mitään muuta kun ihan tavallista, koska jotenkin etoi ne makeat maut ja hajut. Nyt kuitenkin pikkuhiljaa silloin tällöin oon juonut jotain muutakin kun ihan tavallista ja perjantaina ystäväni luona maistoin kahta eri vaniljaa. Toisessa oli karpaloa ja vaniljaa ja toisessa vadelmaa ja vaniljaa. Ja ne oli niiiin hyvän makuisia, että aion hakea Ruohonjuuresta myös meille ne paketit. 

p9031994.jpg

Siivoaminen

Oi kyllä! Ihan parasta on siivota aamulla ennen aamupalan syömistä koti siistiksi, laittaa pyykki- ja tiskikoneet pyörimään, pedata sänky ja sen jälkeen vasta sallia itselleen aamupala. Mä teen aina näin, en vaan voi mennä sohvalle istumaan ja syömään ennenkuin kaikki eilisen sotkut on siivottu. Roope aina iloisena kehuu mua, kun oon kuulemma super reipas, mutta herättyään tekee myös osansa. Sängyn petaaminen kyllä usein jää myöhemmälle, koska Roope nukkuu yleensä jonnekkin klo 12 asti ja mä nousen jo klo 10. Puhdas ja siisti koti on vain ihan parhainta!

Joulun fiilistely

Muita aina naurattaa se, minkälainen joulutonttu mä oon! Se vaan on valehtelematta parasta aikaa vuodesta, ei lahjojen takia vaan kaiken: jouluvalot, kynttilät, leipominen, joululaulut, koristeet, leffat ja perheen kanssa yhdessä oleminen. You name it. Joten aina kesän vaihtuessa syksyyn mä alan fiilistelemään joulua, mietin mitä kaikkea askartelisin tänä vuonna ja katselen viime vuoden joulukuvia. Eilen oli sellainen päivä taas ja mua itkettää ajatuskin siitä onnesta mitä tänä jouluna koetaan: meillä on oma pieni tonttu!♥ 

Päikkärit

Viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä.. Mulle päikkärit on aina ollut tosi tärkeä juttu, yleensä nukun 20-40min, mutta joskus Roopen kanssa nukkuessa ne saattaa venyä pariin tuntiin. Roope on tosi huono heräämään päikkäreiltä ja jos seuraavana päivänä ei ole töitä, niin nukutaan luvan kanssa se pari tuntia nenät vastakkain. Usein kuitenkin valitsen mielummin ne lyhyet päikyt, koska mulla alkaa jostain syystä särkemään päätä pidempien päikkäreiden jälkeen. Eilen oli parasta maata sohvalla vilttien välissä, kynttilöiden palaessa ja ihan rauhassa nukkua sen aikaa kun mieli teki. 

p9031999.jpg

Näillä asioilla mun lauantai lähti hyvin käyntiin ja sai lauantain tuntumaan sunnuntailta. Parastahan tässä oli tietenkin se, että vaikka tuntui sunnuntailta, niin sunnuntai on silti vasta tänään! Eli toinen aamu hemmottelua edessä, jos haluan niin. Yllä lueteltujen asioiden lisäksi mun lauantaihin mahtui monta muutakin kivaa asiaa, kuten ystävien kanssa Haluatko Miljonääriksi -ohjelman katsominen (mä oikeesti tiesin taas melkein kaikki vastaukset!!), tacosalaatin kokkaileminen Roopen kanssa ja illalla sain vielä selkähieronnan. 

Nyt tänään äiti tulee tänne yökylään ja huomenna onkin lähtö Naantalin kylpylään rentoutumaan! En jaksa odottaa niitä hoitoja, ruokaa, lämpimiä kylpyjä, uimista, päikkäreitä hotellin lakanoissa ja niitä aamupaloja! Yritän ajastaa tänään pari postausta tulevalle viikolle, mutta jos en ehdi, niin sitten palaillaan vasta mahdollisesti viikon päästä, nimittäin viikonloppuna lähdetään juhlimaan mun serkun häitä. IHANAA!

Ihan mahtavaa sunnuntaita ja tulevaa viikkoa kaikille!

Karoliina 

 

Hyvinvointi Hyvä olo